Samochody hybrydowe nie spełniają wymagań dotyczących oszczędności paliwa — konsument w Nowej Zelandii

Samochody hybrydowe nie spełniają wymagań dotyczących oszczędności paliwa — konsument w Nowej Zelandii

Samochody hybrydowe i samochody hybrydowe typu plug-in nie spełniają w pełni wymagań producentów dotyczących oszczędności paliwa, a Nowe badanie konsumentów z Nowej Zelandii został znaleziony.

Organizacja non-profit stwierdziła, że ​​z 10 przetestowanych przez nią pojazdów hybrydy typu plug-in (PHEV) zużywały średnio o 73% więcej paliwa niż deklarowano, podczas gdy standardowe hybrydy średnio o 20%.

Przez tydzień konsument z Nowej Zelandii testował samochody pod kątem ich twierdzeń produkcyjnych, jeżdżąc nimi po Wellington tą samą trasą w ruchu w godzinach szczytu, a także wpadając do supermarketu. Doświadczyłem też dłuższej weekendowej przejażdżki na wzgórze Rimutaka.

Badacz James Le Page powiedział 1News, że chociaż niektóre różnice nie były nieoczekiwane, „niesamowite” było zobaczyć, jak duże były w niektórych przypadkach.

” [manufacturer] Wszystkie twierdzenia, które tam przedstawiają, opierają się na testach laboratoryjnych; W prawdziwym świecie można by oczekiwać, że trochę wzrośnie… ale 73% więcej, to duże liczby.

„Dobra informacja dla konsumentów, że prawdopodobnie nie dostaniesz tego, co mówią, że dostaniesz, zwłaszcza jeśli wybierasz się w długie podróże hybrydami typu plug-in”.

Rzeczywiste wyniki wydajności w zakresie efektywności paliwowej pojazdu hybrydowego typu plug-in w porównaniu z deklarowanym zużyciem paliwa.

Spośród pięciu przetestowanych pojazdów PHEV Kia Niro zużyła ponad dwukrotnie (163%) więcej niż 0,8 l/100 km deklarowane przez producenta. Tymczasem Hyundai Ioniq zużył o 92% więcej niż szacowane zużycie 1,2 l/100 km.

Jeśli chodzi o samochody w pełni hybrydowe, największa rozbieżność odnotowała popularna Toyota Yaris ZR – wzrost o 44% w stosunku do szacowanego zużycia 3,6 l/100 km.

Toyota powiedziała 1News, że dane dotyczące zużycia paliwa opierają się na testach przeprowadzonych w kontrolowanych warunkach i że rzeczywiste wartości będą się różnić w zależności od sposobu użytkowania pojazdu, warunków pogodowych i kierowcy.

MG odmówił komentarza, zamiast tego odsyłając 1News do AA.

Rzeczywiste wyniki efektywności paliwowej pojazdu hybrydowego w porównaniu z deklarowanym zużyciem paliwa.

Inni producenci, którzy dostarczyli swoje pojazdy do Consumer NZ do testów, są świadomi ustaleń zawartych w raporcie. 1News skontaktował się z każdym z nich niezależnie, ale nie odpowiedział na prośbę o komentarz w wyznaczonym terminie.

Allister Wade z AA powiedział, że przy zakupie samochodu ważne jest, aby wybrać samochód w oparciu o swoje potrzeby.

„Chodzi o środowisko, sposób, w jaki go używasz i rodzaje odległości, które zamierzasz przejechać”.

Powiedział, że kierowcy korzystający z pojazdu hybrydowego powinni podróżować w niewielkiej odległości od punktu ładowania, aby utrzymać niskie zużycie paliwa.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *