Horner przyznaje, że są szare obszary
Red Bull wyraźnie wierzy, że rywale sprawiają im kłopoty w newralgicznym momencie sezonu, ponieważ Holender po raz drugi z rzędu zbliża się do tytułu mistrza kierowców. Szef zespołu Red Bulla, Horner, przemawiając po pierwszym treningu w piątek, podkreślił, że poddanie złożone w marcu było „poniżej maksimum”, chociaż przyznał, że istnieją wyraźne szare obszary. „To zupełnie nowy zestaw bardzo złożonych przepisów, więc sposób, w jaki zasady są nieuchronnie interpretowane i egzekwowane, będzie subiektywny między dwoma zespołami, a z biegiem lat wszystko się ułoży” – powiedział. „Ale jesteśmy pewni, że ulegniemy. Zawsze będą plotki – słyszałem o poważnych naruszeniach, ale na pewno nie jestem tego świadomy”.
Wolff wyraził zdziwienie tym twierdzeniem i zaprzeczył, jakoby była to tylko „zwykła polityka pitch”.
„Jest wagi ciężkiej, bardzo ciężkiej” – powiedział Wolff Sky Sports F1. „Używamy 'używanych’ części. Nie uruchamiamy tego, co chcemy uruchomić. Nie rozwijamy tego, co możemy rozwinąć. Zwolniliśmy ponad 40 osób i bardzo brakuje nam ich w naszych zakładach”.
„To był ogromny, masowy projekt tworzenia czapek. Nie wiem, ile dziesiątek milionów musieliśmy zrestrukturyzować procesy, aby być pod czapką, a jeśli ktoś tego nie zrobił lub przekroczył granice, każdy milion [over the cap spent] To duża wada [for us].
Zabawne jest, gdy mówię Christian [Red Bull are below the cap] Ponieważ minęły tygodnie i miesiące, kiedy to było badane, więc prawdopodobnie nie rozmawia ze swoim dyrektorem finansowym.
Wolff dodał, że byłoby „znacznie” trudno dogonić zespół, który przekroczył limit kosztów, biorąc pod uwagę dodatkowe korzyści, jakie mieliby, i wezwał FIA, aby była „silna” w egzekwowaniu przepisów. „Ważne jest to, że jeśli skończysz w 2021, skończysz w 22. To oznacza, że masz przewagę w 23. roku”, powiedział Austriak. „FIA, w szczególności Mohamed [Ben Sulayem, FIA president]Zajmowali bardzo zdecydowane stanowisko w sprawie egzekwowania wszelkiego rodzaju regulacji.
„Myślę więc, że gdybyśmy teraz rozmawiali o czymś wielkim, pokazałby tę samą uczciwość i przywództwo, co wcześniej”.
Hamilton, a następnie Ferrari, prowadzi szkolenia
poza torem, Carlos Sainz prowadził Charlesa Leclerca w Ferrari jeden i dwa W pozornie niereprezentatywnej drugiej sesji treningowej po tym, jak Hamilton osiągnął szczyt harmonogramów w pierwszym treningu.
Verstappen, który w piątek obchodził swoje 25 urodziny, miał frustrujący dzień z powodu problemów technicznych. Udało mu się tylko na siedmiu okrążeniach w FP2, zajmując czwarte miejsce z dwóch samochodów.
Holender może zakończyć tytuł wcześnie w niedzielę, jeśli wygra wyścig i ostatecznie ukończy Leclerca i Sergio Pereza.