Penny (Kimiko Glenn), Spider-Gwen (Hailee Steinfeld), Spider-Ham (John Mulaney), Miles Morales (Shameik Moore), Peter Parker (Jake Johnson), Spider-Man Noir (Nicolas Cage) w Spider-Man: Into Spider-Verse. Obrazy/Obrazy z Kolumbii
Spider-Man: Across the Spider-Verse otworzył się w kinach w USA i Kanadzie z imponującą kwotą 199 milionów dolarów, ponad trzykrotnie więcej niż debiut animowanego oryginału z 2018 roku i pokazując rodzaj wzrostu kasowego z filmu na film, który byłby przedmiotem zazdrości nawet najzagorzalsi fani Hollywoodzkie franczyzy.
W tym tygodniu film pojawił się również w kinach w Nowej Zelandii.
Sony Pictures Across the Spider-Verse, wielowersowy animowany Spider-Man przepłynął daleko poza oczekiwania, według szacunków studia w niedzielę, Genialna jazda recenzjami (95 procent świeżości na Rotten Tomatoes) i solidny szum wokół wyczekiwanej kontynuacji Nagrodzony Oscarem Spider-Man: Into the Spider-Verse.
Czasami w świecie filmów o superbohaterach film Into the Spider-Verse z 2018 roku dostarczył podmuchu oryginalności, przedstawiając nastoletniego webslingera z Brooklynu, Milesa Moralesa ( Shamika Moore’a ), punkrockową Gwen (Hailee Steinfeld) i inną grupę Spider-People. Rozpoczął się z 58 milionami dolarów w drodze do 633 milionów dolarów na całym świecie.
Produkcja Across the Spider-Verse, która znacznie rozszerza światy filmu z pominięciem wszechświata, kosztowała 165 milionów dolarów, czyli około połowę kosztów przeciętnego komiksu na żywo. Więc nawet przy 132 milionach dolarów przewidywanych na otwarcie Spider-Verse, Across the Spider-Verse mogło być hitem.
Zamiast tego okazał się sensacją kasową i drugim co do wielkości krajowym otwarciem w 2023 roku, za filmem Super Mario Bros. Tylko film.
Across The Spider-Verse, wyreżyserowany przez Joaquima Dos Santosa, Kempa Powersa i Justina K. Thompsona, przebił nawet Guardians of the Galaxy Vol. 3, który zadebiutował z kwotą 194 milionów dolarów, za najlepszy jak dotąd weekend lata.
Film, nakręcony przez scenarzystę-producenta Phila Lorda i Christophera Millera, jest drugą częścią trylogii, która zakończy się trzecim rozdziałem, który ukaże się w przyszłym roku. Trans-Spider-Verse również osiągnął lepsze wyniki, zarabiając 145 milionów dolarów za granicą.
Po wprowadzeniu na rynek 157 milionów dolarów i 193 milionów dolarów w ciągu czterodniowego weekendu z okazji Dnia Pamięci, Mała Syrenka spadła o 57 procent, częściowo z powodu ogromnej konkurencji ze strony Across the Spider-Verse.
Kosztujący 412 milionów dolarów Mała Syrenka spotkała się z mieszanymi recenzjami, ale z większym entuzjazmem ze strony publiczności, a CinemaScore przyznał jej „A”. Ale za granicą, gdzie poprzednie przeróbki Disneya na żywo kwitły, tym razem okazało się to trudne. Film zarobił w weekend 69 milionów dolarów na arenie międzynarodowej.
Disney wprowadził także weekendową opcję programowania liczników w The Boogeyman , głównie horrorowej adaptacji opowiadania Stephena Kinga. Film reżysera Roba Savage’a o wartości 57 milionów dolarów, z udziałem Sophie Thatcher i Chrisa Messiny, pierwotnie miał zadebiutować na Hulu, zanim studio zmieniło kierunek. Został otwarty z 20 milionami dolarów ze sprzedaży biletów.
W limitowanej edycji Sundance Breakout Movie duchy przeszłości Uruchomiono go z imponującą średnią 95 860 USD na ekran na czterech ekranach. W reżyserskim debiucie Celine Song występuje Greta Lee jako kobieta rozdarta między przyjaciółką z dzieciństwa z Korei (Teo You) a jej amerykańskim mężem (John Magaro).