Samolot Wizz Air lecący do Wielkiej Brytanii został ewakuowany po tym, jak pasażerowie zauważyli na pokładzie „zapach spalenizny”.

Samolot Wizz Air lecący do Wielkiej Brytanii został ewakuowany po tym, jak pasażerowie zauważyli na pokładzie „zapach spalenizny”.

Wczasowicze wracający do Wielkiej Brytanii z Antalyi w Turcji lotem Wizz Air zostali zmuszeni do ewakuacji samolotu po tym, jak kilku pasażerów zauważyło na pokładzie „zapach spalenizny”.

Pasażerowie WizzAir zostali zmuszeni do ewakuacji ze względu na zapach spalenizny w kabinie

Samolot Wizz Air lecący z Antalyi w Turcji został ewakuowany w czwartek wieczorem po tym, jak pasażerowie zauważyli na pokładzie zapach spalenizny.

Pasażerowie powracający z wakacji pogrążyli się w chaosie podróżniczym, gdy samolot o numerze W95708 zawrócił i wrócił do Antalyi po około pół godzinie lotu. Późną nocą czekali przy bramce, aż wezwano inżyniera w celu sprawdzenia samolotu. Wśród osób opóźnionych znaleźli się kierowniczka parku biznesowego Stephanie Stone (37 l.) i jej mąż Sean, 42-letni taksówkarz z Flemwell w East Sussex.

Stephanie, która przebywała w Antalyi przez dziewięć dni, stwierdziła, że ​​była niezwykle przerażona tym doświadczeniem. „Naprawdę boję się latać, więc byłam szczęśliwa, że ​​zdecydowali się wrócić” – powiedziała. Shawn był przeciwnego zdania. „Chcę już wrócić do domu” – powiedział. „Coś takiego całkowicie psuje ci dzień”.

Około dwie godziny po powrocie samolotu do Antalyi pasażerom powiedziano, że lot został odwołany i zostanie umieszczony w hotelu. Choć nie podano żadnego wyjaśnienia zapachu spalenizny, Wizz Air poinformował, że odwołał lot z powodu braków załogi.

Pasażerowie musieli wrócić do Antalyi już po 30 minutach na pokładzie(Humphrey Neymar/Daily Mirror)

W zeszłym miesiącu dziennik „The Mirror” doniósł, że dyrektor generalny Wizz Air Joseph Varady może cieszyć się ogromną podwyżką o ponad 60 000 funtów rok do roku. W 2022 roku 58-latek zarobił podstawowe wynagrodzenie w wysokości 524 516 funtów, a w zeszłym roku osiągnęło poziom 586 891 funtów. Jest na dobrej drodze do otrzymania premii w wysokości 100 milionów funtów do 2028 roku, jeśli osiągnie cele w zakresie wyników.

Stało się tak, gdy 64 000 znudzonych podróżnych Waze zebrało się na Facebooku, żądając uregulowania roszczeń z tytułu opóźnionych lotów. Większość zgłosiła, że ​​czeka pięć miesięcy lub dłużej, aż Wizz zajmie się ich sprawami. Jeden z nich napisał: „Przyznali, że jesteśmy dłużni, ale żadna kwota nie została zapłacona. Wysyłają nam ciągle te same e-maile, prosząc po raz piąty o te same dane. Inny powiedział: „Moja torba jest teraz śmieciem po locie Wizz Air”.


Jeden z pasażerów powiedział, że wypadek „zrujnował” im dzień(Humphrey Neymar/Daily Mirror)

Inny ostrzegał: „Ludzie – czytajcie opinie o tej firmie, a wszystko zrozumiecie. Zostaliśmy oszukani, zignorowani i nie wypłacono żadnego odszkodowania, to nie rozwiązuje problemów”. Wizz działa z Luton i Gatwick i przewoził prawie pięć milionów pasażerów w zeszłym roku. Po latach skarg w zeszłym miesiącu około 6000 pasażerów otrzymało od przewoźnika łącznie kwotę 1,2 miliona funtów.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *