W środę podczas wydarzenia Unpacked w Paryżu we Francji Samsung zaprezentował szereg nowych urządzeń. Firma nie tylko zaprezentowała swoje najnowsze składane smartfony, Z Fold 6 i Z Flip 6 z systemem Android (GOOG, GOOGL), a także smartwatche nowej generacji, Galaxy Watch 7 i Galaxy Watch Ultra, ale także wprowadziła na rynek znacznie -oczekiwany Pierścień Galaktyki.
Ale gwiazdą pokazu była firmowa platforma Galaxy AI. Pakiet oprogramowania, który firma wprowadziła na początku tego roku wraz z linią smartfonów Galaxy S24, zawiera szereg funkcji generatywnej sztucznej inteligencji, które dotyczą wszystkiego, od aplikacji Samsung związanych ze zdrowiem i fitnessem po wyświetlanie zdjęć i przeglądarkę internetową.
Strategia jest jasna: Samsung liczy, że jego wysiłki związane ze sztuczną inteligencją, w tym sztuczna inteligencja od Google, pomogą zwiększyć sprzedaż jego urządzeń w przyszłości. Jednak wieloletni wróg firmy, Apple (AAPL), dzieli zaledwie kilka miesięcy od uruchomienia własnego programu sztucznej inteligencji, który może mieć wpływ na użytkowników Samsunga wraz z iPhonem.
Era sztucznej inteligencji
Nie ma wątpliwości, że najnowsze urządzenia Samsunga robią wrażenie. Jestem fanem obu składanych urządzeń, a ich smartwatche należą do najwydajniejszych. Dodanie zegarka Galaxy Ring mogłoby zapewnić Samsungowi dobrą pozycję na rynku, który jest wciąż stosunkowo mały. Jasne jest jednak, że firma koncentruje się na tym, aby w przypadku każdego nowego produktu jej możliwości AI były na pierwszym planie.
Samsung zademonstrował, jak Galaxy AI pasuje do Galaxy Ring, Watch 7 i Watch Ultra dzięki dodaniu nowej funkcji Energy Score. Firma twierdzi, że oprogramowanie wykorzystuje Galaxy AI do obliczania, jak dobrze spałeś, ile ostatnio ćwiczyłeś i nie tylko, aby zapewnić cyfrową reprezentację ogólnego poziomu sprawności, dzięki której możesz lepiej zrozumieć, dlaczego czuć się zmęczonym lub energicznym w niektóre dni.
Zaprezentowano także tryb konwersacji, który pozwala na rozmowę z osobą mówiącą w innym języku poprzez zamianę okładek i ekranów domowych typu „Fold and Flip” w cyfrowe tablice wyświetlające to, co Ty i osoba, z którą rozmawiasz, mówicie w swoim ojczystym języku język. Aplikacja czyta również na głos przetłumaczony tekst.
Podobnie Samsung wprowadził do swojej aplikacji Zdjęcia funkcje generatywnej sztucznej inteligencji, umożliwiające na przykład narysowanie okularów przeciwsłonecznych na osobie na zdjęciu oraz utworzenie realistycznych okularów i automatyczne umieszczenie ich na twarzy danej osoby. Samsung wykorzystuje także część możliwości AI Google’a, dodając do swoich urządzeń firmowe oprogramowanie Gemini i Asystent.
Zachęta do pozostania i ulepszania
Podobnie jak Apple, które podczas czerwcowej konferencji WWDC uruchomiło inicjatywę Apple Intelligence dotyczącą generatywnej sztucznej inteligencji, Samsung wykorzystuje sztuczną inteligencję jako sposób na odróżnienie swojej najnowszej oferty sprzętowej od starszych urządzeń w nadziei, że Galaxy AI i jej funkcje pomogą klientom, którzy swoich telefonów przez dwa lata lub dłużej. Nowsze i droższe opcje.
W przeciwieństwie do Apple, które udostępnia opcje sztucznej inteligencji tylko w telefonie iPhone 15 Pro i przyszłych telefonach, Samsung wprowadza oprogramowanie Galaxy AI do kilku produktów poprzedniej generacji, w tym serii S22, Z Fold, Flip 4 od 2022 r. S23. Oraz Z Fold i Z Flip 5 od 2023 roku.
Konsumenci trzymają się Smartfony na dwa, trzy lataTo ma sens. Daje użytkownikom wgląd w sztuczną inteligencję w momencie, gdy są gotowi na aktualizację, co stanowi zachętę do pozostania przy firmie Samsung i dalszego korzystania z generatywnych funkcji sztucznej inteligencji.
Koreański gigant technologiczny twierdzi, że klienci już w przyzwoitym tempie korzystają z jego oprogramowania AI, a firma podaje, że 77% właścicieli S24 korzysta z funkcji AI co tydzień. Ponieważ Samsung drażni się z możliwością pobierania opłat za usługi AI w przyszłości, oferta Galaxy AI może nie tylko skłonić klientów do pozostania w firmie i przejścia na najnowsze telefony, ale może także otworzyć nowe źródło przychodów.
Oczywiście może to również zależeć od tego, co Apple ostatecznie zdecyduje się zrobić ze swoimi usługami AI. Jeśli Samsung pobiera opłaty za oprogramowanie AI, a Apple nie, może to zmotywować klientów do przejścia na iPhone'a.
W każdym razie obie firmy wkraczają w nowy wyścig, która może przewyższyć drugą pod względem wiedzy specjalistycznej w dziedzinie sztucznej inteligencji. Podczas gdy Samsung ma ogromną przewagę we wprowadzaniu swojego oprogramowania na rynek, Apple dzieli zaledwie kilka miesięcy od uruchomienia własnej platformy sztucznej inteligencji. Czas pokaże, czy którakolwiek z usług AI będzie w stanie zwiększyć sprzedaż.
Wyślij e-mail do Daniela Howleya na adres [email protected]. Śledź go na Twitterze pod adresem @Danielle Hawley.
Kliknij tutaj, aby zapoznać się z najnowszymi wiadomościami technologicznymi, które będą miały wpływ na giełdę.
Przeczytaj najnowsze wiadomości finansowe i biznesowe z Yahoo Finance