Dreams, znajdujący się w sekcji Camera Roll na Snapchacie o nazwie Memories, to opracowane przez firmę podejście do kreatywnych selfie opartych na sztucznej inteligencji, spopularyzowanych już przez jednorazowe aplikacje, takie jak Lensa. Po przesłaniu do aplikacji serii fotorealistycznych selfie specjalnie dla Dreams Snapchat wyświetla do wyboru serię ośmiu zestawów zdjęć z motywami takimi jak sobowtóry lub powrót do szkoły.
Wykonanie pierwszego pakietu Dreams jest bezpłatne, a każdy dodatkowy pakiet kosztuje 1 USD przy zakupie w aplikacji. Użytkownicy Snapchata w Australii i Nowej Zelandii będą mieli dostęp do Dreams od dzisiaj, a w nadchodzących tygodniach uzyskają dostęp do reszty świata.
„Trochę głupie i trochę dziwne”
„Zawsze byliśmy blisko tworzenia wartości dla społeczności Snapchata, robiąc zabawne i interesujące rzeczy, [and] „Czasami jest to trochę głupie i trochę dziwne” – powiedział mi Jack Brody, wiceprezes ds. produktu w Snap, podczas niedawnego wywiadu. „I myślę, że Dreams naprawdę pasuje do tego”.
Firma zapewniła mi wcześniejszy dostęp do Dreams, abym mógł spróbować napisać tę historię. Po przesłaniu mojego zdjęcia profilowego (proces, który będzie znany każdemu, kto wcześniej skonfigurował rozpoznawanie twarzy w swoim telefonie) i wyrażeniu zgody na Dreams Warunki usługi, wybrałem wyimaginowany pakiet, który utworzę. Około 30 minut później Snapchat wysłał mi wiadomość, że moje sny są gotowe:
Wiele snów, które miałem, nie było do końca podobnych do mnie, chociaż było kilka zabawnych, którymi mógłbym potraktować jako żart, żeby się nimi podzielić. Większość zdjęć nie oddaje mojego wyglądu w porównaniu z selfie, które robię w Lensie i innych aplikacjach AI. Drugi pakiet z podobnymi funkcjami, który wypróbowałem, dał rezultaty, które były wszędzie:
W tej chwili Snap nie pozwala użytkownikom tworzyć własnych snów za pomocą niestandardowych podpowiedzi, chociaż podczas mojej rozmowy z Brodym wskazał, że ostatecznie pojawi się więcej opcji sztucznej inteligencji. „Jeśli na przykład spojrzeć na sposób, w jaki podeszliśmy do rzeczywistości rozszerzonej, wszystkie soczewki, które stworzyliśmy na początku naszej działalności, zostały wykonane we własnym zakresie” – powiedział. „Z biegiem czasu udostępniliśmy to społeczności i wdrożyliśmy solidny proces zapewniający, że Obiektywy społecznościowe spełniają nasze Wytyczne dla społeczności i że podoba się to także społeczności. Myślę więc, że patrząc na Dreams, to jak do tego podchodzimy.
Podczas gdy Snap wykorzystuje technologię ChatGPT OpenAI do obsługi chatbota My AI, Dreams opiera się na technologii open source, a według Brody’ego każdy styl graficzny jest tworzony przez pracowników Snapa. Firma planuje wkrótce umożliwić graczom dodawanie znajomych do gry Dreams i trzeba się na to zgodzić jeszcze przed skorzystaniem z Dreams w trybie dla pojedynczego gracza.
Wykorzystywanie cudzego selfie do tworzenia własnych marzeń jest niezgodne z naszymi Warunkami świadczenia usług. Te same Warunki świadczenia usług ujawniają również, że nadchodzą sponsorowane sny, co oznacza, że firma taka jak Disney czy Pepsi prawdopodobnie wkrótce pojawi się w pobliżu Ciebie w ramach pakietu Dreams.
Snapchat nie jest tak popularny w kulturze popularnej, jak inne sieci społecznościowe, ale wciąż jest ogromny i rośnie (Przynajmniej z punktu widzenia wzrostu liczby użytkowników). W zeszłym kwartale firma odnotowała 397 milionów użytkowników dziennie, a według Brody’ego treści z Memories są udostępniane użytkownikom 280 milionów razy dziennie. Podobnie jak w przypadku premiery My AI, oznacza to, że Dreams będzie prawdopodobnie pierwszym wydarzeniem, w którym miliony ludzi zetkną się z tego rodzaju generatywną sztuczną inteligencją.