- Lexus NX 350H
- Cena podstawowa: 92 700 USD (Szacowana opłata/rabat w programie RightCar Clean Car: neutralna)
- Układ napędowy i ekonomia: 2.5L 2.5L czteroosiowy z silnikiem elektrycznym, 179 kW/239 Nm, CVT, 4WD, Combined Economy 5,5 l/100 km, CO2 126 g/km (Źródło: RightCar)
- Statystyka ruchu ludności: Długość 4660 mm, szerokość 1865 mm, wysokość 1640 mm, rozstaw osi 2690 mm, pojemność bagażnika 545 litrów, 18-calowe felgi aluminiowe.
- bezpieczeństwo: pięć gwiazdek (Źródło: ANCAP)
- kochamy: Nowe ligi halowe są lepsze, oszczędny silnik oznacza brak opłaty za czysty samochód.
- Nie lubimy: Brakuje niektórych urządzeń w cenie
Pojawił się nowy NX i jest to niezła aktualizacja. Pojawił się nowy projekt wnętrza, nowy wygląd zewnętrzny i Każdy model w Nowej Zelandii to swego rodzaju hybryda Dziękujemy za przejście na nową platformę. To jest 350-godzinny wpis, kierowca z napędem na przednie koła z niskim zużyciem paliwa i wszystkimi dzwonkami i gwizdkami, których potrzebujesz.
na zewnątrz
Zmiany zewnętrzne są ewolucyjne, z podobnymi kanciastymi reflektorami i dużą osłoną chłodnicy w kształcie wrzeciona, jak poprzednio. Zacisk biegnie wzdłuż drzwi i pęka przy klamce tylnej klapy. Plastikowa okładzina otacza nadkola, podczas gdy reflektory są teraz pojedynczymi jednostkami, a DRL na desce rozdzielczej znajduje się teraz wewnątrz zespołu reflektorów, a nie pod nim jako osobna jednostka. Moim zdaniem wygląda to znacznie lepiej.
Czytaj więcej:
* Wkrótce pojawi się pierwszy hybrydowy samochód Lexusa typu plug-in
* Druga generacja Lexusa NX pojawia się tutaj bez modeli spalinowych
* Szczegóły pierwszej hybrydy plug-in Lexusa
* Największy zwycięzca: Toyota RAV4 nasz najlepszy samochód 2019 roku
Z tyłu znajduje się przyjemny pasek LED o prawie pełnej szerokości, podkreślony na każdym końcu przez podświetlenie. Słowo „LEXUS” jest napisane tuż pod paskiem LED, natomiast pod pokrywą bagażnika znajduje się fałszywy dyfuzor.
Klamki do drzwi są nowe, choć do nich nie wyglądają. Zamiast ciągnąć, po prostu wciskasz się i drzwi się otwierają.
Inne zmiany są dość minimalne, ale to w porządku NX zawsze wyglądał całkiem nieźleI są ciekawsze zmiany wewnątrz SUV-a.
w środku
Lexus NX został po raz pierwszy zastosowany w nowym wnętrzu, co stanowi ogromną poprawę w stosunku do starej kabiny.
Nowy, większy 14-calowy ekran dotykowy znajduje się pośrodku deski rozdzielczej, standardowo wyposażony jest w bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto. Nowy system eliminuje również touchpad starszego Lexii, który, choć w końcu nieco znośny, zawsze był uderzany przez gramofony lub po prostu za pomocą ekranu dotykowego. To też jest świetne, czysty wygląd wygląda świetnie, a ekran jest bardzo responsywny.
Pod ekranem znajduje się nowa, krótka dźwignia zmiany biegów, a za kierownicą cyfrowa deska rozdzielcza. Pomimo tego, że jest to model podstawowy, wciąż jest mnóstwo sztucznej skóry (która wygląda równie dobrze jak prawdziwa), bezprzewodowa ładowarka do urządzeń, dwustrefowa klimatyzacja, elektrycznie regulowane przednie fotele i elektrycznie sterowany bagażnik. nie byłem w stanie zmusić tego rodzaju rzeczy do pracy…
Podobnie jak zewnętrzne klamki, wysiadanie z samochodu jest teraz elektryczne, a nie mechaniczne. Naciskasz przycisk na podłokietniku, aby otworzyć drzwi, zmiana wprowadzona w celu połączenia drzwi z nowym systemem bezpiecznego wyjścia, co oznacza, że NX nie otworzy drzwi, jeśli wykryje coś w martwym polu, na przykład rowerzystę.
Cała kabina jest miłym krokiem w stosunku do ostatniej generacji i jest to ogromny skok w stosunku do powiązanego RAV4, który również nie jest garbem w tym dziale. Ale tego można by się spodziewać po różnicy w cenie.
Pod maską
Jak wspomniano, wpis dla NX 350h dotyczy napędu na przednie koła. Jest to również jedyny model w tej grupie, z 350h Limited i 450h + F-Sport PHEV z napędem na wszystkie koła.
Jak wskazują liczby, 350h i 350h Limited mają ten sam układ napędowy, czyli 2,5-litrowy rzędowy sześciocylindrowy silnik z pojedynczym silnikiem elektrycznym o mocy 179 kW/239 Nm. Jest taki sam jak hybryda Toyota RAV4, jeśli brzmi znajomo, i stanowi 23% skok mocy w stosunku do starego modelu.
Jest wzmocniony elektronicznie sterowanym CVT, co nie jest tak złe, jak mogłoby się wydawać. Typowy opór przy niskiej prędkości, jaki przenosi CVT, jest łagodzony przez silnik elektryczny, a charakter przekładni oznacza, że może ona pracować przy niskich obrotach do końca czasu. Dużo szczęśliwiej jest na autostradzie lub jeżdżąc po mieście.
Hybrydy Toyoty są obecnie całkiem dobre, a NX będzie dużo pracował na samej energii elektrycznej, pomagając utrzymać paliwo na poziomie około 5,5 l/100 km i CO2 na poziomie 126 g/km.
Lexus przeniósł również NX na nową platformę GA-K, która charakteryzuje się większym rozstawem osi o 30 mm, szerszym rozstawem kół, kolumnami MacPhersona z przodu i z tyłu oraz podwójnymi wahaczami z tyłu.
Na drodze
Ta zmiana na podium oznacza, że NX jest o 15% cichszy na drogach i wierzę w to. Wysiadanie z ziemi w NX jest wspaniałe, a zredukowany hałas i wibracje są dobrze połączone z mocniejszym sprzętem elektrycznym w układzie napędowym. Kabina jest naprawdę fajnym miejscem, a podstawowe nagłośnienie jest bardzo dobre.
Jazda jest trochę nudna, układ kierowniczy jest nieco fajny, a kombinacja napędu CVT/napędu na przednie koła nie nadaje się do jazdy po płaskim terenie, ale to jest w porządku. To rodzinny SUV, a do tego model podstawowy.
Jest dużo miejsca dla pasażerów z tyłu i bagażu, więc podróże samochodowe powinny być tak łatwe, jak robienie uników w mieście.
Biorąc pod uwagę, że jest to model podstawowy, brakuje kilku elementów, takich jak kamera 360 stopni i kamera przednia, ale otrzymujesz asystenta utrzymania pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, automatyczne światła drogowe, asystent znaków drogowych i bieg wsteczny aparat fotograficzny. Byłoby miło zobaczyć cały zestaw na samochodzie za 90 000 $ …
osąd
NX 350h z łatwością naprawia każde pudło w kolumnie rodzinnego SUV-a, ale trochę zawiódł, pomijając kilka narzędzi. Cena też jest dość wysoka, biorąc pod uwagę, że możesz kupić wysokiej klasy Toyotę RAV4 Adventure Hybrid z tym samym układem napędowym i napędem na wszystkie koła za 57 990 USD z rabatem 2335,69 USD. Ale jeśli jesteś gotowy się z tym rozstać, NX jest zdrowym krokiem powyżej RAV4 pod względem wszystkiego poza silnikiem, zwłaszcza kabiną.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”