SpaceX wystrzeliwuje rakietę Starship po raz piąty: aktualizacje na żywo

SpaceX wystrzeliwuje rakietę Starship po raz piąty: aktualizacje na żywo

Lot próbny statku kosmicznego w marcu.kredyt…Chandan Khanna/AFP — Getty Images

Głównym powodem, dla którego SpaceX buduje statek kosmiczny, jest to, że Elon Musk naprawdę chce wysłać ludzi na Marsa. W przeciwnym razie nie ma mocnego uzasadnienia biznesowego dla rakiety tej wielkości i mocy, nawet jeśli SpaceX planuje wykorzystać ją do wystrzelenia satelitów Starlink nowej generacji i przeniesienia astronautów NASA na powierzchnię Księżyca.

Ze statkiem kosmicznym Starship na szczycie superciężkiego wzmacniacza, jest to najdłuższa rakieta, jaką kiedykolwiek zbudowano – mierząca 397 stóp długości, czyli około 90 stóp dłuższa niż Statua Wolności łącznie z podstawą.

Ma najwięcej silników w historii wzmacniacza rakietowego: Super Heavy ma 33 potężne silniki Raptor firmy SpaceX wystające z jego dna. Kiedy te silniki podniosą statek Starship z platformy startowej w południowym Teksasie, przy pełnej prędkości wygenerują ciąg o wartości 16 milionów funtów.

Najbardziej rewolucyjną cechą Starship jest to, że został zaprojektowany tak, aby nadawał się do ponownego użycia. Superciężki wzmacniacz ma wylądować podobnie jak mniejsze rakiety Falcon 9 firmy SpaceX, a statek kosmiczny będzie mógł powrócić z kosmosu, przelatując przez atmosferę jak nurek podniebny, zanim obróci się do pozycji pionowej przed lądowaniem.

Jeśli SpaceX będzie to robić regularnie, oznacza to, że naprawdę drogie elementy – takie jak 33 silniki Raptor w superciężkim wzmacniaczu i sześć dodatkowych Raptorów w samym statku kosmicznym – będą wykorzystywane w kółko, zamiast wrzucać je do oceanu po jednym locie .

Zmniejszyłoby to koszt wysyłania ładunków na orbitę do mniej niż 10 milionów dolarów za transport 100 ton w przestrzeń kosmiczną, przewidywał Musk.

Starship i Super Heavy są błyszczące, ponieważ SpaceX wykonało je ze stali nierdzewnej, która jest tańsza niż inne materiały, takie jak kompozyty węglowe. Jednak jedna strona statku kosmicznego jest pokryta czarnymi płytkami, aby chronić go przed intensywnym ciepłem, jakie napotka, jeśli przeleci wystarczająco daleko w swojej podróży, aby ponownie wejść do atmosfery.

READ  Administrator NASA chwali sukces Chandrayaan-3 w Indiach

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *