Kupujący masowo pojawiali się na wyprzedażach w Boxing Day w centrach handlowych w całym kraju, dając detalistom nadzieję na zakończenie roku na wysokim poziomie.
W centrum handlowym Queensgate w Lower Hut dzień dla detalistów był bardziej ruchliwy niż oczekiwano.
„Święta Bożego Narodzenia są zawsze pracowitym okresem dla handlu detalicznego, a Queensgate jest bardziej zajęty niż zwykle” – powiedział dyrektor Centrum Regionalnego Jan Plummer.
Chris Wilkinson z First Retail Group powiedział, że sprzedawcy detaliczni widzieli duże tłumy w centrum Wellington i na Wybrzeżu Kapiti, gdzie zatrzymało się wielu wczasowiczów.
Czytaj więcej:
* Zwrot detaliczny: brak oznak nerwów wśród kupujących, Retail NZ
* Za 277 mln dolarów Sylvia Park The Galleria zostanie otwarta w przyszłym miesiącu
* Okazje z okazji Boxing Day przyciągają tysiące kupujących do centrów handlowych w Christchurch
„Pogoda była bardzo dobra, ponieważ było ładnie, jak było. Wiemy, że miasto ma się dobrze, a wybrzeże Kapiti było szczególnie zatłoczone – nadmorska kraina była bardzo zatłoczona, ponieważ wiele osób kierowało się na wybrzeże. Było silniejsze niż w ostatnie święta.
To była miła niespodzianka, ponieważ wielu sprzedawców nie wiedziało, czego się spodziewać, jeśli chodzi o liczbę kupujących.
„Trudno powiedzieć, ponieważ był to dynamiczny rok. Z wyzwaniami związanymi z wejściem i wszystkimi innymi aspektami, był to rok jak żaden inny”.
„Spodziewaliśmy się, że ludzie będą chcieli spędzać więcej czasu z rodziną i przyjaciółmi, być może wrócić i cieszyć się prostszymi rzeczami, ale to był naprawdę dobry dzień dla sektora”.
Wszystkie centra handlowe w całym kraju zgłaszają ponowne pojawienie się liczby kupujących na poziomie podobnym do poziomu sprzed Covid.
„To twój zwykły Boxing Day”, powiedział Shelley Jenkin, krajowy menedżer aktywów w Kiwi Property Group, która jest właścicielem centrów handlowych w Auckland, Christchurch, Palmerston North i Hamilton.
„Ruch pieszy jest prawie porównywalny do tego, co widzieliśmy w ostatnich latach. To naprawdę zabawne” – powiedziała.
Witryna porównująca ceny PriceSpy opublikowała ankietę wśród kupujących w Boże Narodzenie, która sugeruje, że wyprzedaże w Boxing Day mogły opaść z Czarnego Piątku i Czarnego Tygodnia, aby stracić swoją pozycję jako największe wydarzenie sprzedażowe w roku, a mniej osób planuje udać się do centrów handlowych w poszukiwaniu okazji. .
Jenkin powiedział, czy to prawda, nie będzie wiadomo, dopóki nie zostaną opublikowane dane o wydatkach w Boxing Day.
Kiwi Property Group posiada technologię monitorowania ruchu pieszego w swoich centrach handlowych, aby śledzić liczbę osób wchodzących do jej centrów, dzięki czemu może zarządzać wymaganiami dotyczącymi dystansu społecznego.
To pokazuje dobry ruch pieszy we wszystkich centrach handlowych, w tym w Sylvia Park i Lane Mall w Auckland, powiedział Jenkin.
Amy Hines, rzeczniczka Retail NZ, powiedziała, że właściciele sklepów potrzebują dobrego dnia boksu, ponieważ mają dużo do nadrobienia.
„Jeszcze za wcześnie, aby zobaczyć liczby, ale naprawdę mamy nadzieję, że ludzie dobrze wydają i robią zakupy, mówiąc „cześć” i „dziękuję” swoim pracownikom detalicznym” – powiedziała.
„To będzie krytyczne. Tylko we wrześniu sektor detaliczny odnotował stratę w wysokości 2 miliardów dolarów. Trudno będzie ją odzyskać”.
Haynes powiedział, że liczby transakcji opublikowane przez Worldline w Wigilię były rozczarowujące.
„Liczba transakcji była niska, ale to niekoniecznie oznacza, że wydatki były niskie” – powiedziała.
Hines powiedział, że wyprzedaże w Boxing Day mają tendencję do obserwowania wielu ludzi, którzy wybierają się, aby wydać bony upominkowe, które otrzymali od bliskich w Boże Narodzenie.
Sprzedaż nie jest już tylko zjawiskiem w sklepach stacjonarnych i centrach handlowych, ponieważ sprzedawcy detaliczni lubią oferować te same rabaty osobom, które zdecydują się na zakupy online.
W rezultacie wyprzedaże w Boxing Day rozpoczynają się teraz w Boże Narodzenie.
„Boxing Day był największym dniem szybkich zakupów w Nowej Zelandii od wielu lat, ale ostatnio zaobserwowaliśmy niewielką zmianę w zachowaniach zakupowych konsumentów” – powiedziała Lisa Matinvesy-Bassett, dyrektor PriceSpy New Zealand.
Badanie przeprowadzone przez PriceSpy ujawniło, że 36 procent ludzi robiło zakupy w drugi dzień świąt Bożego Narodzenia w zeszłym roku, w porównaniu z 42 procentami rok wcześniej.
„W związku z rosnącą popularnością Czarnego Piątku i Czarnego Tygodnia ludzie coraz częściej chcą kupować przedmioty ze zniżką przed Bożym Narodzeniem, zamiast czekać do Bożego Narodzenia” Matinvizi-Bassett
„Po raz pierwszy w tym roku popularność Czarnego Piątku może przewyższyć Boxing Day, ponieważ ludzie mogą zamiast tego zdecydować się na ponowne nawiązanie kontaktu z przyjaciółmi i rodziną po dłuższych przestojach, zamiast chodzić do sklepów”.
Najpopularniejszymi wyszukiwaniami na PriceSpy w związku z wyprzedażami w Boxing Day były technologie przy użyciu słuchawek oraz wiodące wyszukiwania Apple AirPods i odkurzacze Dyson.
Jedną z najbardziej dotkniętych blokadami społeczności handlu detalicznego była centralna dzielnica biznesowa Auckland, która również została zakłócona przez zamknięcia. Duże projekty transportowe, takie jak Citt Rail Link.
Wygląda na to, że CBD cieszy się mocnym dniem bokserskim, wspieranym przez ładną pogodę, powiedział Fifi Beck, dyrektor generalny Heart of the City.
„W niektórych sklepach mamy listy oczekujących. Wyglądają bardzo dobrze” – powiedział Beck.
Dobrze wyglądała również dzielnica handlowo-gastronomiczna w zatoce.
„Przez jakiś czas nie będę miała liczb”, powiedziała, „ale wydaje mi się, że znamy życie, które znaliśmy z wieloma ludźmi wokół nas”.