SailGP Abu Dhabi: Peter Burling i Tom Slingsby wyrażają frustrację z powodu nowej konfiguracji toru wyścigowego

SailGP Abu Dhabi: Peter Burling i Tom Slingsby wyrażają frustrację z powodu nowej konfiguracji toru wyścigowego

Peter Burling wyraził swoją frustrację związaną z układem toru wyścigowego podczas weekendowych zawodów SailGP w Abu Zabi, gdzie wyścig ustawiony był na drugim miejscu.

SailGP wprowadziło do wydarzenia nowy element wyścigowy, a na początku wyścigu dodano drugi znacznik przybycia, co zasadniczo oznacza, że ​​drużyny podążają za liderem przez pierwsze dwa etapy, zanim sytuacja się wyjaśni i umożliwi właściwe ściganie.

To sprawia, że ​​już ważne starty stają się jeszcze ważniejsze, ponieważ słaby start spowoduje, że zespół spadnie z tyłu i popłynie w turbulentne powietrze, prawie bez nadziei na przedostanie się przez flotę – szczególnie przy panujących warunkach oświetleniowych.

Po pierwszym dniu wyścigów, w którym po raz ostatni i drugi poprowadził Team New Zealand do zwycięstwa, Burling stwierdził, że układ toru wyścigowego nie jest idealny.

„Nie sądzę, żeby którykolwiek z obecnych tutaj kapitanów powiedział, że lubimy żeglować w tej podwójnej konfiguracji” – powiedział kierowca zespołu z Nowej Zelandii.

„To tak, jakbyś mógł wskazać osobę, która jest tobą w wyścigu”.

Jak zauważył dyrektor generalny SailGP, Sir Russell Coates, w swoim przemówieniu przed imprezą, zmianę wprowadzono, aby zapewnić fanom więcej emocji. Raport Russella Dodatkowy znak przybycia na starcie wyścigu oznacza, że ​​wyścig odbędzie się bliżej trybun.

Jednak uwagi Burlinga potwierdził australijski sternik Tom Slingsby, który stwierdził, że nie zgadza się ze zmianą.

„Wiem, że może to być dobre dla publiczności na plaży, ale dla zawodników jest to jak mały pokaz bez pasów do wyprzedzania, więc jest to trochę frustrujące” – powiedział Slingsby.

Zespoły żeglowały w zaledwie czteroosobowej załodze i w pierwszym dniu regat korzystały z 29-metrowego skrzydła ze względu na słaby wiatr, ale to nie wystarczyło, aby zobaczyć, jak flota unosi się i opada.

Większość wyścigów odbyła się na pontonach F50 w trybie wyporności H1, z jednym kadłubem w wodzie, a drugim unoszącym się nad nim. Początek kadencji SailGP w Abu Zabi był spokojny, a obiekt miał być gospodarzem wielkiego finału ligi począwszy od sezonu 5.

Nowozelandczycy, którzy w przeszłości dobrze żeglowali przy dobrych warunkach oświetleniowych, znaleźli sposób, aby jak najlepiej wykorzystać tę sytuację, kiedy zeskoczyli z linii startu w weekendowym wyścigu otwierającym, aby prowadzić wokół pierwszego znaku.

To wszystko, co napisałem na temat wyścigu otwierającego, w którym Nowozelandczycy płynęli w czystym powietrzu na czele stawki. Inaczej było w drugim wyścigu, kiedy stracili pozycję i przez cały wyścig przepłynęli z tyłu.

Ale nie są do tego przyzwyczajeni. Kolejny mocny start zapewnił im prowadzenie już na pierwszym miejscu, ale Hiszpania była w stanie ich tam wyprzedzić i objąć prowadzenie. Nowozelandczycy mieli trudności ze znalezieniem przejścia, ale zajęli drugie miejsce, kończąc dzień na jednej sekundzie w tabeli liderów.

Christophera Reeve’a Dołączył Ogłaszać sport w 2017 r., zapewniając taką samą różnorodność zasięgu, jak i nawyków związanych z oglądaniem wydarzeń sportowych.

Angela Tate

„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *