Pasażerowie Ryanaira wracający do Edynburga powiedzieli, że utknęli na polskim lotnisku po odwołaniu lotów.
1 grudnia setki pasażerów podróżujących z Krakowa do Edynburga utknęło w obliczu gęstych opadów śniegu. Gdy wszyscy czekali całą noc na odlot, powiedziano im jedynie, że lot o 22:15 został odwołany o 1:30, czyli ponad trzy godziny przed odlotem.
Chloe Thomson (19 l.) i jej przyjaciółka Abbey McLaughlin (18 l.) cieszyły się z pierwszego wyjazdu dla dziewcząt, ale stwierdziły, że wakacje zamieniły się w koszmar, kiedy utknęły na krakowskim lotnisku. Ponieważ pasażerowie nie byli pewni, jak wrócić do domu, nastroje wzrosły.
Czytaj więcej: Próbowaliśmy kolosalnego świątecznego burgera w Bucks Bar w Edynburgu i zapadliśmy w śpiączkę jedzeniową
Czytaj więcej: Brazylijska żona Szkota planuje wyjechać z kraju, ponieważ jej mąż zarabia zaledwie 34 tys. funtów
Dla osieroconych pasażerów zorganizowano sobotnie loty, ale i one zostały odwołane w ostatniej chwili po powiadomieniu klientów o opóźnieniach. Tydzień później Ryanair zaproponował dziewczynom lot, ale Chloe stwierdziła, że nie mogą zostać w Krakowie kolejnych siedmiu dni, a linia lotnicza nie zapewniła wyżywienia ani zakwaterowania w hotelu.
mówi Edynburg na żywoChloe powiedziała: „To naprawdę okropne. Nie ma żadnej pomocy, personel prosi anglojęzycznych pasażerów, aby przekazali nam informacje na temat lotów. W piątkowy wieczór czekały na nas setki osób, ale było tylko około 30 miejsc.
„Nikt nie otrzymał żadnych informacji, ludzie zaczęli krzyczeć, próbując wywołać zamieszki, i wtedy musiało wkroczyć wojsko.
„Miałam obok siebie niesłyszącą parę, która nie miała żadnego wsparcia. Siedziałam obok nich i pisałam w aplikacji do notatek, żeby wiedzieli, co się dzieje”.
Chloe wyjaśniła, że to pierwszy wyjazd jej przyjaciółki za granicę i w miarę upływu nocy Abe wpadł w panikę.
„Nawet nigdy nie była z rodziną za granicą, więc panikowała i martwiła się. Musiałem przybrać odważną twarz i być dla niej silnym, gdy szukaliśmy miejsca na nocleg” – dodała 19-latka , dodając: „Pomogła nam także inna para, trochę starsza.
„W piątek wieczorem dostaliśmy pokój w hotelu niedaleko lotniska, a następnie poprosiliśmy o przyjazd na lot w sobotę. Ale ten również został odwołany. Ale nie rozumiem, dlaczego inne loty innymi liniami lotniczymi. W sobotę padał śnieg nie jest tak źle.”
dołączyć Społeczność Whatsapp w Edinburgh Live jest tutaj I Otrzymuj najświeższe informacje bezpośrednio do swoich wiadomości.
Jeśli nie chcą zostać przez cały tydzień, następnym lotem easyJet może zabrać dziewczyny we wtorek. Wreszcie po czterech dniach wrócili do domu.
„Byliśmy tam przez pięć dni i Ryanair zaoferował nam lot, ale dopiero w piątek. Nie było nas na to stać! Zanim w końcu dotarliśmy do domu, wykorzystaliśmy kartę kredytową do kwoty 1500 funtów na hotel, jedzenie i napoje .
„Wiem, że Ryanair oferuje kupony za około 6–7 funtów, ale to niewiele. Powinniśmy otrzymać rekompensatę za dodatkowe koszty, które musimy ponieść, ponieważ utknęliśmy w tym miejscu”.
Przyznając, że straciła rozum, Chloe dodała: „Polecono mi wypełnić formularz skargi, ale widniała w nim informacja, że lot nie został odwołany. Bardzo się cieszymy, że jesteśmy już w domu”.
Po skontaktowaniu się firmy Edinburgh Live z Ryanairem linia lotnicza zaproponowała, że zapłaci za lot Chloe. Rzecznik Ryanair powiedział: „Ten lot z Krakowa do Edynburga (1 grudnia) został opóźniony i odwołany z powodu obfitych opadów śniegu na krakowskim lotnisku, co zmusiło wszystkie linie lotnicze obsługujące loty do/z Krakowa tego dnia do przekierowania danego lotu do Katowic. Pasażer został powiadomiony za pomocą wiadomości SMS/push/e-maila i poinformowany, że zorganizowano lot ratunkowy, który ma zabrać go do Edynburga następnego dnia (2 grudnia).
„Niestety, następnego dnia pogoda na krakowskim lotnisku uległa pogorszeniu, w związku z czym lot ratunkowy z Krakowa do Edynburga (2 grudnia) również został opóźniony i odwołany. Pasażerowie ci zostali powiadomieni i poinformowani o możliwości przeniesienia lotu bez Jeżeli pani Thompson zdecyduje się na przesiadkę na inny lot, zostanie obciążona opłatą za odwołany lot lub otrzyma pełny zwrot pieniędzy.
„Pomimo wysiłków Ryanair, aby zapewnić pasażerom zakwaterowanie na obie noce, zakwaterowanie w Krakowie było ograniczone, a pasażerom powiedziano, że mogą również zorganizować zakwaterowanie prywatne w Krakowie i ubiegać się o zwrot kosztów na Ryanair.com.
„Przepraszamy tych pasażerów za wszelkie niedogodności spowodowane zakłóceniami związanymi z pogodą, na które Ryanair nie ma wpływu. Pasażer ten pomyślnie przesłał formularz skargi w dniu 16 grudnia, a nasz zespół obsługi klienta skontaktował się już w sprawie skargi”.
Skontaktowaliśmy się z krakowskim lotniskiem w celu uzyskania komentarza.
Zapisz się do newslettera Edinburgh Live
Otrzymuj wszystkie najnowsze wiadomości i nagłówki z Edynburga, Fife i Lothians bezpośrednio na swoją skrzynkę odbiorczą dwa razy dziennie, subskrybując nasz bezpłatny biuletyn.
Od najświeższych wiadomości po najświeższe informacje o kryzysie związanym z koronawirusem w Szkocji – mamy dla Ciebie wsparcie.
Poranny biuletyn dociera codziennie przed godziną 9:00, a biuletyn wieczorny, ręcznie wybierany przez zespół, jest wysyłany o 18:30 i zawiera najważniejsze wiadomości dnia.
Aby zapisać się do któregokolwiek z naszych biuletynów, kliknij ten link Tutaj.