Rzecznik linii lotniczej mówi, że problem zagubionego bagażu na lotnisku w Auckland będzie trwał przez kilka miesięcy

Rzecznik linii lotniczej mówi, że problem zagubionego bagażu na lotnisku w Auckland będzie trwał przez kilka miesięcy

Niewiele rzeczy rujnuje podróż tak, jak dotarcie do miejsca docelowego tylko po to, by odkryć, że nie ma twoich toreb. Oto, jak przede wszystkim uniknąć utraty cennych rzeczy i co może pomóc im połączyć się z tobą tak szybko, jak to możliwe, jeśli wydarzy się najgorsze. Wideo/NZ Herald

Podróżni na lotnisku w Auckland nadal doświadczają długich, trwających do trzech godzin kolejek, aby zlokalizować zagubiony bagaż, a rzecznik Air New Zealand mówi, że będą one kontynuowane w nadchodzących miesiącach.

Pasażer Seth Scott powiedział, że odbył dziś swoją trzecią podróż do stanowiska bagażowego Air New Zealand i czekał co najmniej sześć godzin.

„W zeszłym tygodniu odzyskaliśmy jedną z trzech toreb. Po przyjeździe poproszono nas o wypełnienie formularza i dostarczenie bagażu do naszego domu.”

Scott mówi, że pomimo wypełnienia tych formularzy nie otrzymał żadnych aktualizacji z lotniska w Auckland ani Air New Zealand dotyczących jego bagażu.

„Biuro bagażowe nie wysyła e-maili ani telefonów w celu aktualizacji zagubionego bagażu. Nikt nie odbiera telefonu. Jedyną opcją jest fizyczne oczekiwanie przy ladzie. Czekaliśmy tydzień.”

Scott twierdzi, że pracownicy powiedzieli mu, że brakuje tysięcy toreb i nie mają systemu ich lokalizacji, na przykład według lotu lub nazwiska.

„Komputer mówi im tylko, czy bagaż dotarł… powiedział nam jeden z pracowników. Zlokalizowanie torby zajmuje od 15 do 30 minut, gdy patrzy tylko jeden lub dwóch pracowników” – twierdzi.

Pasażerowie nie mogą szukać swojego bagażu ze względów bezpieczeństwa i celnych.

Dyrektor operacyjny Air New Zealand, Alex Marin, mówi, że ilość źle obsłużonego bagażu to ważny globalny problem, który niestety nie zniknie w najbliższym czasie.

Kolejki bagażowe na lotnisku w Auckland w Boże Narodzenie.  Zdjęcie/Ant Clausen
Kolejki bagażowe na lotnisku w Auckland w Boże Narodzenie. Zdjęcie/Ant Clausen

„Utrudniły to złożone połączenia międzynarodowe z Nową Zelandią, trudna pogoda w Ameryce Północnej, zatłoczone lotniska i choroba Covid-19.

„Warto pamiętać, że branża turystyczna wciąż podnosi się z zastoju podczas Covid, a to lato jest jednym z najbardziej ruchliwych w historii. Jak widzieliśmy na całym świecie, problemy takie jak zagubiony bagaż pojawiają się w godzinach szczytu podróży i są zaostrzane przez 30-procentowa luka w sile roboczej. „Po prostu nie możemy znaleźć wystarczającej liczby ludzi do wypełnienia tych ról” — mówi Marin.

Pasażerowie godzinami czekają na lotnisku w Auckland, aby odzyskać zagubiony bagaż.  Załączone zdjęcie
Pasażerowie godzinami czekają na lotnisku w Auckland, aby odzyskać zagubiony bagaż. Załączone zdjęcie

Marin mówi, że znalezienie rozwiązania jest priorytetem dla Air New Zealand.

„W pełni rozumiemy, jak frustrujące jest zagubienie bagażu, zwłaszcza podczas letnich wakacji. Zapewniamy, że robimy wszystko, co w naszej mocy, aby jak najszybciej połączyć klientów z ich zagubionym lub zagubionym bagażem.

„Znalezienie rozwiązania jest dla nas priorytetem. Trudno wymagać od klientów oczekujących na bagaż większej cierpliwości niż obecnie, ale robimy wszystko, co w naszej mocy, aby rozwiązać ten problem. Dlatego ściśle współpracujemy ze służbami granicznymi, firmom lotniskowym, innym liniom lotniczym i obsłudze naziemnej na poziomie rozwiązania systemowego.

Marin mówi, że wie, że problemy będą się utrzymywać przez wiele miesięcy, ale linia lotnicza podejmuje „natychmiastowe działania”.

Mówi, że Air New Zealand podejmuje obecnie kolejne kroki.

  • Zaangażuj więcej osób, aby odpowiadały na zapytania i zajmowały się zagubionymi bagażami — w tym oddelegowanie personelu Air New Zealand z innych działów i oddelegowanie wolontariuszy
  • Przedstawiamy nową technologię, która pomaga klientom rejestrować i identyfikować niewłaściwie obsługiwane torby
  • Uzyskaj zgodę CAA na Apple Airtags
  • Współpracuj z innymi liniami lotniczymi, aby uprościć śledzenie bagażu.

Scott mówi, że dwie kobiety w kolejce czekały na bagaż, który przybył 16 grudnia, a inna czekała na bagaż zawierający suknie druhen na zbliżający się ślub.

„Wiele prezentów bożonarodzeniowych jest już spóźnionych o tydzień. Para jest w Nowej Zelandii od tygodnia i ma nadzieję znaleźć swój bagaż przed lotem za kilka godzin. Tak się nie stanie.”

Lotnisko w Auckland wyraziło współczucie dla pasażerów i powiedziało, że są świadomi i zaniepokojeni wzrostem liczby niewłaściwie obsłużonych bagaży.

„Jest to problem, którym lotnisko w Auckland nadal się niepokoi”, mówi rzecznik, który dodał, że codziennie na lotnisko przybywają niewłaściwie obsługiwane bagaże.

„Chociaż liczba może się zmieniać, obecnie jest ich więcej niż zwykle”.

W przypadku zaginięcia torby wezwali pasażerów do skontaktowania się ze stroną odpowiedzialną, linią lotniczą.

„Lotniska to ekosystemy, a linie lotnicze zawsze były odpowiedzialne za opiekę nad bagażami klientów i upewnienie się, że dotrą do właściwego miejsca docelowego” – mówi rzecznik.

W przypadku zagubienia bagażu linie lotnicze współpracują z obsługą naziemną w celu odnalezienia zaginionego bagażu i zwrócenia go klientom. Ponieważ linie lotnicze przechowują informacje o pasażerach, takie jak dane kontaktowe, szczegóły lotu i numery bagażu, są w najlepszej sytuacji, aby zlokalizować torby i połączyć je z ich właścicielami”.

To nie wina zagranicznych linii lotniczych, które w ogóle zgubiły bagaż, mówi Scott, ale to, że lotnisko w Auckland nie wprowadziło systemów szybkiego znajdowania bagażu lub informowania klientów o statusie.

„To poważnie szkodzi wizerunkowi Nowej Zelandii i dolarom turystycznym, ponieważ setki międzynarodowych podróżników zawiesiło swoje loty, aby czekać, czekać i czekać”.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *