Nintendo Switch oferuje obecnie przyzwoity wybór gier dla użytkowników Nintendo Switch Online, a przedstawiciel dyrektora Shigeru Miyamoto mówi, że wsteczna kompatybilność jest „łatwiejsza” niż wcześniej. Ale to nie znaczy, że podczas tworzenia nowego sprzętu Nintendo skupi się na kompatybilności wstecznej.
Na środowym briefingu finansowym Miyamoto mówił o tym, jak z czasem kompatybilność wsteczna stała się łatwiejsza.
„Wcześniej oprogramowanie dla niestandardowych systemów gier wideo było opracowywane w środowiskach programistycznych dedykowanych dla każdej platformy sprzętowej. Oznacza to, że te środowiska nie mogą być renderowane po zmianie sprzętu i niemożliwe będzie uruchomienie oprogramowania wydanego dla poprzedniego sprzętu bez konieczności wprowadzania zmian” powiedział Miyamoto.
„Jednak ostatnio środowiska programistyczne były stopniowo integrowane. Ogólnie rzecz biorąc, łatwiej jest więc wdrożyć środowisko, w którym oprogramowanie wydane dla poprzedniego sprzętu może działać na nowym sprzęcie”.
Nintendo ma długą historię kompatybilności wstecznej – oryginalne kartridże Game Boy z obsługą GBA, dyski GameCube z obsługą Wii, dyski z Wii U z obsługą Wii i kartridże DS z obsługą 3DS.
Z powodu tej historii fani Nintendo zastanawiali się, jak kolejna konsola firmy poradzi sobie z kompatybilnością wsteczną, ponieważ Switch nie obsługuje obecnie wkładów ze starszych konsol.
Miyamoto uważa jednak, że siła Nintendo polega na tworzeniu nowych gier, a nie na zachowaniu starych tytułów, co oznacza, że firma nie będzie skupiać się na wstecznej kompatybilności podczas tworzenia nowego sprzętu.
Powiedziawszy to, siła Nintendo leży w naszym tworzeniu nowej rozrywki, więc kiedy w przyszłości wydamy nowy sprzęt, planujemy nadal oferować nową i unikalną rozgrywkę, która jest nieosiągalna na istniejącym sprzęcie.
Nintendo ujawniło również niedawno, że sprzedało 114 milionów jednostek Switcha, chociaż firma obniżyła prognozę sprzedaży na bieżący rok fiskalny i ujawniła, że wzrost cen Switcha nie jest całkowicie wykluczony.
Amelia Zollner jest niezależną pisarką dla IGN, która kocha wszystko, co niezależne i Nintendo. Poza IGN przyczynili się do tworzenia witryn takich jak Polygon i Rock Paper Shotgun. Znajdź je na Twitterze: Umieść tweeta.