Puchar Puig Kobiet – Włochy zajmują pierwsze miejsce w tabeli liderów po dniu pełnym wrażeń
Autor: Richard Gladwell / Sail-World NZ, 5 października, 11:01 PST
6 października 2024 r
Alinghi Red Bull Racing (SUI) – Grupa A – Puchar Ameryki Kobiet Puig – Grupa A – 5 października 2024 r. © Ricardo Pinto / Puchar Ameryki
Zespół Luna Rossa Women's America's Cup rozpoczął tam, gdzie zakończyła się włoska drużyna młodzieżowa, zajmując pierwsze miejsce w tabeli liderów po pierwszym dniu Puig Women's America's Cup.
Zaplanowano cztery wyścigi flotowe pomiędzy sześcioma zespołami z Grupy 1 – drużynami zrzeszonymi w Pucharze Ameryki
Po raz kolejny pogoda w Barcelonie była niesamowita, osiągając prędkość od zera do 15–18 węzłów, a raz przekraczając ten zakres o jedną nogę. W innym przypadku dosłownie przestał płynąć, gdy łodzie początkowo zmierzały w stronę mety, a następnie musiały zejść ostatnie kilka metrów do mety.
W pewnym momencie okrążyli bramę na dole toru, udało im się przez nią przedostać, a następnie większość floty spadła z folii, a następnie tarzała się i fruwała w podmuch wiatru, aż znów mogła się zapaść.
Warunki na morzu były zróżnicowane, od płaskiej wody po fale, co sprawia, że żeglowanie AC40 jest ekscytujące, ale żeglarze robili to w warunkach, w których uzasadnione byłoby wywrócenie się lub dwa. Znów taka sytuacja podczas pierwszego dnia regat w Women's America Cup, gdzie poziom żeglowania był wyższy niż w dniu otwarcia Youth America's Cup.
Pierwszy wyścig początkowo wyglądał jak próba generalna przed regatami, a brytyjska załoga, której kapitanem była trzykrotna medalistka olimpijska Hannah Mills, startowała i rozluźniała wszystkie cztery nogi.
Włoska Giulia Conte, która reprezentowała Włochy na czterech igrzyskach olimpijskich w ciągu trzech sezonów, wyczyściła swój zeszyt, płacąc pierwszą markę i wycofując się z żetonów. Spadli na koniec floty, ale dobrze się odzyskali i zajęli czwarte miejsce, zdobywając pozostałe trzy miejsca i pierwszego dnia wspinając się na pierwsze miejsce w tabeli liderów, z Wielką Brytanią z powrotem na drugim miejscu i Nową Zelandią z 11 punktami na trzecim miejscu.
Jutro kolej na drużyny z Grupy 2, które nie są powiązane z żadną drużyną biorącą udział w Pucharze Ameryki, ale zostały zaproszone do rywalizacji w regatach po drugiej stronie losowania.
Mam nadzieję, że Barcelona przestanie być Barceloną.
Więcej zdjęć z dnia na dole tej relacji
Podsumowanie wyścigów:
Wyścig 1:
NZL zaczynał jako łódź najbardziej nawietrzna, a GBR tylko z wiatrem. GBR skierował się w stronę prawej burty i objął prowadzenie, zanim do niej dotarł.
Mark 1: Wielka Brytania (04 min 16 sek); ITA (+12 sekund); Nowa Zelandia (+33 sekundy), USA (+.37), Szwajcaria (+49), Francja –
Włochy wyszły z folii tuż po okrążeniu znaku 1 i spadły na tył floty. Znak 2: Wielka Brytania (08 m 16 s); Nowa Zelandia (+58 sekund); USA (+99 sekund), Szwajcaria (103 sekundy)
Mark 3: Wielka Brytania (13 minut 16 sekund); Nowa Zelandia (+76 sekund); Sui (+134 sekundy)
Koniec: Wielka Brytania (17 minut 06 sekund); NZL (+79 sekund);SUI (+97 sekund); ITA (+218 sekund); USA (+245 sekund); FRA (307 sekund)
Wyścig 2:
Znak 1: Wielka Brytania (03:46); Sui (+24 sekundy); FRA (+38 sekund); ITA (+72 sekundy); USA (+74 sekundy)
Znacznik 2: SUI (07 minut 00 sekund); FRA (+23 sekundy); GBR (+26 sekund); ITA (+51 sekund) NZL i USA nie mają żetonów
Ocena 3: ITA (12 minut 57 sekund); GBR (+13 sekund); Sui (73 sekundy)
Koniec: ITA (15 minut 33 sekundy); Sui (113 sekund); GBR (156 sekund). Reszta nie zakończy się w 5 minut. NZL odzyskała siły po stracie ponad 3000 metrów. Niektórzy zjechali na ostatnie okrążenie przy wietrze o sile 15 węzłów, który całkowicie ucichł przed metą.
Wyścig 3:
Znak 1: Wielka Brytania (03 min 52 s); NZL (+07 sekund); ITA (+11 sekund)
Znacznik 2: ITA (06m 55s); FRA (+07 sekund); Nowa Zelandia (+11 sekund); GBR (+13 sekund); USA (+18 sekund); Specjalny interfejs użytkownika (+26 sekund)
Ocena 3: ITA (11 minut 20 sekund); GBR (+13 sekund); Nowa Zelandia (+33 sekundy); FRA (+39 sekund); USA (+40 sekund); Specjalny interfejs użytkownika (+52 sekundy)
Koniec: ITA (14 minut 03 sekund); GBR (+28 sekund); Nowa Zelandia (+46 sekund); FRA (+60 sekund); USA (+73 sekundy); Sui (+119 sekund)
Wyścig 4:
Mark 1: Wielka Brytania (04 min 25 sek); ITA (+09 sekund); USA (+12 sekund); Nowa Zelandia (+17 sekund); FRA (+21°C); Ale
Znacznik 2: ITA (07:40); GBR (+04 sekundy); USA (+15 sekund); Nowa Zelandia (+28 sekund)
Ocena 3: ITA (12 minut 33 sekundy); GBR (+03 sekundy); FRA (+47 sekund); NZL (+50 sekund); Sui (+111 sekund)
Koniec: ITA (15 minut 41 sekund); GBR (+12 sekund); FRA (+62 sekundy); Nowa Zelandia (+67 sekund); SUI (+83 sekundy) Portal USA 3
zwrotnica
1. ETA 4,1,1,1 33 punkty
2. GBR 1,3,2,2 29 punktów
3. Nowa Zelandia 2,4,3,4 18 punktów
4. 3,2,6,5 15 punktów
5.FRA 6,5,4,3 11 punktów
6. USA 5,6,5,6 6 punktów
pogoda:
Strona internetowa kursu:
Listy załogi:
Dodatkowe zdjęcia: