dostarczony
Ram 1500 Electric nadchodzi, ale nie potrwa to przez jakiś czas.
Szef Ram mówił więcej o planach firmy dotyczących elektrycznych pickupów, które wydają się do pewnego stopnia zakładać podejście „lepiej późno niż bez opóźnień”.
Po pierwsze, w 2024 roku pojawi się 1500 EV, prawdopodobnie z plakietką „Revolution” z Architektura ramowa STLA przeznaczona do pojazdów elektrycznych. Dyrektor generalny Carlos Tavares powiedział, że wiedział, że ciężarówka spóźni się na grę, ale opór paczki, ładowność, czas wysyłki i zasięg nadrobią opóźnienie.
Tavares, przemawiając na prezentacji długoterminowego planu Stellantis’ Dare Forward 2030 w Amsterdamie, zaoferował więcej elektrycznych teaserów Ram, z czerwonymi tylnymi światłami omiatającymi krawędzie i górną krawędź tylnej klapy.
według MotortrendTavares chce, aby elektryczny 1500 wyglądał inaczej niż model 1500 z silnikiem benzynowym, który jest już w sprzedaży, inaczej niż Ford F-150 Lightning, który, z kilkoma wyjątkami, wzoruje się całkowicie na tradycyjnej ciężarówce.
Czytaj więcej:
* Stellantis będzie całkowicie elektryczny w Europie od 2026 r.
* Isuzu i Honda testują ciężarówki napędzane wodorem na drogach publicznych
* Przesunąć Hiluxa? Pamięć RAM działa na całkowicie elektrycznej maszynie średniej wielkości
* Stellantis: Większość modeli będzie miała wersje elektryczne do 2025 r.
Ma to dać EV trochę miejsca na rynku, chociaż wiem, że niektórzy fani Rama mogą się temu sprzeciwić.
Tavares mówił dalej o nadchodzącym ciężkim pojeździe elektrycznym. Niektóre będą elektryczne, jak można się spodziewać, ale Ram wyraźnie pracuje nad ofertami wodorowych ogniw paliwowych dla klientów flotowych. Technologia wodorowa, którą już można było zobaczyć w Europie, będzie wykorzystywana w niektórych ciężarówkach Stellantis na ogniwa paliwowe.
Te ciężarówki mają zasięg ponad 400 km i mogą zatankować w około trzy minuty, tak szerokie jak samochód spalinowy.
Nie podano żadnych ram czasowych dla Ram HD z ogniwami paliwowymi ani jego akumulatorowo-elektrycznego rodzeństwa, ale prawdopodobnie pojawi się on tutaj przed końcem dekady.
W międzyczasie dostępna jest również trzecia ciężarówka powyżej 1500 i HD, Ma być średniej wielkości zamiennikiem Dakoty.
Motortrend mówi, że minie co najmniej trzy lata, a Ram nie ustalił jeszcze, na której platformie ma go używać.
Perspektywy dotyczą większego podwozia STLA, co oznacza, że może to być silnik oparty na pojeździe, a nie podwozie drabinowe, i że będzie elektryczne.