Ruakura Superhub przyciąga Maerska Global Logistic Juggernaut

Ruakura Superhub przyciąga Maerska Global Logistic Juggernaut
Praca

Artystyczne wrażenie rozwoju Maerska w Superhubie Ruakura. Załączone zdjęcie

Długo planowany Ruakura Superhub nadal się pojawia, a globalny gigant spedycyjny i logistyczny Maersk podpisuje kontrakt na budowę dużej chłodni do obsługi krajowych i międzynarodowych łańcuchów dostaw.

Maersk podpisał 4,5-hektarową długoterminową dzierżawę w 30-hektarowym centrum logistycznym sąsiadującym z portem śródlądowym Rwakura koło Hamilton, którego pierwsza faza zostanie oficjalnie otwarta w tym roku.

Superhub, opracowany przez Tainui Group Holdings, komercyjne ramię Waikato-Tainui Corporation, jest częścią 490-hektarowego osiedla, oznaczonego jako projekt o „znaczeniu narodowym”. Rozciągając się na obszarach logistycznych, przemysłowych, handlowych i mieszkaniowych, znajdowała się na desce kreślarskiej od ponad 20 lat po tym, jak TGH odkryła swój potencjał jako futurystycznej, słodkiej lokalizacji w ekonomicznym Złotym Trójkącie Waikato, Zatoce Obfitości i Auckland.

Umowa została również podpisana w Superhub Port w Tauranga, który ma joint venture z TGH w celu rozwoju portu śródlądowego, PBT Express Freight dla regionalnego centrum dystrybucyjnego, Waitomo Group jako główny węzeł paliwowy oraz Big Chill.

Maersk wybuduje obiekt o powierzchni 45 000 metrów kwadratowych. Otwarcie planowane jest pod koniec przyszłego roku. Będzie on obejmować magazyn chłodniczy o powierzchni 16 000 metrów kwadratowych z oceną zrównoważonego rozwoju Greenstar 5, zapewniający przechowywanie ponad 21 000 palet produktów łańcucha chłodniczego.

Wiadomość o planie Maerska pojawia się, gdy Nowa Zelandia boryka się z przeciążeniem łańcucha dostaw, szczególnie w górnej części Wyspy Północnej.

Dyrektor generalny TGH, Chris Joplin, powiedział, że obecność Maerska będzie miała synergię z innymi ważnymi firmami logistycznymi i dystrybucyjnymi, które albo potwierdziły, albo planowały przejście do Superhub.

Powiedział, że budynek Maersk był ważnym dodatkiem do łańcucha dostaw i tego, jak Nowa Zelandia łączy się ze światem.

„Dla ponad połowy wszystkich Nowozelandczyków, którzy mieszkają w Złotym Trójkącie Waikato, Auckland i Zatoce Obfitości, zwiększa to również odporność na transport ważnych zapasów żywności w całym kraju i na całym świecie”.

READ  Epidemia Delta Covid 19: Wznowienie wąwozu, implikacje NZTA oceniają blokadę

Dyrektor zarządzający Maersk Oceania, Henrik Jensen, powiedział, że sektor pierwotny był kluczowym motorem rozwoju gospodarczego Nowej Zelandii. Nowy obiekt zaspokoi potrzeby krajowych i międzynarodowych łańcuchów dostaw w połączeniu z siecią oceaniczną Maersk.

Obiekt będzie wyposażony w zaawansowane systemy zarządzania energią, energię słoneczną, zbieranie wody deszczowej oraz politykę niskoemisyjną.

Sieć drogowa Hamilton-Auckland będzie łatwo dostępna, a bliskość portu śródlądowego oznacza płynną łączność z portami Tauranga i Auckland.

Gdy port śródlądowy Ruakura zostanie w pełni ustanowiony, oczekuje się, że 65 000 podróży ciężarówkami zostanie przeniesionych z drogi na tory.

Rozwój Ruakury obejmuje dostarczanie energii słonecznej i małych sieci elektrycznych. Obszar obejmuje 10 hektarów terenów podmokłych i ponad milion rodzimych roślin na 92 ​​hektarach Fazy I. Pierwsze 17 hektarów Portu Wewnętrznego ma zostać oficjalnie otwarte w ramach pierwszego etapu w trzecim kwartale tego roku.

TGH jest podmiotem handlowym należącym w całości do Waikato-Tainui, jednej z największych grup plemiennych w Nowej Zelandii, zrzeszającej około 78 000 członków.

Portfolio TGH obejmuje nieruchomości komercyjne, handlowe, mieszkaniowe, hotelowe, rolnicze, rybackie, leśne, infrastrukturalne, kapitałowe oraz inwestycje bezpośrednie.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *