Skontaktowano się z firmą Kiwi po dużym australijskim cyberataku

Skontaktowano się z firmą Kiwi po dużym australijskim cyberataku

Nawiązano kontakt z Nowozelandczykami w ramach dużego cyberataku w Australii.

Najnowsza obecnie firma finansowa typu pay-as-you-go, Latitude Financial, potwierdziła, że ​​hakerzy ukradli dane osobowe setek tysięcy klientów w jej sieci.

W oświadczeniu skierowanym do ASX firma stwierdziła, że ​​dane logowania pracowników zostały skradzione, co doprowadziło do „wyrafinowanego i złośliwego cyberataku” mającego na celu kradzież danych osobowych przechowywanych przez dwóch innych usługodawców.

Firma powiedziała: „Prawie 103 000 dokumentów tożsamości, z których ponad 97% stanowiły kopie praw jazdy, zostało skradzionych od usługodawcy numer jeden.

„Około 225 000 rekordów klientów zostało skradzionych od drugiego usługodawcy”.

Chociaż nie jest jasne, jakich konkretnych klientów to dotyczy, firma działała w Nowej Zelandii do zeszłego miesiąca za pośrednictwem firmy typu „kup teraz, zapłać później” (BNPL) o nazwie Genoapay.

W momencie pisania tego artykułu Genoapay nie udostępnił szczegółów potencjalnego naruszenia na swojej stronie internetowej ani w oficjalnych kanałach mediów społecznościowych.

W lutym firma poinformowała, że ​​obsłużyła ponad pół miliona klientów w Australii i Nowej Zelandii.

1News rozumie, że kontaktuje się z klientami po obu stronach Tasmana w sprawie naruszenia.

Biuro Komisarza ds. Prywatności Nowej Zelandii mówi, że skontaktowano się z nim 16 marca w sprawie naruszenia i mówi, że współpracuje z Latitude Financial w celu oceny zakresu ataku.

„Na tych wczesnych etapach skupiamy się na zapewnieniu agencjom, które doświadczyły naruszenia, porad dotyczących tego, jak zminimalizować szkody wyrządzone przez naruszenie osobom, których dotyczy naruszenie” – powiedział rzecznik firmy.

Powiedzieli, że ludzie powinni uważać, aby nie udostępniać żadnych informacji, ponieważ naruszenie może wywołać wielki niepokój u osób, których to dotyczy.

„Nie wchodź w to. Nie publikuj tego. Nie udostępniaj tego. Zgłoś to nowozelandzkiej policji. Nie zwiększa to niepokoju i cierpienia osób dotkniętych chorobą”.

Biuro Komisarza mówi, że ludzie powinni monitorować wszelkie nietypowe działania na swoich kontach lub usługach, do których mają dostęp online.

READ  Jak rozpoznać oszusta na Facebooku: wskazówki dla osób robiących świąteczne zakupy od kobiet z Zatoki Perskiej, które spotkały się z podejrzanymi sprzedawcami

Ludzie są również zachęcani do informowania swojego banku, jeśli są zaniepokojeni.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *