Patrząc na to na papierze, łatwo można stwierdzić, że Ford Puma ST nie jest prawdziwy Wydajność Forda Maszyna. Chociaż technicznie rzecz biorąc, naprawdę tak jest PRAWDA Maszyna Forda Performance; Z sekcji, która oferuje Mustanga GT i Rangera Raptora.
Kompaktowy SUV Puma powstał na bazie cenionego hatchbacka Fiesty. Puma ST bazuje więc na droższej Fiestie ST. Być może pamiętacie go jeszcze przed wycofaniem go z produkcji w zeszłym roku: był wyposażony w trzycylindrowy silnik turbo o pojemności 1,5 litra i mocy 147 kW, dostępny wyłącznie w wersji z manualną skrzynią biegów. Jeden z najwspanialszych graczy na ciepły automat.
Ten sam układ napędowy można kupić w Pumie ST w Wielkiej Brytanii i Europie, ale w Nowej Zelandii otrzymujemy tylko wersję automatyczną. Ma mniejszą pojemność 1,0 litra, trzy z technologią łagodnej hybrydy i mniejszą moc: 125 kW/248 Nm. Widać więc nasze początkowe wątpliwości.
Wiesz co? Zapomnij, że. Ten ST (nie mylić z bardziej realistyczną Pumą ST-Line) jest nadal świetny. Chociaż bardzo chcielibyśmy mieć instrukcję Puma ST, jest ona nadal interesująca od początku do końca.
Silnik o pojemności 1,0 litra (wzmocniony o kolejne 33 kW z tego samego silnika podstawowego w wersji ST-Line) zapewnia niesamowicie potężną ścieżkę dźwiękową, szczególnie w trybie Sport, gdy otwierasz te małe klapki wydechu. Chociaż jest opisywana jako „automatyczna”, w rzeczywistości jest to dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów, która zmienia biegi szybko i staje się absolutnie brutalna przy pełnym otwarciu przepustnicy.
Nie, nie jest szczególnie szybki: od 0 do 100 km/h w 7,4 sekundy. Ale kiedy jest tak fajnie, kogo to obchodzi?
Dostajesz także kilka fajnych wskazówek dotyczących samochodu wyścigowego: na przykład lampki przełączników na desce rozdzielczej, które świecą na zielono, potem na pomarańczowo, a następnie migają na czerwono, gdy samochód osiąga kolejne przełożenie. Albo gdy zmienisz kolejne przełożenie, bo przy kierownicy znajdują się manetki zmiany biegów.
Nie, nie jest szczególnie szybki: od 0 do 100 km/h w 7,4 sekundy (tylko o 0,7 sekundy wolniej niż w przypadku manualnej skrzyni biegów). Ale kiedy jest tak fajnie, kogo to obchodzi? W rzeczywistości jest to nieszkodliwa zabawa, mimo że wygląda jak samochód wyczynowy.
Więc tak, to jest wyczynowy model Forda, który wygląda i czuje się dobrze. Przy cenie 6500 dolarów wyższej niż popularna Puma ST-Line jest to dobra i atrakcyjna wartość.
Jest także ekonomiczny dzięki (a) wsparciu zapewnianemu przez system miękkiej hybrydy oraz (b) małemu silnikowi. Na autostradzie z łatwością osiągnęliśmy wynik poniżej 5,0 l/100 km i nawet gdy pojechaliśmy głupio na najlepszych bocznych drogach, jakie znaliśmy, mały ST nie był w stanie przekroczyć 8 l/100 km. W przeliczeniu na litr uśmiechów jest to wynik nie do pobicia.
ST stawia na bardzo twarde, sportowe zawieszenie do jazdy po mieście (szczerze mówiąc, mogłoby być bardziej miękkie i nadal byłoby świetnym samochodem dla kierowcy), chociaż im szybciej jedzie się po otwartej drodze, robi się płynniej. Grube opony Michelin zamontowane na specjalnych 19-calowych felgach aluminiowych są tak cudownie przyczepne, że pozbawiają Cię czucia podczas jazdy. Ale cóż, nie można mieć wszystkiego.
Ten samochód prawdopodobnie nie nadaje się tylko na zakupy czy do szkoły – więc trzymaj się ST-Line, który nadal jest jednym z najprzyjemniejszych w prowadzeniu miejskich SUV-ów.
Więc tak, to jest wyczynowy model Forda, który wygląda i czuje się dobrze. Kosztujący o 6500 dolarów więcej niż popularny model Puma ST-Line to kusząco dobra wartość – zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę dodatkowe udogodnienia, takie jak system dźwiękowy B&O i podgrzewane siedzenia. Ale nie spiesz się z zakupem tylko z tego powodu; Najpierw wypróbuj ST, bo musisz mieć pewność, że chcesz prowadzić miejskiego SUV-a z okropną rurą wydechową, niemal eleganckim podwoziem i sportowymi fotelami Ford Performance (z napisem „Neosuede”), które prawdopodobnie sięgają bioder. .
Podoba nam się to, między innymi dlatego, że nadal masz wiele tych samych zalet Pumy. Wnętrze nie jest niczym nadzwyczajnym, chociaż zajęto się tym problemem podczas liftingu pod koniec tego roku – nawiasem mówiąc, do tego czasu instrukcja ST została wycofana na całym świecie. Zatem ten model z dwoma pedałami jest przyszłością.
Ale to praktyczny mały SUV ze względu na swoją długość 4,2 m i ma też kilka imprezowych sztuczek. Podłoga ładunkowa ma podwójną wysokość, a gdy ją uniesiesz do góry, pod spodem znajdziesz 80-litrowy MegaBox: wyłożony tworzywem schowek, w którym możesz przechowywać wszystko, od mokrego sprzętu sportowego po napoje z lodem (tak to naprawdę imprezowa sztuczka). Na dole znajduje się korek spustowy, którego można użyć, gdy zabawa się skończy.
Ten samochód prawdopodobnie nie nadaje się tylko na zakupy czy do szkoły – więc trzymaj się ST-Line, który nadal jest jednym z najprzyjemniejszych w prowadzeniu miejskich SUV-ów. Ale jak na kompaktowy crossover z prawdziwą dawką przyjemności z jazdy Fordem, to coś jest genialne. Stanowiłoby to również miły kontrast w stosunku do całkowicie elektrycznej Pumy, która pojawi się w 2025 roku.
silnik: 3-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o pojemności 1,0 litra i 48-woltowym systemem miękkiej hybrydy moc: 125 kW/248 Nm Wektor ruchu: 7-biegowa automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów, napęd na przednie koła 0-100 km/h: 7,4 sekundy konsumpcja: 6,2 l/100 km (3P-WLTP) cena: 46 490 dolarów w porównaniu z 39 990 dolarów.
Ile kosztuje Ford Puma ST?
Kosztująca 46 490 dolarów Puma ST to o 6500 dolarów więcej niż popularna Puma ST-Line.
Jakie są podstawowe parametry układu napędowego Forda Pumy ST?
Ten sam trzycylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o pojemności 1,0 litra i układ miękkiej hybrydy 48 V, co w wersji ST-Line, ale moc została zmniejszona o 33 kW do 125 kW. Ford nazywa swoją dwupedałową skrzynię biegów automatyczną, ale w rzeczywistości jest to zautomatyzowana, dwusprzęgłowa skrzynia biegów – podobnie jak DSG Grupy Volkswagen.
Czy Ford Puma ST jest wydajny?
Nie mogliśmy uwierzyć, jak oszczędny był ST, biorąc pod uwagę jego hałaśliwe zachowanie. Oficjalna wartość to 6,2 litra na 100 km, ale my radziliśmy sobie znacznie lepiej podczas jazdy po autostradzie, gdzie nasze średnie spalanie spadło do 5 s.
Czy Fordem Pumą ST dobrze się jeździ?
Kochamy to. Układ napędowy pracuje głośno, a skrzynia biegów zmienia biegi szybko w trybie sportowym. Ale nie jest odpowiedni dla wszystkich: jest głośno, a jazda w mieście jest bardzo ciągła.
Czy Ford Puma ST jest praktyczny?
Praktyczna jak każda inna Puma, o ile pamiętasz, jest to mały SUV. Z tyłu jest wystarczająco dużo miejsca, chociaż wysoki stan (który wygląda świetnie) sprawia, że tylne siedzenie jest nieco ciasne. Podoba nam się 80-litrowy MegaBox pod podłogą bagażnika: wyłożony tworzywem schowek z otworem odpływowym na dole sprawia, że Puma będzie mile widzianym dodatkiem na każdą wycieczkę.
Co nam się podoba w Fordzie Pumie ST?
Wnosi prawdziwą radość z osiągów Forda (Mustang, Ranger Raptor) do segmentu kompaktowych SUV-ów. Jako samochód dla kierowcy sprawia wrażenie naprawdę wyjątkowego, ale nadal charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa i wieloma zaletami opakowania standardowej Pumy.
Czego nie kochać w Fordzie Pumie ST?
Ta jazda jest naprawdę trudna na wyboistych ulicach miasta. Naprawdę surowe. Kabina Pumy jest nieco przestarzała, chociaż Ford wprowadzi na rynek jeszcze w tym roku zaktualizowany model, w którym niektóre problemy zostaną skorygowane, dzięki lepszym materiałom i większemu ekranowi informacyjno-rozrywkowemu.
Dla jakiego typu osoby jest odpowiedni Ford Puma ST?
Może być wzorowany na miejskim SUV-ie, ale nabywcą ST będzie ktoś, kto chce czegoś wyjątkowego do jazdy – i będzie szczęśliwy, jeśli będzie miał do tego optymistyczną ścieżkę dźwiękową, agresywne zawieszenie i dopasowane do sylwetki siedzenia.