Rządowe zniżki dla twórców gier

Rządowe zniżki dla twórców gier

Gry zarabiają więcej niż jakakolwiek inna kategoria rozrywki. Dlaczego więc sektor otrzymuje pieniądze rządowe?

Dwóch chłopców grających w grę wideo Fortnite online.  Dwóch nastolatków trzyma joysticki przed wyświetlaczem z logo Fortnite firmy Epic Games.  Kropyvnitsky, Ukraina, 1 lipca 2020 r


zdjęcie: 123rf

Niedawno firma New Zealand on Air ogłosiła beneficjentów rabatu na sektor tworzenia gier – 32 studia gier będą mogły odzyskać 20 procent wydatków wydanych na tworzenie gier.

Niektórzy znawcy twierdzą, że może to doprowadzić do kolejnego „momentu Śródziemia” w Aotearoa.


Pomimo tego, że jest największym źródłem przychodów w sektorze rozrywki na całym świecie, gaming w Aotearoa stara się dotrzymać kroku zagranicznej konkurencji.

Zoe Hobson jest dyrektorem generalnym Runaway Play, firmy zajmującej się tworzeniem gier mobilnych z siedzibą w Dunedin.

„To było kilka zabawnych lat na rynku gier” – mówi.

„Jeśli cofniemy się o kilka lat, branża gier w Nowej Zelandii rozwijała się naprawdę mocno, przy bardzo niewielkim wsparciu lub bez niego. A jeśli spojrzymy wstecz na kilka lat, zauważymy, że rósł on średnio o 26 procent [of revenue] Rok do roku osiągnęliśmy 47-procentowy wzrost w 2022 r.”.

Potem inne kraje zaoferowały rabaty. Na przykład w niektórych stanach Australii studiom oferowano do 45 centów za każdego dolara wydanego na stworzenie nowego tytułu.

„Zaczynamy więc dostrzegać zmianę” – mówi Hobson.

„Wzrost w Nowej Zelandii zaczyna zwalniać, a firmy zaczynają widzieć pracowników przenoszących się za granicę. Wiele firm w Nowej Zelandii zaczyna odczuwać presję, aby rozważyć przeniesienie swojej działalności poza Nową Zelandię ze względu na brak wsparcia dla przemysł.”

„Myślę, że w 2023 r. wzrost przychodów tutaj, w Aotearoa, wyniósł zaledwie siedem procent. W porównaniu z 2022 r. jest to dość znaczące spowolnienie”.

Reporter technologiczny Newshub, Finn Hogan, obszernie relacjonował Igrzyska w Nowej Zelandii.

„Po prostu spojrzeliśmy na drugi brzeg stawu, zobaczyliśmy, co się dzieje, i zauważyliśmy presję ze strony branży, ponieważ zaczęliśmy widzieć, jak ludzie zaczynają przemieszczać się przez rzekę Tasman i zaczęliśmy dostrzegać pewne ograniczenie rodzaju wzrostu że, jak mówi, „mogliśmy mieć”.

Dlatego rząd laburzystów zgodził się sfinansować rabaty, wydając 160 milionów dolarów w ciągu czterech lat. Krajowy utrzymał program.

Zniżki nie będą tak wysokie jak w Australii, ale Hogan uważa, że ​​zachęta pieniężna będzie wystarczająca.

„Myślę, że 20 procent wystarczyłoby, aby zatamować krwawienie u osób przechodzących przez tę miejscowość” – mówi Hogan.

„Powinieneś mieć minimalne roczne wydatki w wysokości 250 000 dolarów, a następnie maksymalnie wydać około 3 milionów dolarów. Niezależnie od tego, ile wydasz, będziesz mógł wykazać, że było to bezpośrednio związane z tworzeniem gier, właśnie na to możesz uzyskać zniżkę”.

Ale dlaczego sektor gier potrzebuje tak dużo pieniędzy od rządu?

„Dobrze jest zachować pewien parytet, jeśli mamy w ten sam sposób wspierać przemysł filmowy” – mówi Hogan.

„Druga kwestia jest taka, że ​​wszystko idzie dobrze i jeśli wycofamy te fundusze, prawdopodobnie wszystko będzie dobrze i będziemy nadal robić postępy, ale ważniejsze jest to, jak duża ma być ta gospodarka. Gdzie chcemy rozwijać naszą gospodarkę? Czy staramy się skierować naszą gospodarkę w stronę czystego i ekologicznego eksportu? Cóż, to brzmi jak łatwe zwycięstwo.

„Istnieje również argument dotyczący własności intelektualnej – kiedy wspieramy filmy, często nie posiadamy praw własności intelektualnej do rzeczy, które tworzymy, ale jeśli produkujemy tutaj gry, a te historie zaczną rozprzestrzeniać się w Internecie na różne sposoby, jesteśmy ich właścicielami praw własności intelektualnej i tak właśnie się dzieje.

„Gry to kolejna granica dla Hollywood… Trwa obecnie gorączka złota, próbując kupić wszystkie te gry i zrobić z nich telewizję i filmy, więc gdybyśmy byli właścicielami całej tej własności intelektualnej – następnego rodzaju Middle Ziemskim odpowiednikiem mogłaby być gra i mogłaby to być Mamy ją tutaj.

Sprawdź, jak słuchać i podążaj dalej szczegóły Tutaj.

Możesz także być na bieżąco, jeśli nas polubisz Facebook Lub śledź nas dalej Świergot.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *