Lżejsze, szybsze, lepsze… tak ludzie kochają motocykle. Długo oczekiwany nowy Ducati Panigale V4 ma wszystkie te funkcje i wiele więcej, a ceniony motocykl został wysłany samolotem do Australii na serię ekskluzywnych pokazów – niczym gwiazdy rocka.
Jego kierowca (nie człowiek, ale jeździec w zielonym pokoju… spójrz, co tam zrobiłem) mógłby przeczytać coś w rodzaju „Najlepsze paliwo powyżej 90 oktanów w Australii, kawałek toru na Phillip Island, na którym co noc odpoczywa zmęczona głowa i trochę czerwonego M&Msy”. Jak wszystkie dobre gwiazdy rocka, ona również przychodzi z terapeutą. Ducati wysłało dedykowanego specjalistę ds. produktów z Borgo Panigale, aby zabrał klientów Ducati na szczegółowe doświadczenie, pokazując, jak Ducati stworzyło najlżejszy, najszybszy i najlepszy motocykl sportowy w historii oraz jak doszło do decyzji, że zapewni on nam, zwykłym śmiertelnikom, zaszczyt utraty nasze prawo jazdy na ten rower.
Przeczytaj więcej: Ducati rozpoczyna nową erę w motocyklach
Nowy Panigale V4 to siódma generacja Ducati Superbike i jest o jeden kilogram lżejszy z silnikiem o mocy 216 KM. Według marki „jest w stanie poprawić umiejętności jeździeckie swojego jeźdźca, zarówno zawodowego, jak i amatorskiego, dając mu pewność siebie, która pozwala mu przekraczać granice w jeździe na torze”. Nie sądzę, że jest wielu jeźdźców, którzy nie mieliby nic przeciwko podnoszeniu swoich umiejętności. W teście przeprowadzonym przez Ducati, aby to udowodnić, motocykl pozwolił szeregowi zawodników o różnych umiejętnościach – od szybkich amatorów po zawodowych jeźdźców – obniżyć swój najlepszy czas o pełną sekundę podczas testu porównawczego na torze w Cremonie. Oto on!
Czy zaklasyfikowałbyś to jako sztukę performance? Niewiele jest nowoczesnych motocykli pasujących do tego opisu. To piękny wygląd dla każdego oka, nie tylko oka maniaka motocykli, ale także roweru, który może przewyższyć prawie wszystko inne na legalnym rynku motocykli.
„Misją Ducati jest wzbogacanie życia ludzi poprzez zaawansowane technologicznie motocykle o zmysłowym pięknie” – powiedział dyrektor generalny Ducati Claudio Domenicali.
Choć nie należy do najniższej kategorii cenowej, na pewno nie jest nieziemski, gdyż zaczyna się od 38 800 dolarów. Porównując to do wartego 585 000 dolarów McLarena 750S, jednego z najlżejszych i najszybszych samochodów dopuszczonych do ruchu ulicznego dostępnych na rynku, zyskujesz okazję.
Przeczytaj więcej: Recenzja – Ducati wkracza na nowe terytorium
Udoskonalając elektronikę, ergonomię i aerodynamikę, zmniejszając opór powietrza o cztery procent i zapewniając lepszą ochronę kierowcy na linii prostej poprzez tworzenie „bańki” spokojnego powietrza, podczas opracowywania uwzględniono także postęp w technologii opon. Chciałbym wiedzieć, jak wygląda czteroprocentowy spadek oporu; Może mniej burgerów w weekend?
Jeśli chodzi o styl, zespół zainspirował się kultowym Ducati 916, wykorzystując ergonomiczne i aerodynamiczne cechy Desmosedici GP, aby sprostać wymaganiom nowoczesnej jazdy po torze.
To najbardziej zbliżone do posiadania motocykla Desmosedici w MotoGP i prawdopodobnie najbliższe osiągnięcie ich czasów. Zastanawiam się, czy istnieje sposób na zaprogramowanie części talentu Pecco w tym procesie… Ducati pomyślało o wszystkim innym i to jest ostatni element układanki.
Samochód będzie dostępny w listopadzie, a ceny modelu standardowego będą rozpoczynać się od 38 800 AU, a Panigale V4 S – od 49 300 AU.