PSA: Zachowaj ostrożność podczas robienia długich przerw w grze Baldur’s Gate 3

PSA: Zachowaj ostrożność podczas robienia długich przerw w grze Baldur’s Gate 3

Wyobraź sobie to: Faerûn, 1492 DR. Idziesz ulicą ze znajomymi, gdy nagle czujesz dym. Za zakrętem natkniesz się na płonącą karczmę. Wewnątrz można usłyszeć wiele głosów wołających o pomoc. Wiesz, że musisz się spieszyć i ich uratować, ale twoja drużyna odniosła trochę strat po ostatniej bitwie z lokalnymi goblinami. Więc siadasz, rozbijasz obóz i odpoczywasz przez długi czas, aby upewnić się, że jesteś w stanie uratować wszystkich. Kilka godzin później, przywrócony do zdrowia, wstajesz i odkrywasz, że zajazd spłonął na popiół, a wszyscy nie żyją.

Cóż, tak, co zrobiłem On myśli zdarzyłoby się?

Ostatnio w społeczności Baldur’s Gate 3 toczy się wiele dyskusji Wokół skrzyżowania długich odpoczynkówI Wydarzenia, których nie można przegapićI Postęp zadania. Wiele osób zgłosiło, że misja wydaje się przebiegać bez ich udziału, postać przeniosła się z miejsca, w którym miałeś się z nią spotkać, lub ktoś zginął, ponieważ gracz nie pomógł mu wystarczająco szybko . Wysunięto kilka teorii wyjaśniających, dlaczego tak się dzieje, i Jedna dominująca sugestia polega na tym, że robienie zbyt wielu długich przerw może przesunąć zegar do przodu i spowodować postęp pewnych wydarzeń.

Na przykład, Jeden gracz zgłosił sytuację z wczesnymi badaniami rytuały z udziałem księdza, którego chcieli powstrzymać. Twierdzili, że poszli robić inne rzeczy, ale kiedy wrócili, rytuał się zakończył i nie mieli szans, aby go zatrzymać. Kilku innych użytkowników odpowiedziało, zauważając, że gracz mógł zrobić zbyt wiele długich przerw.

Ale czy tak się naprawdę dzieje? Czy wszyscy powinniśmy bać się długiej przerwy? Sprawdziliśmy w Larian Studios, czy długie przerwy rzeczywiście przesuwają czas do przodu. Oto odpowiedź studia:

„Nie chodzi o to, ile przerw robisz. Ale kiedy zdecydujesz się na dłuższą przerwę, może to mieć wpływ. Na przykład, jeśli pojedziesz do miasta i zobaczysz płonący hostel i od razu zdecydujesz się iść spać, może to mieć konsekwencje”.

Ale ta odpowiedź Lariana pozostawia jedno pytanie bez odpowiedzi: co się dzieje, gdy wszyscy ci ludzie zgłaszają zadania i posuwają się naprzód bez ich wkładu? Odpowiedź różni się w zależności od sytuacji, ale w większości przypadków gracze wydają się uzupełniać ostatni Pytania gdzie indziej wpływają na wydarzenia w innych częściach świata. Na przykład większość graczy spotyka Lae’zel w pobliżu wraku Nautilidów, ale moja drużyna przypadkowo ją omija. Kiedy wróciliśmy, żeby ją znaleźć, ruszyła dalej. Nie jesteśmy pewni, co dokładnie spowodowało jej zniknięcie, ale do tego czasu wykonaliśmy dziesiątki zadań, więc jest bardzo prawdopodobne, że zrobiliśmy coś innego, co spowodowało postęp w jej zadaniu. Biorąc pod uwagę sytuację, w jakiej się znajdowała, oczekiwanie, że i tak się kręci, było śmieszne.

Ponadto należy zaznaczyć, że przejście z rozdziału 1 do rozdziału 2 automatycznie zakończy większość możliwych wydarzeń z rozdziału 1 i uniemożliwi cofanie się i zbieranie porzuconych wątków. Więc jeśli przebrnąłeś przez rozdział pierwszy, a potem zastanawiałeś się, dlaczego przegapiłeś rzeczy w Emerald Grove, to prawdopodobnie dlatego.

No to masz: jeśli znajdujesz się w nagłej i pilnej sytuacji, gdy ktoś ma zostać zabity lub gospoda płonie, nie obozuj bezpośrednio przed nimi; Najpierw rozwiąż problem. Ale jeśli masz do czynienia z długotrwałym problemem, takim jak inwazja goblinów w sąsiednim mieście, wydaje się, że możesz odpoczywać tak długo, jak chcesz i nadal mieć gobliny do wyeliminowania.

Aby uzyskać więcej informacji na temat tego, jak to wszystko działa, mamy przewodnik po wszystkich rzeczach, których Baldur’s Gate 3 ci nie mówi, oraz inny przewodnik dotyczący wygody. A jeśli chodzi o wszystko inne, czego nie wiedziałeś i nie wiedziałeś o Baldur’s Gate 3, sprawdź nasze przewodniki po rasach, podklasach, klasach, podklasach i jak zbudować postać, zanim zaczniesz, i zajrzyj do naszego przewodnika, kiedy tylko się znajdziesz zablokowany.

Rebecca Valentine jest starszym reporterem w IGN. Czy masz jakąś wskazówkę? Wyślij go na adres [email protected].

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *