Riyadh Air planuje obsługiwać loty do Australii i Nowej Zelandii

Wyłącznie dla osób podróżujących służbowo

Riyadh Airlines zamierza w nadchodzących latach obsługiwać loty do Australii i Nowej Zelandii, ponieważ saudyjski narodowy przewoźnik pracuje nad zbudowaniem globalnej siatki połączeń, która mogłaby konkurować z siecią Emirates i Qatar Airways.

„Mówimy o połączeniach do ponad 100 miejsc docelowych” – mówi dyrektor generalny Tony Douglas. Podróżnik wykonawczyNarodowy przewoźnik państwa Zatoki Perskiej jest dumny, że jego flota samolotów Boeing 787 będzie oferować klasę biznes w stylu Mercedes-Maybach oraz klasę ekonomiczną premium, która bliższa jest klasie biznes niż klasie ekonomicznej.

W połowie 2025 r. Riyadh Airlines rozpoczną loty do wielu głównych miejsc docelowych w Europie i regionie Zatoki Perskiej, a następnie rozszerzą skrzydła na Europę, Amerykę Północną i Azję, dostarczając więcej samolotów.

Douglas powiedział, że bezpośrednie loty między Riyadem a Australią i Nową Zelandią zostaną uwzględnione, gdy linia lotnicza będzie miała wystarczającą liczbę samolotów i wystarczający „przepływ” pasażerów.

W perspektywie krótkoterminowej Riyadh Air będzie polegać na grupie „partnerów strategicznych”, z których jednym jest Singapore Airlines.

„We wczesnej fazie budowy naszej siatki prawdopodobnie uruchomimy gęstą trasę do Singapuru, zapewniając pasażerom wspaniałe wrażenia z podróży liniami Riyadh Air… i ostatniego lotu (do Australii lub Nowej Zelandii) równie wspaniałym produktu i doświadczenia z Singapore Airlines” – mówi Douglas.

W sprawie Gdzie Linie lotnicze Riyadh Airlines chcą latać, a Douglas jest zazwyczaj ambitny: „Powiedzmy, osiem miast w Australii i trzy w Nowej Zelandii”.

Proponowane trasy australijskie Riyadh Airlines

W samej Australii szacunki te są nieco zawyżone – głównych stolic, takich jak Sydney, Melbourne, Brisbane, Perth i Adelajda, jest zaledwie pięć, a nawet biorąc pod uwagę lot „flagowy” do Canberry przez Sydney lub Melbourne, wciąż brakuje do tego dwóch miast. Cel Douglasa.

W chwili pisania tego tekstu do wszystkich stolic „wielkiej piątki” latają wyłącznie linie Emirates i Singapore Airlines (wznowienie lotów Emirates między Adelajdą a Dubajem zaplanowano na koniec października).

Jak już informowaliśmy, Qatar Airways zamierza również zwiększyć liczbę lotów do Sydney, Melbourne, Brisbane i Perth, a siostrzana spółka Emirates, Flydubai, rozważa również loty do Australii.

Jeśli Riyadh Airlines jest najlepszy Do Jeśli uda Ci się dotrzeć do wszystkich pięciu stolic stanów, będzie to oznaczać znaczny wzrost przepustowości (liczby miejsc w powietrzu). Wzrostowi konkurencji i przepustowości zazwyczaj towarzyszy spadek cen biletów lotniczych, w miarę jak coraz więcej graczy konkuruje o swój udział rynek lub Zachowaj to.

Koktajle bezalkoholowe, nie koktajle…

Oraz spekulacje, że Riyadh Air będzie „suchą” linią lotniczą zgodną z zakazem spożywania alkoholu nałożonym przez konserwatywne królestwo islamskie – wystarczy, aby wielu Australijczyków zastanowiło się dwa razy przed zarezerwowaniem ponad 14-godzinnego lotu do Arabii Saudyjskiej?

„To naprawdę oczywiste” – mówi Douglas Podróżnik wykonawczy„Będziemy pracować w ramach istniejących w danym momencie ram prawnych”.

To starannie sformułowane oświadczenie wydaje się odzwierciedlać oczekiwania, że ​​ograniczenia mogą być stopniowo łagodzone w ramach planu księcia koronnego Mohammeda bin Salmana mającego na celu rozwój Królestwa jako regionalnego centrum handlu, finansów i turystyki.

Pierwsze małe kroki już poczyniono – w lutym tego roku otwarto w Riyadzie sklep monopolowy, w którym sprzedaje się piwo, wino i napoje spirytusowe wyłącznie niemuzułmańskim dyplomatom z zagranicy.

Przeczytaj więcej o Riyadh Air:

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *