Rosnące ceny żywności oznaczają, że rodzinom o niskich dochodach trudniej jest uzyskać wystarczającą ilość zdrowej żywności: Ekspert

Rosnące ceny żywności oznaczają, że rodzinom o niskich dochodach trudniej jest uzyskać wystarczającą ilość zdrowej żywności: Ekspert

Eksperci twierdzą, że rosnące ceny żywności mogą utrudnić kupującym o niskich dochodach zdobycie wystarczającej ilości zdrowej żywności.

Stats NZ powiedział, że ceny żywności w tym tygodniu Był o 8,3% wyższy w sierpniu 2022 r. niż w sierpniu ubiegłego roku. Był to największy roczny wzrost od lipca 2009 r., kiedy ceny żywności wzrosły o 8,4%.

Analityk ds. Nabiału i Żywności Konsumenckiej w Rabobank. Michael Harvey, powiedział, że jeśli jedzenie pęcznieje Pozostał na haju zbyt długo I nadal wpływa na wysokość uznaniowych dochodów rodzin, konsumenci o niskich dochodach będą mieli trudności z utrzymaniem zdrowej diety lub zakupem wystarczającej ilości żywności.

Powiedział, że wielu konsumentów zareagowało na inflację żywnościową, „cofając się” i kupując tańsze opcje.

Czytaj więcej:
* Wysokie koszty artykułów spożywczych mogą prowadzić do niezdrowych wyborów
* Artykuły spożywcze odmawiają oskarżenia supermarketu o „zyski supermarketów”
* Jajka, jogurt, ser i pomidory zwiększają rachunki za żywność

Niektórzy zaczęli kupować żywność masową. Inni, powiedział, ograniczyli jedzenie poza domem. Niektórzy mogą kupić więcej konserw.

Powiedział jednak, że spadek zależy od poziomu dochodów.

Harvey powiedział, że były to różne etapy, przez które przechodzili szczególnie konsumenci o niskich dochodach, zanim dotarli do miejsca, w którym pomijali posiłki.

Raport z misji Oakland City Mission z 2014 r. wykazał, że rodziny, których jedynymi wydatkami ponoszonymi przez rodziny o niskich dochodach mogą być cotygodniowe zakupy, jest cotygodniowy sklep spożywczy. Te rodziny robiły zakupy tylko po opłaceniu czynszu, długów i rachunków za media.

Istnieją opowieści o rosnących cenach żywności, które szkodzą wyborom żywieniowym dokonywanym przez konsumentów, powiedziała profesor zdrowia publicznego na Uniwersytecie Massey, Carol Wam.

Konsumenci sprzedają taniej i kupują tańszą żywność, która może być mniej pożywna, aby wyprzedzić wyższe koszty żywności.

sungmi kim / rzeczy

Konsumenci sprzedają taniej i kupują tańszą żywność, która może być mniej pożywna, aby wyprzedzić wyższe koszty żywności.

Nie będzie mocnych dowodów, aby to udowodnić, dopóki nie zostanie ukończona następna krajowa ankieta żywieniowa.

READ  Emirates eksportuje 560 ton w Nowej Zelandii – powrót do normy

Mleko było dobrym przykładem jedzenia, które zostało pominięte ze względu na cenę. Wam powiedział, że wyższe koszty oznaczają, że spożycie mleka na mieszkańca jest niskie wśród najbardziej potrzebujących.

Tania, wysoko przetworzona żywność, taka jak makaron instant, zastąpiła pełnowartościową żywność bogatą w składniki odżywcze. Wam powiedział, że to główny czynnik przyczyniający się do otyłości.

Michael Harvey, analityk nabiału i żywności konsumenckiej w Rabobank, mówi, że pomimo rosnących kosztów żywności, wiele firm spożywczych nie osiąga większych zysków.

dostarczony

Michael Harvey, analityk nabiału i żywności konsumenckiej w Rabobank, mówi, że pomimo rosnących kosztów żywności, wiele firm spożywczych nie osiąga większych zysków.

Harvey powiedział, że opór konsumentów wobec cen żywności jest częścią przywracania równowagi na rynku. Było jednak wiele czynników, które wpłynęły na ceny żywności, na które kupujący nie mają wpływu.

Powiedział, że głównym czynnikiem są produkty rolne, takie jak mleko czy warzywa, które obecnie drożeją z powodu wysokich kosztów oleju napędowego i nawozów.

Powiedział, że wydarzenia polityczne również powinny się ustabilizować.

W całym łańcuchu wartości żywności występowały wysokie koszty. Powiedział, że nawet koszty pakowania czy przygotowania jedzenia są wysokie.

Firmy spożywcze poniosły wyższe koszty dla konsumentów w ciągu ostatnich sześciu do dwunastu miesięcy. Powiedział jednak, że marże firm również się kurczą.

Harvey powiedział, że niektórzy sprzedawcy detaliczni zgłaszali, że przerzucają swoje koszty na konsumentów, ale nie osiągają większych zysków.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *