dostarczony
Artystyczna wizja zielonych stacji paliw wodorowych budowanych przez Hiringa Energy i Waitomo Groupto w celu obsługi ciężarówek napędzanych wodorem.
Inżynier z Taranaki, który pomaga prowadzić projekt, mówi, że długa droga do wprowadzenia zielonego wodoru do floty transportu ciężkiego Nowej Zelandii „przynosi owoce”.
W zeszłym miesiącu CJ Lepper, inżynier projektu z Hiringa Energy, był w Europie i Wielkiej Brytanii, sprawdzając maszyny i części wysyłane do Nowej Zelandii pod kątem ich produktów. Pierwsze cztery zielone stacje tankowania wodoru.
W tym tygodniu rozpoczyna się budowa pierwszego w kraju budynku, który powstaje w pobliżu lotniska Palmerston North.
„To była długa podróż i dużo planowania” – powiedział Lieber.
Czytaj więcej:
* Na Wyspie Północnej ruszył plan budowy czterech zielonych stacji paliw wodorowych
* Taranaki robi postępy na drodze do ekologicznej przyszłości wodoru
* Nominowany do Osobowości Roku 2020: Andrew Klenet toruje zieloną ścieżkę
* Bezemisyjne ciężkie ciężarówki na wodór wjeżdżają na drogi kiwi
Inżynier z New Plymouth jest kierownikiem projektu sieci tankowania, pracującym nad dostawami z pierwszego przystanku z Grupą Waitomo.
Niedawno wrócił z zagranicznej podróży, gdzie odwiedzał sprzedawców w celu produkcji wyposażenia stacji benzynowych, a także pojazdów, które będą jeździły po sieci.
Lieber powiedział, że jedna z części jest gotowa do wysyłki, podczas gdy inne nie były zbyt daleko – co było „fajne”.
„To sprawia, że wygląda to realnie” – powiedział. „Cała ta ciężka praca się opłaca”.
Tam odwiedził inne miejsca, aby zatankować zielony wodór. Jeden w Berlinie był napędzany na miejscu przez turbinę wiatrową.
Lepper, który urodził się i wychował w Lepperton, na północ od New Plymouth, pracuje w Hiringa Energy od ponad trzech lat.
Dołączył do firmy, ponieważ „chciał napędzać zmiany” i pomagać w redukcji emisji.
„Jesteśmy na dobrej drodze”.
Powiedział, że stacja paliw w Palmerston North ma zostać uruchomiona za dwa do trzech miesięcy.
Budowa rozpocznie się jeszcze w tym roku na innych stacjach w Hamilton, Torico i Auckland.
Lieber powiedział, że nie może się doczekać czasu, kiedy wszystkie cztery będą gotowe do pracy – a do tego są jeszcze inne w przygotowaniu.
„To będzie ekscytujący dzień”.
Cztery stacje stworzą sieć dla Wyspy Północnej, która obsługuje ponad 95% tras tranzytowych o dużym obciążeniu w kraju, powiedział w oświadczeniu medialnym Andrew Clinnett, dyrektor generalny Hiringa Energy.
Powiedział, że chociaż transport ciężki stanowi tylko 4% pojazdów w Nowej Zelandii, jest odpowiedzialny za ponad 25% naszych całkowitych emisji z pojazdów.
„Zielony wodór to kluczowa technologia, która pozwoli tym flotom pozostać na drogach.
„To rozwiązanie w zakresie czystej energii, które jest komercjalizowane na dużą skalę i może mieć realny wpływ na zmniejszenie emisji z transportu”.