Klienci Virgin Airlines wyjechali ze środkami z wakacji zarezerwowanych przed pandemią Covid-19 i są sfrustrowani brakiem możliwości ich wykorzystania.
Wśród nich są Gryfy. Sześcioosobowa rodzina z Dunsandel w Canterbury zarezerwowała lot w styczniu 2020 r. liniami Virgin Airlines, aby odwiedzić Brisbane pod koniec tego roku.
W marcu zamknięto granice, a miesiąc później Virgin Australia przeszła w administrację dobrowolną. Klientom posiadającym wcześniejszą rezerwację udostępniono środki na przyszłe podróże.
Kiedy Bain Capital kupił Virgin we wrześniu 2020 r., uhonorował te kredyty, które są ważne do 31 grudnia 2023 r.
Wraz ze zniesieniem ograniczeń Covid i ponownym uruchomieniem podróży lotniczych wielu posiadaczy kredytów w końcu zaczyna planować długo oczekiwane wakacje.
Corsetti Griffin powiedziała, że jej rodzina „nie może się doczekać kilku tygodni na plaży” po zimowej pogodzie i planuje wykorzystać swoje środki w wysokości 2000 dolarów na podróż do Gold Coast.
Gryfy przekonały się, że nie jest to takie proste.
Virgin Australia lata teraz tylko z Queenstown.
Oznacza to, że zamiast zgodnie z planem wybrać się na krótką podróż z Dunsandall na lotnisko w Christchurch, cała rodzina Griffinów będzie musiała udać się do Central Otago.
Te sześć podróży nie zostanie objętych środkami, co znacznie zwiększy koszty podróży.
Griffin powiedziała, że chcą polecieć do Queenstown, ale gdy próbowała dokonać rezerwacji, napotkała kłopoty.
Kredytów nie można było wykorzystać w wybranej taryfie.
Powiedziała, że Virgin powiedziała jej, że „przydzielają dwa miejsca na lot w zamian za przyszłe punkty lotnicze”.
Dla sześcioosobowej rodziny znacznie utrudniało to wakacje z kredytami.
„Czterech z nas zostaje w Nowej Zelandii, a dwóch udaje się do Australii, jeśli uda nam się złapać samolot”.
Jest mało prawdopodobne, że zostaną wykorzystane przed końcem roku, co powoduje frustrację rodziny.
„To określenie byłoby niepoprawne politycznie” – powiedział Griffin.
Biuro podróży Victoria Keating uzyskało dostęp do systemu rezerwacji Virgin Australia i wykorzystało go do sprawdzenia każdego lotu Virgin z Queenstown do Australii od połowy sierpnia do 31 grudnia.
Keating stwierdził, że z łącznej liczby 68 712 miejsc dostępnych w klasie ekonomicznej tylko 53 można było zarezerwować za pomocą kredytu.
Stwierdzono, że stanowi to zaledwie 0,07% miejsc, czyli „prawie nic”, a w klasie biznes około 9% wszystkich miejsc.
Kiedy Fair Go zwróciło się do Virgin Australia w sprawie programu kredytowego, przekazało im dobre wieści.
W ramach ostatniej aktualizacji tras udostępniono dodatkowe 5000 miejsc na loty z Queenstown do rezerwacji przy użyciu punktów Future Flight.
Virgin dodała, że „osoby zainteresowane tą trasą powinny starać się elastycznie ustalać daty”.
Po dodaniu dodatkowych miejsc Keating ponownie sprawdził system i stwierdził, że daty są ograniczone.
„To wspaniale, że dali nam dodatkowe miejsca, ale jeśli nie możesz polecieć w przyszłym tygodniu, bardzo trudno będzie wykorzystać te środki” – powiedziała.
W szczególności dostępność jest bardzo niska we wrześniu i grudniu. Oznacza to, że rezerwacja lotów w czasie wakacji szkolnych może być wyzwaniem i jeśli klienci nie będą gotowi na podróż w krótkim terminie, mogą nadal nie być w stanie wykorzystać swoich środków przed ich wygaśnięciem.
Jeśli jesteś posiadaczem kredytu Future Flight i planujesz podróż przed końcem roku, im wcześniej dokonasz rezerwacji, tym lepiej.
Virgin zachęca osoby, które mają trudności z rezerwacją, do skontaktowania się z centrum telefonicznym.