Sektor edukacyjny rozważa wykorzystanie czatu GPT

Sektor edukacyjny rozważa wykorzystanie czatu GPT

Niektóre szkoły szukają więcej informacji o Chat GPT, modelu sztucznej inteligencji dla Internetu opracowanym przez OpenAI w Stanach Zjednoczonych.

„To najszybsza zmiana, jaką kiedykolwiek widziałem w Internecie, a to, co udało mi się zrobić – to niesamowite, jak szybko to się dzieje” – powiedziała Jane Ann Young, dyrektor Queen Margaret College.

Technologia zapewnia odpowiedzi na pytania w różnych formatach, od przepisów po artykuły uniwersyteckie.

Czat GPT można eksplorować, gdy technologia jest w fazie badań, ale programista z przodu istnieje ryzyko wprowadzenia w błąd lub udostępnienia złośliwych treści.

Niektóre szkoły w Nowej Zelandii, w tym Queen Margaret College, ustalają zasady użytkowania przez uczniów.

W ramach tego szkoła zasięgnęła porady psychologa, dr Paula Doignana.

„Dowiedz się, jak to działa, po prostu baw się nim, ponieważ tak naprawdę tylko wtedy, gdy się nim bawisz, naprawdę czujesz, co potrafi” – poradził Duignan.

„Następną rzeczą jest zastanowienie się, co to oznacza dla przyszłości, dla ich uczniów, którzy wkraczają w świat pracy i życia, co to właściwie oznacza, ponieważ właśnie do tego starają się ich przygotować – teraz nie jest to łatwe ponieważ nikt tak naprawdę nie wie, co to dokładnie oznacza, ale muszą o tym pomyśleć, a następnie, jak mogą to wykorzystać, aby pomóc dzieciom w nauce i jak sami mogą to wykorzystać.

Doignan powiedział, że ważne jest, aby szkoły wydawały wytyczne, nawet jeśli jest to tylko tymczasowa polityka, aby zapewnić jasność personelowi i społeczności.

Uniwersytety w całym kraju również dyskutują o roli Chat GPT i są na różnych etapach tych prac.

Na Victoria University of Wellington niektórzy pracownicy są zaniepokojeni wpływem na oceny i naukę studentów, ale pracownicy uniwersytetu zachęcają do adopcji.

Wicekanclerz, profesor Stuart Brock, powiedział: „Wolelibyśmy, aby nasi pracownicy projektowali oceny w taki sposób, aby nie potrzebowali tych narzędzi do wykrywania, ponieważ same oceny prawdopodobnie będą wymagały od uczniów korzystania z sztucznej inteligencji”.

Pełniący obowiązki dyrektora cyfrowego Departamentu Edukacji, Mark Horgan, powiedział w oświadczeniu, że organizacja rządowa monitoruje zakazy lub ograniczenia czatu GPT w niektórych zagranicznych kontekstach edukacyjnych.

W tym momencie nie przekazano żadnego komunikatu do sektora edukacji, ale agencja monitoruje rozwój sytuacji, aby ustalić, czy konieczne jest wsparcie krajowe, aby pomóc wykładowcom i studentom w bezpiecznym korzystaniu z technologii.

„Zdolność sztucznej inteligencji do pisania wiarygodnych wierszy, opowiadań, tekstów i esejów może wymagać skupienia się na nauce i ocenie, aby przejść do procesu wytwarzania tego rodzaju produktów” – powiedział Horgan.

Powiedział, że ważne jest, aby uczniowie pokazali swoją naukę na różne sposoby, a nie tylko tekst pisany.

„Uczeń może na przykład opisać proces podjęty w celu sformułowania ostatecznej opinii lub wykazania zrozumienia poprzez ustne wyjaśnienia lub inne odpowiednie metody” – powiedział.

„Zakazywanie lub banowanie sztucznej inteligencji nie jest opłacalnym podejściem długoterminowym i będziemy musieli znaleźć równowagę, aby zmaksymalizować korzyści oferowane przez sztuczną inteligencję i inne ChatGPT”.

Pat Stephenson

„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *