Jednostką biznesową Ferrovial jest Budimex Bezpieczna Kontrakt na budowę 8 km nowej linii tramwajowej w Warszawie.
Nowa trasa powstanie za inwestycję o wartości ponad 147 mln euro i zostanie sfinansowana przez Unię Europejską.
W ciągu dwóch lat nowa trasa ma umożliwić warszawiakom podróż w ciągu 30 minut z Wilanowa do Śródmieścia.
Projekt obejmuje również przebudowę obecnego odcinka trasy tramwajowej od skrzyżowania ulic Płowskiej i Koworka do jezdni z ulicy Rakovica do Black Union Lubelskyze.
Tramwaj biegnie ulicami Kovorka i Sporova, o których mówi się, że mają nachylenie do 22 m w kierunku Dolnego Mokoto.
Później linia będzie biec w linii prostej w kierunku Myastesko Vilanov ulicami Belveterska i Sobysko.
Skrzyżowanie al. Rzeczypospolitej i Branickiego pełni funkcję terminala tramwajowego dla tramwajów dwukierunkowych.
31 przystanków na nowym torze, wyposażonych w elektroniczne tablice informacyjne z rozkładem jazdy, zostanie stworzonych z myślą o potrzebach osób niepełnosprawnych.
W ramach projektu powstaną trzy nowe podstacje trakcyjne, w tym pierwsza w Warszawie podstacja metra. Podstacje te będą wykorzystywane do zasilania w energię elektryczną pojazdów ulicznych.
Prezes Budimexu Artur Popko powiedział: „To jedna z największych inwestycji tramwajowych, jakie kiedykolwiek zrealizowano w Polsce, a niska emisja w Warszawie to duży krok w kierunku poprawy transportu publicznego.
„Mamy duże doświadczenie w tego typu projektach – w ostatnich latach z powodzeniem budowaliśmy nowe linie tramwajowe w Korsowie Wylkopolskim, Krakowie i Olsteinie.”
Podczas układania tramwaju do Villano zostanie zastosowana technologia Greenway. Na tej trasie będzie ponad 10 km zielonych szlaków.
Wcześniej w tym miesiącu konsorcjum Ferrovial otrzymało 438 mln Kontrakt Na budowę odcinka paryskiego metra linii 18 w ramach projektu Grand Paris Express.
„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”