Recenzja Hyundai Kona Electric II: Podłączony – Opinie

Recenzja Hyundai Kona Electric II: Podłączony – Opinie

Kiedy Hyundai Kona Electric został wprowadzony na rynek w 2018 roku, był bohaterem rozwijającego się pojazdu elektrycznego zasilanego bateriami (BEV) koreańskiej firmy. Jego zasięg był imponujący (ponad 400 km), choć był też bardzo drogi: kosztujący 80 000 dolarów Elite Trickster był dwukrotnie droższy od napędzanej benzyną Kony. Opadły szczęki.

Czasy się zmieniły, prawda? Mamy teraz futurystyczny Ioniq 5 BEV, którego cena zaczyna się od 80 000 dolarów, a stamtąd zmienia się na trzycyfrowe. Nagle Kona Electric trochę wygląda Ekonomiczna alternatywa Hyundai-BEV.

Kona Electric nadal jest głównym modelem typu plug-in, częściowo ze względu na tę cenę: naklejka za 79 990 USD na obecną wersję wejściową chowa się pod maską Zniżka rządowa na czyste samochody, co oznacza, że ​​otrzymujesz 8 625 USD za cenę 71 365 USD w „rzeczywistym świecie”. Kona była dla Nowej Zelandii Najlepiej sprzedający się czysto elektryczny model października, przed MZ ZS EV i Tesla Model 3.

Ta nowa (ish) zniżka kupuje również nowy (ish) model. Zaktualizowany 2021 Kona Electric II ma nowy, płynny przód, z zamkniętą sekcją grilla, nowe światła/DRL, a także nowy tylny zderzak i przeprojektowane felgi. Teraz wygląda bardziej jak BEV.

Jest konfigurowalny cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,25 cala, dodatkowe porty USB, monitor cofania (przez cały czas masz tylną kamerę) i kilka nowych funkcji bezpieczeństwa, w tym śledzenie pasa ruchu (aby utrzymać samochód na środku linii), martwy punkt unikanie kolizji (od 60 km/h hamuje, aby w razie potrzeby zapobiec zmianie pasa), unikanie kolizji z tyłu, ostrzeganie o bezpiecznym wyjeździe (jeśli pasażer otworzy drzwi do ruchu poprzecznego) i ostrzeganie pasażera z tyłu (więc nie zostawiaj dziecko z tyłu).

Aby wyświetlić wszystkie modele Hyundai Kona wymienione na DRIVEN, KLIKNIJ TUTAJ

Przeniesiono akumulator 64 kWh i silnik elektryczny o mocy 150 kW, ale nowe opony Michelin Primacy 4 o niskim oporze toczenia pomogły zwiększyć zasięg WLTP z 449 km do 484 km. Każda drobnostka pomaga… i to jest duży plus.

Głównym pytaniem dla potencjalnych nabywców może być to, czy kupić Kona Electric lub Ioniq 5, ponieważ oba te wtyczki są warte 80 000 USD i obie otrzymują świetny zwrot pieniędzy. Dla świadomego BEV może to być kwestia sporna, ponieważ są to bardzo różne samochody: z napędem na przednie koła (Kona) i tylnym silnikiem (Ionic 5), kompaktowy SUV i duży średniej wielkości samochód rodzinny.

READ  Zwycięzcy i przegrani KiwiSaver 2021

Ale we wczesnych dniach rewolucji normalne jest również porównywanie dwóch pojazdów typu BEV, które mieszczą się w tym samym przedziale cenowym, po prostu dlatego, że są całkowicie elektryczne.

Kona to znany SUV, który akurat jest elektryczny, podczas gdy Ioniq 5 jest odważny i szyty na miarę, znak nowego wspaniałego świata. Więc ten wybór może zależeć od tego, jak myślisz.

Ioniq 5 to dużo więcej samochodu i dużo więcej miejsca dla pasażerów za twoje pieniądze… ale Kona idzie znacznie dalej za cenę. Ioniq 5 RWD uzyskuje 384 km z akumulatora 58 kWh, ale Kona Electric może dodać kolejne 100 km, zanim będziesz musiał się podłączyć (chociaż Ioniq może ładować się dwa razy szybciej niż Kona po prawej stronie Stacja ładująca DC Hyper.).

Zostawmy tam porównania, bo Kona wciąż jest czymś samym w sobie. To też bardzo fajna sprawa. Jest odpowiednio przystosowany do pojazdów BEV poza linią, do tego stopnia, że ​​opony ekologiczne mają problemy z przyczepnością do 50 km/h. Na suchej nawierzchni jest trochę przyjemnie, ale na mokrej trochę niepokojąco: jeśli jesteś zbyt agresywny, kontrola trakcji działa, ale na wyboistej drodze cały ten moment obrotowy może skierować przód w stronę nawierzchni.

Kiedy nie jesteś głupi, Kona Electric imponuje świetnym wyczuciem kierownicy i wygodną, ​​dobrze kontrolowaną jazdą – z których oba nie dają się wyczuć w pojazdach typu BEV. Pod tymi względami jest nawet lepszy niż Ioniq 5. Ale znowu zaczynamy.

Równie dobrze jest na otwartej drodze. Chociaż możemy myśleć o Kona jako miejskim SUV-ie, ma on dynamiczne możliwości i zasięg akumulatora, aby być opłacalną i wygodną maszyną również na długich dystansach.

Aktualizacje techniczne sprawiają, że wnętrze jest świetne, chociaż nadal jest to bardzo tradycyjne doświadczenie w kabinie. A trzeba pamiętać, że to mały SUV, więc przestrzeń na tylnych siedzeniach jest skromna, a bagażnik odpowiedni w klasie, ale nadal jest skromny przy 332 litrach.

READ  Prawo do reform może pomóc w ograniczeniu mentalności wynikającej z zaniedbania, twierdzi ekspert ds. reform

Wejście 64 kWh wydaje się być fajnym miejscem w gamie Kona Electric. Dostępny jest model o wartości 77 000 USD, 39 kWh z silnikiem o mocy 100 kW, ale rezygnujesz z dużej wydajności i zasięgu (do 305 km) dla prostych oszczędności. I podczas gdy Elite za 88 000 USD dodaje trochę fajnego luksusowego wyposażenia i większy ekran dotykowy, jest znacznie powyżej maski czystego samochodu, co powoduje różnicę cenową po obniżce ceny za 16 625 USD. Więc weź rządowe pieniądze i ciesz się wejściem do Kona Electric.

Hyundai Kona Electric Series II
silnik:
Akumulator litowo-jonowy 64 kWh z jednym silnikiem elektrycznym
Energia:
150kW/395Nm
Wektor ruchu:
Pojedyncza prędkość, napęd na przednie koła
Zużycie energii:
14,7 kW / 100 km, zasięg 484 km
Cena £:
79 990 $

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *