Globalny operator terminali BSA International (BSA) nabywa 85% udziałów w Logoni International, jednym z największych operatorów intermodalnych w Polsce, od notowanego na giełdzie polskiego spedytora ATC Cargo.
To strategiczne posunięcie ma na celu opracowanie nowych produktów kolejowych wspierających europejskie węzły kontenerowe PSA, zapewniając w ten sposób klientom dodatkowe możliwości wdrożenia przejścia z transportu drogowego na kolejowy. Dzięki temu przejęciu PSA zamierza usprawnić istniejące połączenia krajowe ze swojego bałtyckiego terminalu kontenerowego w Gdańsku i rozszerzyć zasięg portu na nowe rynki w Europie Środkowo-Wschodniej. Transakcja wymaga jeszcze zgody odpowiednich władz.
Założona w 2011 roku firma Logoni obsługuje 220 pociągów miesięcznie na pięciu trasach w Polsce i obsługuje około 250 000 dziesięciu pociągów rocznie. Trasy te łączą porty w Gdańsku i Gdyni na północnym wybrzeżu Polski z dwoma niezależnie obsługiwanymi terminalami kolejowymi w Warszawie i Radomsku w centrum Polski oraz pięcioma terminalami obcymi na zachodzie w Gądkach i Poznaniu Franovo oraz Kątach Wrocławskich , Dąbrów. Górniczej i Sławków na południu. Na początku tego roku Logoni otworzył dwa dodatkowe korytarze w Łodzi w centralnej Polsce i Oświęcimiu na południu Polski.
Vincent Ng, dyrektor generalny regionalny PSA na Europę i region Morza Śródziemnego oraz PSA na Bliski Wschód i Azję Południową, powiedział: „Logoni odegra kluczową rolę w naszej strategii połączenia od węzła do sieci, rozwijając naszą rolę jako ekosystemu portowego, wykraczając poza usługi terminalowe. Rozwój usług portowych, takich jak wzajemna łączność i cyfryzacja.”
„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”