Uszkodzona przednia szyba spowodowała, że samolot linii Air New Zealand Tokio-Tokio wrócił dziś po południu do Auckland po trzech godzinach lotu.
NZ99 znajdował się w pobliżu Vanuatu, kiedy skręcił w przeciwnym kierunku. Wyjechałem z Oakland tuż po 9 rano, a Boeing 787-9 Dreamliner wylądował w Oakland tuż po 15.
Linia Air New Zealand złożyła oświadczenie wyjaśniające, dlaczego samolot został zwrócony do naprawy.
„NZ99 linii Air New Zealand z Auckland do Tokio wróci do Auckland z powodu uszkodzenia zewnętrznej warstwy przedniej szyby” – powiedział David Morgan, dyrektor ds. bezpieczeństwa i bezpieczeństwa operacji.
„Okna w samolotach mają wiele warstw, aby wytrzymać uszkodzenia, jednak aby zapewnić bezpieczeństwo naszym klientom i załodze, powrót do jednego z naszych portów jest częścią naszych standardowych procedur operacyjnych, aby umożliwić naszemu zespołowi obsługi technicznej przeprowadzenie napraw.
„Nasz zespół pracuje obecnie nad zmianą rezerwacji dla klientów na następną dostępną usługę i dziękujemy naszym klientom za cierpliwość, gdy to robimy”.
Rzecznik Air New Zealand powiedział, że chociaż trwają dochodzenia w sprawie przyczyny pęknięcia przedniej szyby, wysokość samolotu wynosząca 35 000 stóp wykluczyła uderzenie obiektu jako przyczynę.
Lokalny członek zarządu Hibiscus and Bays, Jake Law, był na pokładzie i napisał na swoim Instagramie: „Po 3 godzinach lotu wróciłem do Auckland w celu naprawy :(”.
Lau powiedział 1News na lotnisku, że był „naprawdę zdruzgotany” po tym, jak w końcu otrzymał coroczny urlop.
„Po prostu powiedzieli, że jest mały problem techniczny, że nie powinniśmy się martwić, i że wracają do Auckland, ponieważ nie mogą dokonać napraw w Tokio” – powiedział.
„W tamtym czasie byliśmy zdenerwowani, a potem stewardessy powiedziały nam, że przednia szyba została rozbita.
„Wydawało się to bardzo niepokojące, ale oni nie wyglądali na zmartwionych.
„Nie sądzę, żeby to było twarde lądowanie, ale było to denerwujące”.
Lu dodał, że Air New Zealand powiedział pasażerom, że w ciągu 24 godzin zostanie im zmieniona rezerwacja.
Czeska para Veronika Stevkova i Radek Cernoch byli „trochę przestraszeni”, ale pochwalili sposób, w jaki Air New Zealand radzi sobie z sytuacją.
Powiedzieli, że steward powiedział im również o pękniętej przedniej szybie.