SpaceX planuje 5 czerwca czwarty test w locie swojej ogromnej rakiety Starship, do czasu zatwierdzenia przez FAA.
W zeszłym tygodniu firma ukończyła pełne szkolenie, a następnie zdemontowała Starship z superciężkiego wzmacniacza, aby dokończyć ostatnie przygotowania przed startem.
Następnie SpaceX złożyło obie rakiety w ten weekend i prawdopodobnie przeprowadzi kolejny test tankowania przed próbą wystrzelenia 5 czerwca, w oczekiwaniu na zgodę FAA.
W czwartym teście w locie Starship 29 wraz z Super Heavy Booster 11 spróbują sięgnąć dalej niż jego poprzednicy. SpaceX zauważyło, że ten lot będzie przebiegał tą samą trasą lotu, co trzeci test, ale nie będzie obejmował ponownego zapalenia silnika w przestrzeni kosmicznej, przesyłania paliwa ani operacji drzwi ładowni.
Celem tego lotu jest przetrwanie przez oba statki ponownego wejścia przez atmosferę, miękkiego lądowania w oceanie w przypadku superciężkiego i kontrolowanego ponownego wejścia w atmosferę statku kosmicznego.
Aby pomóc Super Grubemu przetrwać podróż na Ziemię, SpaceX wyeliminuje gorący pierścień pośredniczący ze szczytu wzmacniacza i dokona kilku zmian w sprzęcie i oprogramowaniu, aby zapobiec tym samym problemom, które wystąpiły podczas trzeciego testu w locie, w tym zablokowanemu filtrowi, który uniemożliwiał Silniki Raptora zapalają się podczas lądowania.
Po stronie statku kosmicznego SpaceX również wprowadziło kilka zmian, w tym dodało więcej silników odrzutowych, aby pomóc kontrolować położenie statku kosmicznego w fazie wybrzeża i zapobiec blokowaniu, które spowodowało niekontrolowane ponowne wejście na pokład podczas trzeciego testu w locie.
Czy biorąc pod uwagę te zmiany, czy sądzisz, że czwarty lot Starship wyprzedzi trzeci, czy też inny problem zwróci uwagę i zmusi SpaceX do podjęcia dalszych działań naprawczych?
Pytania lub komentarze? Wyślij mi e-mail na adres [email protected] lub napisz do mnie na Twitterze @RDAnglePhoto.