Na dzień dzisiejszy ceny żywności mają obniżyć i zamrozić ceny około 100 artykułów w sklepach w Nowej Zelandii. Prezes giganta spożywczego z North Island mówi, że to „nie tylko marketing”.
Podstawowe produkty, do których należą sieci New World, Pak’nSave i Four Square, powiedziały w ubiegłą środę, że obniżają cenę 110 sztuk Do 2021 ceny w świetle inflacja ekonomiczna trafić 6,9%.
Obniżka cen obejmie mrożone i świeże owoce i warzywa, trochę masła i sera, a także pieluchy i mydło w niższych cenach.
„To ma znaczenie dla rachunków za żywność, które ludzie będą płacić w naszych sklepach Pak’nSave, New World i Four Square dzisiaj” – powiedział w poniedziałek dyrektor generalny North Island Foods, Chris Quinn.
Czytaj więcej: Wojny cenowe w supermarketach: Żywność obniża ceny na 110 towarów
Przejście z jedzenia następuje po odliczeniu do konkurencyjnej zmiany supermarketu ogłoszonej na początku tego miesiąca zamrożenie cen Z ponad 500 zimowych niezbędników.
w marcu Badanie Komisji Handlu Odkryłem, że konkurencja w sektorze supermarketów nie działa dobrze dla konsumentów.
Głównym problemem, który stwierdziła Komisja Handlu, jest to, że konkurenci chcący wejść na rynek spożywczy stoją przed poważnymi wyzwaniami, ponieważ Woolworths Foodstuffs i Woolworths mają łączny 90% udział w rynku spożywczym w Nowej Zelandii.
Quinn powiedział, że na rynku spożywczym istnieje duopol ze względu na wielkość Nowej Zelandii.
„Słuchaj, myślę, że w pięciomilionowym kraju masz dwóch graczy, często dwóch dużych graczy i kilkuset małych graczy i to właśnie mamy w przemyśle spożywczym”.
Quinn powiedział, że czuje, że żywność „każdego dnia konkuruje z wieloma konkurentami w każdej społeczności i każdym regionie, a nasi właściciele cały czas o tym mówią w kontekście tego, co robią, aby zdobyć klientów”.
Powiedział: „Naszym zadaniem jest sprawić, by ceny żywności rosły wolniej niż wszystkie inne koszty, które mają teraz miejsce w tej gospodarce”.
Quinn mówi, że uważa, że niższe ceny zrobią różnicę.
„Nawet w pierwszej piątce lub dziesięciu najpopularniejszych kupowanych produktów, dziś są one o 20% tańsze, więc jeśli są [customers] Idź do naszych sklepów i poszukaj logo rekolekcji, zobaczą, gdzie są te produkty i będą mogli wybrać, czy odpowiada to ich potrzebom, co pomoże”.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”