Joseph Johnson/Personel
Spark nie umieścił wiadomości na swojej stronie internetowej, aby ostrzec klientów o błędzie przed skontaktowaniem się z nimi w celu komentarza.
Niektórzy klienci Sparka mieli w piątek trudności z wykonywaniem i odbieraniem telefonów komórkowych.
Rzeczniczka firmy Althea Lovell powiedziała, że wystąpił problem, który uniemożliwiał klientom dzwonienie przez sieć 4G LTE.
Spark myślał, że naprawili błąd około 14.00.
Lovell zdał sobie sprawę, że telefony komórkowe musiały wrócić do 3G przed reformą i nie było jasne, dlaczego nie zawsze tak się dzieje w przypadku wszystkich klientów.
Czytaj więcej:
* Internet przywrócony do 1000 mieszkańców West Auckland po naprawie kabla przez gryzonie
* Mieszkańcy Auckland bez internetu przez 24 godziny po tym, jak gryzonie „przegryzły” kabel światłowodowy
Raporty od klientów wskazywały, że błąd mógł występować sporadycznie.
Spark napisał na Twitterze o błędzie późnym piątkowym rankiem, ale do wczesnego popołudnia nie umieścił powiadomienia w sekcji „przerwa” swojej strony internetowej, informując klientów o problemie, po zadzwonieniu do nich w celu komentarza.
Rzeczniczka Vodafone, Nikki Preston, powiedziała, że jej usługa działała normalnie, ale niektórzy klienci zgłaszali problemy, gdy nie mogli skontaktować się z klientami Sparka z powodu błędu.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”