Scott Dixon łączy Mario Andrettiego z wygraną w IndyCar o 52. miejsce po wygranej w Toronto

Scott Dixon łączy Mario Andrettiego z wygraną w IndyCar o 52. miejsce po wygranej w Toronto

Scott Dixon Czekałem ponad rok na dołączenie Mario Andretti Na drugim miejscu na liście profesjonalnych IndyCar wygrywa.

Teraz czeka na niego tylko AJ Voight.

Sześciokrotny mistrz serii w końcu wygrał serię 22 wyścigów bez wygranych w niedzielę (czas nowozelandzki), kiedy odszedł z pole position Colton Herta i Felix Rosenqvist na późnym starcie, aby wygrać powrót serii do Kanady po trzech -roczna przerwa.

52. zwycięstwo w karierze Dixona nastąpiło ponad 21 lat po jego pierwszym zwycięstwie w Penn State — jedynym zwycięstwie w jego karierze, które nie odbyło się z Chipem Ganassi Racing — i dało mu trochę frajdy. Kolejne zwycięstwo przenosi Dixona obok Andrettiego i kontynuuje wspinaczkę w kierunku Voighta, który posiada rekord, który może nigdy nie zostać pobity z 67 zwycięstwami w karierze.

Czytaj więcej:
* Dobre oceny, gdy Scott Dixon nazwał rekordowy udział Indycar z Marcusem Ericssonem do góry nogami w Toronto
* Scott McLaughlin zdobywa drugie zwycięstwo w sezonie w IndyCar w połowie Ohio
* Scott Dixon i Scott McLaughlin na pojedynku IndyCar w Alabamie

„Niesamowita rzecz. Szczerze mówiąc, być tak blisko Mario – za każdym razem, gdy zadaję te pytania, jestem bardzo wdzięczny, że wciąż mamy AJ i on jest w dołku” – powiedział Dixon. „To niesamowite. Jest ogromne, człowieku. Czuję się tak szczęśliwy, że jestem częścią tej grupy”.

Scott Dixon ugruntował swoją spuściznę jako jeden z pionierów wszech czasów Indycarów.

Daron Cummings/AFP

Scott Dixon ugruntował swoją spuściznę jako jeden z pionierów wszech czasów Indycarów.

Herta, która wcześniej w tym tygodniu testowała z McLarenem w Formule 1, zajęła drugie miejsce dla Andretti Autosport. Rosenqvist zajął trzecie miejsce, Graham Rahal czwarty, a Marcus Ericsson piąty.

„To był dla nas bardzo dobry dzień”, powiedział Erickson. „Mieliśmy dobry plan i dobrą strategię. Załoga wykonała świetną robotę”.

Po prostu nie tak dobry jak jego kolega Ganassi.

READ  Calhanoglu zdobywa bramkę, Inter Mediolan pokonuje Barcelonę

Dixon zakwalifikował się na drugie miejsce i spędził dzień na prowadzeniu, pomimo kreatywnych strategii dotyczących paliwa i opon, ponieważ zespoły ścigały się o środkowy etap na początku wyścigu. Nowozelandczyk, który w piątek skończył 42 lata, wciąż był na prowadzeniu, gdy Jimmy Johnson i Kyle Kirkwood połączyli się, aby usunąć ostatnie ostrzeżenie i wymusić restart 18 okrążeń do przodu.

Dixon szybko otworzył dwusekundową przewagę nad Herthą i nigdy się nie poddał, odnosząc swoje czwarte zwycięstwo w karierze w Toronto. Jego pierwsze zwycięstwo od maja 2021 roku w Teksasie poszerzyło także jego rekordową passę przynajmniej co roku od 2004 roku.

To również popchnęło Dixona w sam środek wyścigu punktowego. Siódme mistrzostwo, które dorównałoby Foytowi o więcej niż inne w historii.

Scott Dixon z Nowej Zelandii jedzie przez kwalifikacje w IndyCar Toronto 2022, wygrywając wyścig w poniedziałek.

Wybielacz do znakowania/AFP

Scott Dixon z Nowej Zelandii jedzie przez kwalifikacje w IndyCar Toronto 2022, wygrywając wyścig w poniedziałek.

„To była trudna jazda, człowieku. Dixon powiedział po wyjściu z samochodu.” Po prostu bardzo szczęśliwy dla zespołu. To był szalony rok. Nadal czuję się naprawdę źle na (Indy) 500. Czuję się tak dobrze”.

Zwycięstwo było powiewem świeżego powietrza również dla garażu Ganassiego, który w tym tygodniu był burzliwy ze względu na status kontraktu mistrza serii Alexa Ballou. Ganassi wydał we wtorek komunikat prasowy, w którym powiedział, że skorzystał z opcji na Palou w przyszłym sezonie, ale Palou ją obalił, a rywal McLaren ogłosił, że będzie jeździł po to.

Palu wydobył się z wraku praktycznie na szóstym miejscu w niedzielę.

Drugie miejsce Herty na wyboistym i trudnym torze w Toronto zakończyło burzliwy tydzień, który rozpoczął się od testów w Portugalii w programie McLaren F1. Wyniki na autostradzie były szybkie od momentu, gdy Andretti rozładował swój ładunek, kwalifikując się do pole position po raz drugi w tym sezonie, zanim prawie odniósł drugie zwycięstwo.

READ  NHL powinien być świadomy zasad COVID-19 w Pekinie

Herta powiedziała: „Felix był naprawdę szybki i cieszę się, że udało nam się go zatrzymać, ale wyglądało na to, że da nam to jeszcze kilka okrążeń. Pod koniec mieliśmy trochę zużyte opony, ale nasz samochód był świetny. Jeden z tych wyścigów, z których muszę być dumny.

Angela Tate

„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *