Dealer samochodów wprowadził kupujących w błąd, twierdząc, że tłumik Nissana GT-R Black Edition (podobny do tego) kosztował 15 000 dolarów plus, mówi trybunał ds. sporów pojazdów. / zdjęcie 123RF
Automobile Dispute Tribunal stwierdził, że skarga biznesmena dotycząca wartości tłumika jego japońskiego supersamochodu jest ważna, ale nie kwalifikuje się do żadnej rekompensaty pieniężnej.
Muhammed Dwigoda Mudiansilj, dyrektor Auckland Trading Company S i A Trades and Services Limited, zapłacił 200 000 dolarów za 2021 GTR R35 „Black Edition”, który kupił od Azak Cars Limited w listopadzie ubiegłego roku.
Azak reklamował samochód na Trade Me, chwaląc się, że ma dodatkowe funkcje Nismo Sports Resetting, Fujitsubo Titanium Muffler o wartości 15 000 USD; System audio Bose i fotele Recaro.
Ale od czasu zakupu samochodu Mudiyanselage odkrył, że tłumik jest standardem w samochodach Black Edition. Powiedział Automobile Dispute Tribunal, że Azak promował to jako wprowadzającą w błąd przewagę i żądał 15 000 dolarów odszkodowania.
W niedawnym orzeczeniu sędzia okręgowy Brett Carter zgodził się, że Azak dopuścił się wprowadzającego w błąd postępowania z naruszeniem ustawy o uczciwym handlu z 1986 roku, ale nie, że Mudiyanselage poniósł jakiekolwiek straty finansowe.
Carter powiedział, że twierdzenie Mudiyanselage, że samochody „Black Edition” były fabrycznie wyposażone w specjalny tłumik, było poprawne, ale w innej interpretacji, przedstawienie dodatkowego tłumika przez Azaka było również prawdziwe.
W porównaniu do bardziej podstawowego modelu, czyli „czystego” Nissana GT, który nie posiadał konkretnego tłumika, jego włączenie do „czarnej wersji” można uznać za „dodatkową zaletę”.
Ale Carter powiedział, że przedstawienie Azaka wprowadzało w błąd, ponieważ kupujący mógł rozsądnie zinterpretować reklamę, że tłumik jest cenną funkcją dodaną do samochodu po jego wyprodukowaniu, a tak nie jest.
Prawdą było również, że Azak błędnie przedstawił wartość tłumika.
Dowody dostarczone przez Azak wykazały, że faktycznie była warta 12 760 NZ$. Carter powiedział, że Azak chciał, aby wzięto pod uwagę koszty wysyłki i instalacji tłumika, ale to nie miało znaczenia, ponieważ był to element fabryczny.
Pomimo tych ustaleń Carter powiedział, że S i A nie ponieśli żadnych strat finansowych przy zakupie samochodu. Miał specyficzne cechy i firma zapłaciła za niego rozsądną cenę rynkową.
„Jestem przekonany, że jest to cenny samochód i że jego wartość nadal rośnie” – powiedział.
Dowody dostarczone przez S i A mają szacunkową wartość między 160 000 a 188 000 USD.
W listopadzie ubiegłego roku Ozark wystąpił na giełdzie Trade Me, gdzie Nissan „Pure” GTR (model z niższą specyfikacją niż wersja czarna) został wyceniony na 209,99 USD.
Ozark przedstawił również dowody na obecny koszt zakupu i importu Nissana GTR z Japonii – około 238 000 USD.
https://media.nzherald.co.nz/webcontent/infographics/6580/JUSTICE_CLICK.jpg
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”