Rosja ujawniła swoje plany zastąpienia własnej wersji restauracji McDonald’s w swoim kraju po tym, jak gigant fast foodów zamknął swoje restauracje w proteście przeciwko inwazji na Ukrainę. Jednak rosyjski wariant Wuj Wania został wyśmiany i ostro skrytykowany, zwłaszcza za emblemat naśladowcy.
Wujek Wania zachował żółtą czcionkę na czerwonym tle, dobrze znanym fanom złotych łuków, gdzie cyrylica „B” reprezentuje literę „V” w Wani.
Jednak użytkownicy Twittera zwrócili uwagę na jego podobieństwo do oryginalnego logo McDonald’s, do góry nogami z dodatkiem żółtego prostokąta, aby wyglądało bardziej jak „B”.
Jednak żółta linia na dole nie układa się idealnie, co prowadzi do szaleństwa komentarzy i reakcji na Twitterze.
Jeden z użytkowników, @christogrozev, udostępnił zdjęcie logo na swoim koncie na Twitterze, mówiąc: „Rosyjska sieć fast foodów, którą szef rosyjskiego parlamentu zaproponował, aby zastąpić McDonaldsa, zgłosił się do nabycia tej marki. Bez żartów”.
Inny użytkownik, CEOofBeingHomo, skomentował charakterystykę graficzną logo, tweetując: „Dosłownie po prostu uderzyli logo McDonald’s w żółty prostokąt, powinni trollować, prawda?”
Projekt logo został również zaatakowany przez swhikt, który napisał na Twitterze: „Czy mogą w ogóle znaleźć grafika, który przynajmniej spróbuje go odtworzyć?
„Widać, że pobrali go z Internetu i dodali dodatkowe elementy”.
Czytaj więcej: Siły ukraińskie zestrzeliły ponad 10 samolotów w ciągu jednego dnia
Apple, Amazon i Starbucks również wstrzymały działalność w tym kraju, podając jako powód wycofania inwazję Putina na Ukrainę.
Przewodniczący rosyjskiej Dumy Państwowej Wiaczesław Wołodin powiedział w zeszłym tygodniu izbie niższej: „McDonald’s ogłosił, że zamknie swoje podwoje.
„Dobrze, dobrze, zamknij się!
„Jutro nie będzie McDonalda, tylko wujek Wania”.
Wujek Wania to sztuka napisana przez słynnego rosyjskiego dramatopisarza Antona Czechowa i opublikowana w 1898 roku.