dostarczony
Mleko A2 mocno ucierpiało w wyniku zakłóceń komercyjnych wywołanych przez Covid-19.
Całoroczny zysk firmy a2 Milk Company spadł o 79 procent, a specjalistyczna firma zajmująca się marketingiem produktów mleczarskich ostrzegła, że nadchodzący rok będzie trudny i niestabilny, ponieważ będzie walczył z zawirowaniami na głównym chińskim rynku.
Zyski spadły do 80,7 mln USD w ciągu roku do końca czerwca, z 385,8 mln USD w poprzednim roku, podała firma w oświadczeniu dla NZX w czwartek. Przychody spadły o 30 procent do 1,21 miliarda dolarów na koniec tygodnia Prognoza na maj Od 1,2 miliarda do 1,25 miliarda dolarów.
Dawna ulubienica rynku była największą firmą w NZX, której akcje wzrosły powyżej 20 dolarów. Jednak akcje spadły o 68 procent w ciągu ostatniego roku po serii cięć, gdy sprzedaż do Chin spadła. Akcje odnotowały największy spadek indeksu w czwartek, spadając o 9,7 procent do 6,46 USD w popołudniowych notowaniach.
„Wynik był rozczarowujący” – powiedział Sam Dickey, menedżer portfela w Fisher Funds. „Perspektywy są bardzo mętne, a z punktu widzenia inwestora podejście „poczekamy i zobaczymy” jest mądre”.
Czytaj więcej:
* Mleko A2 skorzystało ze „spiżarni magazynowej” Covid-19, wygenerowało rekordowy zysk w wysokości 386 milionów dolarów
* Zmniejszenie rzekomych zalet mleka Anchor a2
* Mleko A2 na fali rosnącej sprzedaży w Chinach i Stanach Zjednoczonych
A2 Milk doznało niepowodzenia podczas Covid-19, ponieważ zamknięcie granic i zakłócenia w handlu zmniejszyły liczbę międzynarodowych turystów i studentów wysyłających swoje produkty do Chin, co jest znane jako handel Daegu.
Firma zmniejszyła zapasy o 108,6 mln USD, aby zmniejszyć ilość przestarzałych zapasów na rynku, i stwierdziła, że okazało się to skuteczne, ponieważ poprawia się świeżość produktów i wzrastają ceny rynkowe.
Zauważyła jednak, że dynamika chińskiego rynku szybko się zmienia, ponieważ niski wskaźnik urodzeń osłabia popyt na odżywki dla niemowląt, a konkurencja nasila się, gdy lokalni gracze zyskują udział w rynku w stosunku do tradycyjnych międzynarodowych marek.
„To był trudny rok dla a2 Milk, ale jesteśmy pewni długoterminowych możliwości oferowanych przez rynek żywienia niemowląt w Chinach”, powiedział David Bortolosi, dyrektor zarządzający.
„Zdajemy sobie sprawę, że struktura rynku i kanały w Chinach szybko się zmieniają i jesteśmy w trakcie kompleksowego przeglądu naszej strategii rozwoju i planów operacyjnych, aby odpowiedzieć na to nowe środowisko”.
Chris McCain/Personel
Lydia Pu znalazła się wśród szacunkowych ponad 40 000 produktów sprzedawanych w Nowej Zelandii, takich jak miód i mleko w proszku, klientom w Chinach.
Na rynku firmy w Chinach i Azji EBITDA spadła o 66 procent do 75,6 mln USD. Sprzedaż odżywek dla niemowląt A2 pod marką chińską wzrosła o 15 procent do 389,9 mln USD, podczas gdy sprzedaż odżywek w języku angielskim i innych produktów spadła o 51 procent do 166,9 mln USD.
Na rynku australijskim i nowozelandzkim EBITDA spadła o 68 procent do 148,8 mln USD, ponieważ wzrost sprzedaży świeżego mleka w Australii nie zrównoważył spadku sprzedaży Daegu.
Firma stwierdziła, że jej ruch polegający na ograniczeniu sprzedaży, wymianie starych zapasów na nowe i podniesieniu cen hurtowych był zachęcający, ponieważ świeżość produktów i ceny rynkowe zaczęły się poprawiać. Niektóre angielskie akcje plakatowe były nadal na rynku, a ceny były niskie, ale oczekuje się, że zostanie to w dużej mierze usunięte przez główny szczytowy okres handlu w Dniu Singla 11 listopada.
Firma szacuje jednak, że w ciągu roku straciła udział w rynku w kanale Daegu, a dane Kantar pokazują, że sprzedaż konsumencka Daegu spadła w ciągu roku o 42 procent, a udział Daegu w A2 spadł do 22 procent z 24 procent.
A2 spodziewa się, że przychody w pierwszej połowie tego roku będą nieznacznie niższe niż w ubiegłym roku, ponieważ słabsza sprzedaż odżywek dla niemowląt angielskiej marki zostanie zrekompensowana przez dodanie przychodów z joint venture Mataura Valley Milk. Jednak przychody w drugiej połowie roku powinny być znacznie wyższe.
Oczekuje się, że w tym roku marża brutto będzie zasadniczo podobna do zeszłorocznej, z wyjątkiem odpisów zapasów w 2021 r. i dodania zakładu Matura.
Chociaż A2 wierzy, że firma będzie nadal robić znaczące postępy na wielu frontach, oczekuje się, że ten rok nadal będzie wymagający i niestabilny.
A2 zauważył, że jego bilans pozostaje mocny, a płynność netto wynosi 875,2 mln USD.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”