Przy braku produkcji samochodów elektrycznych, płetwy są spiralne

Przy braku produkcji samochodów elektrycznych, płetwy są spiralne

We wczesnych godzinach porannych w październiku 2020 r. Brent Estes zamienił swój najcieńszy na 35 500 USD (63 800 NZ).

39-letni Kalifornijczyk leżał w łóżku, przewijając na telefonie Hammers – konkretnie GMC Hummer EV, jedna z najrzadszych i najbardziej poszukiwanych maszyn w całkowicie nowej paradzie samochodów elektrycznych. Estes zdarzyło się obudzić podczas małego okienka, w którym depozyt w wysokości 100 dolarów miał prawo do zakupu jednego z pierwszych modeli poza linią montażową. W ciągu 10 minut omówiono wszystkie pierwsze wersje, w tym tę, którą udało mu się zabezpieczyć.

Prawie dwa lata później Estes, wiceprezes komercyjnego wykonawcy ogrzewania i klimatyzacji, wreszcie dostał ciężarówkę. Zapłacił około 125 000 USD na podstawie ścisłych instrukcji żony: Nie pozwól jej nim jeździć, bo możesz chcieć go zatrzymać. Estes pojechał więc Hummerem prosto do garażu ojca, gdzie stał przez trzy tygodnie. 28 września sprzedał go na aukcji za 160 500 USD.

dostarczony

General Motors zaprezentował zupełnie nowy elektryczny samochód Hummer.

„To jak wygrana w małej loterii” – mówi. „To świetna ciężarówka, ale dla mnie nie jest warta tego, co inni są skłonni zapłacić”.

Czytaj więcej:
* Dyrektor generalny Volkswagena uważa, że ​​elektryczny pickup to „dobry pomysł”
* 10 najlepszych samochodów elektrycznych, które zostaną wypuszczone w 2022 r.
* GM intryguje rynek masowy jeżdżący pojazdami elektrycznymi pod presją konkurencji
* Całkowicie elektryczny Hummer 2021 wyprzedaje się w ciągu 10 minut pomimo ceny 160 000 USD

W świecie motoryzacji przerzucanie zupełnie nowego samochodu jest tak starą praktyką jak zapinanie pasów bezpieczeństwa i historycznie ograniczało się do samochodów sportowych produkowanych w małych partiach. Jednak pojawienie się samochodów elektrycznych doprowadziło do pewnego rodzaju kapryśnego szaleństwa. Popyt na modele wysokiej jakości i na rynek masowy jest cały czas wysoki, a fabryki nie mogą nadążyć. Oznacza to, że właściciele pojazdów elektrycznych, którzy mają szczęście lub tyle szczęścia, że ​​otrzymają wczesną wersję bardzo pożądanego pojazdu, często wybierają natychmiastową sprzedaż (i duży zysk) zamiast wiarygodności ulicznej, aby zostać wczesnym użytkownikiem. A praktyka nabiera tempa, ponieważ imponujące wyniki sprzedaży przyciągają nowych nabywców do natychmiastowego wystawiania swoich samochodów.

Rivian R1T to kolejny pojazd elektryczny, który szybko zyskuje na popularności.

Sebastian Hidalgo / Bloomberg

Rivian R1T to kolejny pojazd elektryczny, który szybko zyskuje na popularności.

Brian Raould, wiceprezes ds. wywiadu samochodowego w Hagerty Inc. To firma ubezpieczeniowa specjalizująca się w samochodach kolekcjonerskich. „Jeśli chcesz elektryczny pickup, nie masz jeszcze wyboru”.

Rabold wymienia kilka czynników jako wygładzenie krótkoterminowej sprzedaży przez rynek. Na przykład samochody elektryczne są wciąż stosunkowo nowym zjawiskiem i można argumentować, że zmiana technologii jest bezprecedensowa. Po drugie, te zasilane bateriami samochody i ciężarówki przybywają razem z mnóstwem platform sprzedaży online, takich jak Facebook Marketplace; Przynieś przyczepę (udostępniona w 2007 r.) oraz Samochody i oferty (udostępniona w 2020 r.). Strony te stworzyły bardziej płynny rynek używanych samochodów, zwłaszcza tych, które są pożądane do kolekcjonowania. Wreszcie, brakuje nowych samochodów na dużą skalę, zwłaszcza modeli na baterie, które dopiero wchodzą do produkcji.

Rzecznik GM Michael Farah mówi, że ci, którzy trzymają wczesne wersje najgorętszych nowych samochodów firmy – powiedzmy Hummera, który przewrócił się – na ogół zamierzają nimi jeździć. Nie ma dowodów na to, że boty lub inne cyfrowe wąskie gardła przejmują rezerwacje samochodów, takie jak bilety na koncerty, a Amerykanie już teraz trzymają swoje samochody dłużej niż kiedykolwiek – według S&P Global średni okres użytkowania samochodu w USA wynosi nieco ponad 12 lat. . Jednak dla wielu nowych właścicieli pojazdów elektrycznych potencjalny zysk przewyższa rzeczywiste korzyści. „Moja opinia jest bardzo nachalna” – mówi Rabold. „Spodziewam się, że wiele z tych osób wróci na listę oczekujących”.

Ford umożliwił ładowanie pojazdu do pojazdu w pojazdach elektrycznych F-150 Lightning i hybrydach F-150.

Rozważ nowy elektryczny pickup Forda, Błyskawica F-150. W pierwszej połowie roku Ford wyprodukował około 2000 Błyskawic, a co najmniej 31 z nich zostało sprzedanych na aukcji internetowej. Cena początkowa Lightninga wynosi zaledwie 40 000 USD, a bardziej wyszukane wersje zostały sprzedane w salonach za około 80 000 USD, ale samochody osiągały średnio 97 000 USD na rynku używanym.

Rzucanie jest jeszcze bardziej szalone dzięki Rivian Automotive Inc. , który zgromadził prawie 5000 przetworników R1T między styczniem a czerwcem. W marcu Rivian Wzrost cen ciężarówek 17% do prawie 80 000 USD, zasadniczo gwarantując marżę zysku dla wczesnych klientów, którzy kupili po oryginalnej cenie. Na aukcji internetowej sprzedano co najmniej 51 ciężarówek za średnią 106 000 USD.

dostarczony

Spójrz na Rivian R1T, jak jest testowany w prawdziwym świecie.

„To tylko fakt w świecie samochodów” – mówi Doug DeMuro, założyciel Cars & Bids i gospodarz popularnej serii YouTube poświęconej recenzjom samochodów. „Możesz wydać 100 000 dolarów i mieć Riviana dzisiaj lub 91 000 dolarów i mieć jednego na dwa lata. To ma sens”.

Nabywcy Tesli mają tendencję do pozostawania przy swoich samochodach, po części dlatego, że drobny druk firmy mówi, że anuluje każde zamówienie z podejrzanego płetwy. Jednak DeMuro oczekuje Długo oczekiwany Cybertruck Tesli Będzie dobrze przystosowany do osiągania szybkich zysków, jeśli i kiedy nadejdzie.

Tesla nie jest sama w marszczących płetwach: lokalizacja DeMuro i wysypki z Hummerów i Błyskawic nie powodują braku zgagi w C-Wings w Detroit. Producenci samochodów nie tylko tracą dużą część potencjalnych zysków przy odsprzedaży nowego samochodu, ale także klienci oczekujący na okazję do zakupu mają dość oglądania bogatych kierowców, którzy omijają kolejkę.

Ford miał klauzulę w umowie sprzedaży supersamochodu GT, która mówi, że kupujący nie może go sprzedać przez dwa lata.

Aukcje Silverstone

Ford miał klauzulę w umowie sprzedaży supersamochodu GT, która mówi, że kupujący nie może go sprzedać przez dwa lata.

To najsłynniejsze tarcie pojawiło się w 2017 roku, kiedy Ford pozwał aktora / zapaśnika Johna Cenę za sprzedaż jego supersamochodu Ford GT kilka miesięcy po jego otrzymaniu. Dokumentacja Forda mówi, że Senna był wśród 500 starannie wybranych nabywców, którzy mieli kontrakt na utrzymanie samochodu przez co najmniej dwa lata. Sprawa została rozstrzygnięta, gdy Cena zapłaciła nieujawnioną kwotę, którą Ford podobno przekazał na cele charytatywne.

Ze swojej strony General Motors wprowadził niedawno politykę, która unieważnia gwarancję na każdy Hummer, który zostanie odsprzedany w ciągu sześciu miesięcy. Na poziomie krupiera, czarne płetwy kulowe są często przechowywane z przyszłych zamówień, ale niewiele mogą zrobić. „Zdecydowanie nie zachęcamy do tego” – mówi Farah. „Ma to na celu ochronę marki, ochronę klienta i ochronę sprzedawcy”.

Samochodowe klapki zwykle przebiegają szybko: coś nowego i nowego w branży motoryzacyjnej trwa zwykle maksymalnie 12 miesięcy, do przyszłego roku. Ale gorączka samochodów elektrycznych jest coraz silniejsza, niż przewidywało wielu kierowników branży motoryzacyjnej, i prawdopodobnie miną lata, zanim linie montażowe dogonią księgi zamówień. Podobnie ci, którzy chcą zapłacić mniej więcej niż cena naklejki za jeden z nowej partii pojazdów elektrycznych, czekają.

Lucid stara się również nadążyć za seryjną wersją Air sedan.

dostarczone/rzeczy

Lucid stara się również nadążyć za seryjną wersją Air sedan.

Na przykład Ford ma nadzieję, że do końca 2023 r. będzie w stanie wyprodukować 150 000 Błyskawic rocznie, ale do grudnia 2021 r. ma ponad 200 000 zamówień. GM właśnie przestał przyjmować zamówienia Hummer EV na 90 000; Do lipca wyprodukowała ich tylko 1510 sztuk.

Niedobór jest bardziej widoczny wśród startupów samochodów elektrycznych. Tego lata firma Rivian poinformowała, że ​​ma ponad 98 000 zamówień na swojego pierwszego pickupa i SUV-a, ale w tym roku zamierza zgromadzić zaledwie 25 000 pojazdów, szukając części. Mniej więcej w tym samym czasie Lucid Group obniżyła swój cel produkcyjny na ten rok o połowę, do 6000-7000 pojazdów.

W pełni świadomy powolnego tempa dostaw, dealer, który sprzedał swojego Estesa Hummera, zaoferował, że natychmiast go odkupi za 150 000 dolarów, ale Estes odmówił, myśląc, że mógłby lepiej pracować na otwartym rynku. On miał rację. Zwycięska oferta trafiła do Bretta Jensena, dewelopera mieszkającego poza Houston. Jensen niedawno kupił Cadillaca Escalade 2022, do którego dołączono umowę, w której stwierdzono, że gwarancja straci ważność, jeśli zostanie odsprzedana w ciągu sześciu miesięcy, stan, który określił jako „trochę głupi”. Nie ma takich ograniczeń w jego nowym Hummerze.

„Wiedziałem, że zamówienie zajmie dużo czasu” — mówi Jensen. „Cały rynek motoryzacyjny jest teraz szalony”.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *