Sony i Honda ogłosiły wspólne przedsięwzięcie, które do 2025 r. wyprodukuje co najmniej jeden pojazd elektryczny.
Będzie właścicielem obu marek o nazwie Sony Honda Mobility Inc. , 50% nowej firmy i przyczyni się do różnych obszarów rozwoju samochodów.
Intencją było założenie firmy Zapowiedziany wcześniej w tym rokuktóry ma połączyć doświadczenie Hondy w zakresie rozwoju mobilności, technologii i sprzedaży z doświadczeniem Sony w dziedzinie obrazowania, komunikacji, sieci i rozrywki.
Spółka joint venture będzie wykorzystywać zakład produkcyjny Hondy. Sony, robię Konsola do gier wideo Playstation Jest właścicielem biznesu filmowego i muzycznego i opracuje platformę usług mobilności.
Czytaj więcej:
* Honda i Sony współpracują nad nowym samochodem elektrycznym
* Acura prowadzi Hondę do samochodów elektrycznych
* Szybkie ładowanie: Rolls-Royce, Rimac i klasyczne 911 EV?
Dyrektor generalny Hondy, Toshihiro Mibe, powiedział: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z podpisania umowy joint venture z firmą Sony, która ma mocne strony w zaawansowanej technologii cyfrowej i podziela nasze pragnienie podejmowania nowych wyzwań”.
Kenichiro Yoshida, dyrektor generalny Sony Group Corporation, dodał: „Kontynuując naukę w tych obszarach, cieszymy się, że możemy spotkać się z partnerem, Hondą, mającym rozległe światowe osiągnięcia i wiedzę, oraz podpisać umowę joint venture między obiema firmami. .
„Chcemy przyczynić się do ewolucji mobilności, łącząc zaawansowane technologie Hondy w zakresie ochrony środowiska i bezpieczeństwa, możliwości rozwoju mobilności, technologię produkcji karoserii i doświadczenie w zarządzaniu usługami posprzedażnymi, z naszą wiedzą w zakresie technologii obrazowania, wykrywania, komunikacji, sieci i rozrywki. ”
Honda ma również powiązania z General Motors w USA, co pozwoli jej na wykorzystanie platformy Ultium i technologii akumulatorów. Owoce tej współpracy po raz pierwszy pojawią się w produkcyjnej wersji SUV-a Hondy Prologue.
Ultium może zapewnić pojemność akumulatora 200 kWh, 350 kW mocy i zasięg ponad 640 km.
Tymczasem Sony po cichu rozwija własną technologię EV, która została przetestowana na drogach publicznych w Europie w zeszłym roku, aczkolwiek z ludzkim kierowcą na pokładzie. Sony stworzyło coś, co nazywa „kokonem bezpieczeństwa”, w którym znajdują się dziesiątki czujników monitorujących wszystko w promieniu 360 stopni wokół pojazdu.
W tamtym czasie Sony powiedziało, że ma mniej więcej poziom autonomii 2+, co oznacza, że może sam sterować, przyspieszać i hamować. Ostatecznie Sony będzie dysponować własnym zestawem do samodzielnego prowadzenia na poziomie 4, co zaowocuje w pełni autonomicznym samochodem, ale z tradycyjnymi elementami sterującymi kierowaniem przez człowieka.
Istnieje duża szansa, że będziesz jeździć samochodem Hondy-Sony EV na platformie GM, ponieważ Honda nie ma swojej w pełni elektrycznej platformy. Mamy nadzieję, że wygląda jak sedan Sony Vision-S 01 lub SUV 02.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”