Skoda przeszła gruntowną metamorfozę, wraz z ujawnieniem nowej tożsamości marki, która obejmuje nowe logo i zupełnie nowy język projektowania przyszłych samochodów.
Firma ujawniła również spojrzenie na jeden z tych futurystycznych samochodów, prezentując Vision 7S, duży siedmiomiejscowy SUV oparty na Całkowicie elektryczna platforma MEB dla Grupy Volkswagen.
„Dzisiaj jest bardzo wyjątkowy dzień w Historia Skody AutoPrezes Skody, Klaus Zellmer powiedział. „Ujawniamy naszą nową tożsamość marki, w tym nowe logo i zaktualizowaną tożsamość korporacyjną”.
Zellmer powiedział, że koncepcja Vision 7S jest specyficzną zapowiedzią zupełnie nowego modelu Skody, który znajdzie się na szczycie portfolio produktów firmy, a firma wprowadzi również trzy dodatkowe modele w całości do 2026 r., a kolejne są w przygotowaniu.
Czytaj więcej:
* Skoda pracuje nad „pięknym” całkowicie elektrycznym samochodem miejskim
* Volkswagen zaprezentuje w marcu w pełni elektryczny kombi
* Cupra debiutuje szaloną koncepcję EV UrbanRebel
* Długa historia firmy, która obecnie dostarcza nasze radiowozy
„To da nam silniejszą pozycję do zakontraktowania transformacji. Ponadto zainwestujemy łącznie 5,6 miliarda euro (9,2 miliarda NZ) w e-mobilność i kolejne 700 milionów euro (1,1 miliarda NZ) w cyfryzację pięć lat, zapewniając w ten sposób rentowność przyszłości firmy i miejsc pracy.”
W ramach nowego wyglądu Skoda mówi, że następna generacja pojazdów nie będzie już nosić tradycyjnej plakietki ze skrzydlatą strzałką, a zamiast niej pojawi się nowa plakietka tekstowa.
Skoda twierdzi, że znak tekstowy pojawi się szerszy niż stare logo również w komunikacji marketingowej i będzie zawierał „zupełnie inną typografię opartą na symetrii i połączeniu zaokrąglonych kształtów z obramowaniem”.
Symbol uskrzydlonej strzałki będzie nadal używany, ale – podobnie jak niedawna aktualizacja logo Volkswagena – został uproszczony i będzie teraz wyświetlany bez plastikowej grafiki 3D, z dwuwymiarowym wyglądem, który według firmy ma „większy wpływ” w marketingu cyfrowym.
Tymczasem Vision 7S jest pierwszym modelem, w którym zastosowano nowy język projektowania czeskiego producenta, który obejmuje twardszą, kanciastą twarz, którą Skoda nazywa „Tech Deck”, której towarzyszy charakterystyczny mały przedni grill otoczony nowymi reflektorami w kształcie litery T.
Oczekuje się, że duże przednie i tylne osłony podwozia staną się charakterystycznymi cechami całej gamy Skody EV, podczas gdy dramatyczne pionowe wloty powietrza pojawią się zarówno z przodu, jak i z tyłu w nadchodzących większych modelach.
Ostateczna wersja produkcyjna Vision 7S będzie jednym z najnowszych samochodów wykorzystujących platformę MEB, która będzie stopniowo wycofywana od 2025 r. i zastąpiona nową architekturą SSP VW, podczas gdy koncepcja rozciąga się na ponad 600 km, dzięki baterii o pojemności 89 tys. Waty mogą być ładowane w wysokości do 200 kilowatów.