W 2005 roku mam siedem lat, chowając się w jego pokoju i przemycając kilka cennych minut do najwspanialszej gry wszech czasów: Scooby-Doo! Noc 100 frytek. Wcielając się w samego Doga, moim zadaniem było uratowanie różnych członków Mystery Inc z pułapek rozsianych po terenie upiornej rezydencji wypełnionej potworami znanymi z historii serialu.
Aby odnieść sukces, musiałem zbierać klucze, znajdować ulepszenia i zagłębiać się w nadmiar przekąsek Scooby. Scooby Doo! Noc 100 frytek nie była moją pierwszą wyprawą do świata przedmiotów kolekcjonerskich, ale po raz pierwszy czule spojrzałam wstecz. Jednak kiedy kilka lat temu mignąłem PS2, aby ponownie doświadczyć radości, po godzinie lub dwóch zrezygnowałem.
W porównaniu z tym, czego oczekiwałbym od dzisiejszych gier 3D, rozgrywka skoncentrowana na montażu była przestarzała i nie byłem jedynym graczem, który tak uważał. Mniej więcej w tym samym czasie, pomimo niezwykle udanej kampanii na Kickstarterze, noc jukki? Nie zdołał pobudzić graczy pomimo zaangażowania twórców takich klasyków kolekcjonerskich, jak Banjo-Kazooie i Donkey Kong Country.
Wielu ogłosiło, że kompleks jest martwy i do 2021 roku wyglądał, jakby był. Ale w tym roku, zaledwie tydzień temu, Pionierzy psychologii 2 Pojawił się na konsolach, aby udowodnić, że w gatunku kolekcjonerskim istnieje martwa natura i nie mógłbym być bardziej zadowolony z tego, co oferuje.
Co to jest kolkaton?
Nawet jeśli wcześniej nie słyszałeś nazwy gatunku, prawdopodobnie znasz przynajmniej jedną grę, która do niej pasuje. Collectathons był formatem przyjętym w wielu wczesnych grach 3D, aby wydobyć nowość w przemierzaniu nowego wirtualnego wymiaru. W nagrodę za eksplorację i ukończenie wyzwań związanych z tworzeniem platformy gracze otrzymają zasoby, które pomogą im przejść przez historię.
Popularnym przykładem przedmiotów kolekcjonerskich jest Smok Spyro, Super Mario 64, oraz wspomniany powyżej Banjo-Kazooie. Ten rodzaj był tak rozpowszechniony i popularny, że wiele jego amuletów jest znanych do dziś, nawet jeśli od lat nie pojawiły się w nowym tytule.
Niestety ten rodzaj popularności stracił na popularności, ponieważ gry 3D stopniowo stają się coraz bardziej popularne. Rozgrywka, która kiedyś katapultowała franczyzy do kulturowego ducha czasu, szybko staje się najbardziej znienawidzonym aspektem współczesnych gier; Patrzę na ciebie, pióra ukryte w Assassin’s Creed 2.
Gdy nowość w grach 3D zniknęła, kolekcje gier wydawały się przestarzałe, a kolekcje wydawały się być sztuczką w grach, aby wydłużyć czas gry, zamiast zapewniać sensowną rozrywkę. Jak więc po latach robienia tego źle, w jaki sposób Psychonauts 2 w końcu udało się to dobrze?
Psychonauts 2 odnosi sukces tam, gdzie inni zawiedli
Zasadniczo Psychonauts 2 odnosi sukces jako gra zespołowa, ponieważ tworzy świat, który chcesz odkrywać i po prostu jest wypełniony przedmiotami kolekcjonerskimi, które możesz znaleźć. W jednym z obszarów Psychonauts 2 możesz zwiedzić park z atrakcją o nazwie Jaskinia Sassclopsa. Byłem tak samo zainteresowany badaniem dziwnych szczegółów i czytaniem fałszywych legend w środku, jak łapaniem ukrytych przedmiotów, które zebrałem.
Dotyczy to również każdej innej lokacji w grze, a dzięki łamigłówkom i wymagającym elementom platformowym – a także dziwnym środowiskom i postaciom, które napotykasz – Psychonauts 2 zapewnia przyjemną rozgrywkę daleko poza zwykłą satysfakcją z zaznaczenia pola. W niepotrzebnie długiej liście kontrolnej.
Co więcej, w przeciwieństwie do wielu innych kombinacji, w Psychonauts 2 nie są wymagane przejęcia. Nigdy nie trafisz na przeszkodę, ponieważ nie znalazłeś wystarczającej liczby kart PSI lub Figentów i będziesz musiał się wycofać, jeśli chcesz dalej awansować nowe obszary. Montaż jest opcjonalny i nie jest przytłaczający.
Podczas gdy setki postaci zaśmiecasz umysły, które eksplorujesz – o ile będziesz zwracać uwagę – zbierzesz około 90% z nich, podążając główną ścieżką fabularną. Pozostałe brakujące skórki prawdopodobnie skupią się wokół innych natychmiast przydatnych odkryć, które również przegapiłeś, takich jak Samorodki mądrości lub Półumysły (ulepszenia, które natychmiast zwiększają twoje umiejętności i dają ci więcej zdrowia), co oznacza powrót, aby poczuli się wartościowi.
Nie musisz wierzyć nam na słowo, wiele innych publikacji już nazywa Psychonauts 2 łatwym pretendentem do tegorocznej Gry Roku dzięki jej rozgrywce i rozwiązywaniu problemów związanych ze zdrowiem psychicznym.
Ten sukces nie tylko dobrze wróży przyszłości serii Psychonauts, ale także całemu gatunkowi Collectathon; Psychonauts 2 może wreszcie rozpalić czasy świetności kolekcji. Mam nadzieję, że tak jest, ponieważ jest przynajmniej jedna gra, którą chciałbym zobaczyć w sequelu; Scooby Doo! Ktoś 200. noc braterstwa?