„Naszym celem w Project Leonardo jest umożliwienie większej liczbie graczy cieszenia się wspaniałymi grami tworzonymi przez PlayStation Studios i naszą społeczność programistów na PS5” — mówi Ryan. „Miliony graczy grają w gry, aby uciec do zabawy, nawiązać nowe przyjaźnie lub spędzić razem czas. Możliwość udostępnienia gier większej liczbie graczy to coś, co wszyscy w SIE lubimy z wielką pasją.”
Współpraca między osobami niepełnosprawnymi a PlayStation pokazuje również zaangażowanie branży w promowanie ułatwień dostępu. Project Leonardo ma podobieństwa z kontrolerem Xbox Adaptive Controller firmy Microsoft. W systemach Xbox i Windows gracze mogą aktywować funkcję o nazwie Copilot, która pozwala im połączyć dwa kontrolery, które działają jak jeden. W przypadku graczy z problemami fizycznymi, którzy mają trudności z dotarciem do określonych danych wejściowych lub nawet naciśnięciem określonych przycisków, możliwość wyboru ma kluczowe znaczenie. W komunikacie prasowym rzecznik Sony Interactive Entertainment wyjaśnił mechanikę gry Copilot w wersji na PlayStation:
Project Leonardo” może być używany jako samodzielny kontroler lub sparowany z dodatkowymi kontrolerami bezprzewodowymi Project Leonardo lub DualSense. Maksymalnie dwa kontrolery Project Leonardo i kontroler bezprzewodowy DualSense mogą być używane razem jako pojedynczy kontroler wirtualny, umożliwiając graczom łączenie i dopasowywanie urządzeń do dostosować do swoich specyficznych potrzeb w grach lub grać w kooperacji z innymi. Na przykład gracze mogą rozszerzyć swój kontroler DualSense o kontroler Project Leonardo lub samodzielnie używać dwóch kontrolerów Project Leonardo. Znajomy lub członek rodziny może również pomóc, pomagając kontrolować postać gracza z kontrolerem DualSense lub drugim kontrolerem Project Leonardo. Kontrolery można dynamicznie włączać i wyłączać oraz używać w dowolnej kombinacji.
Oprócz możliwości korzystania z więcej niż jednego nowego kontrolera, nowe urządzenie można również sparować z zewnętrznymi przyciskami i zewnętrznymi przełącznikami, aby poprawić ogólną dostępność. Sony nie powiedziało, czy Project Leonardo będzie kompatybilny z zestawem adaptacyjnym Logitech ani jaka będzie jego interoperacyjność z komputerem, a nawet czy Project Leonardo będzie ostateczną nazwą urządzenia, jeśli chodzi o rynek. Ale więcej alternatyw oznacza, że gracze z wyzwaniami fizycznymi nie będą ograniczani w swoich ustawieniach. I, jak zauważa Jim Ryan, o to właśnie chodzi.
Dzięki większej liczbie gier, a teraz konsolom, dostępnym dla wszystkich graczy, w tym osób niepełnosprawnych, gracze mogą odkrywać i doświadczać tych samych momentów, które definiują popkulturę, które nadal tworzą gry. Projekt Leonardo to tylko jedno narzędzie w stale rosnącym arsenale ułatwień dostępu. Ale dla osób niepełnosprawnych fizycznie, które nie mogą korzystać z PS5, ta konsola wypełni lukę.
„Naszą misją jest wykorzystanie technologii i innowacji, aby gry były bardziej dostępne dla wszystkich” — mówi Ryan. „Pracujemy nad przyszłością, w której gracze o różnych umiejętnościach będą mogli czerpać radość z grania. Niezależnie od tego, czy są to ustawienia ułatwień dostępu w grze, funkcje interfejsu użytkownika platformy, czy też nowe produkty, takie jak Project Leonardo, PlayStation Studios i nasze zespoły ds. rozwoju produktów są bardzo podekscytowani osiągnięciem Mamy nadzieję, że branża gier stanie się bardziej inkluzywna i jesteśmy wdzięczni za udział w tej podróży”.
„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.