Wydaje się, że 100-letni przepis Michaela Deartha, sędziego MasterChef w Nowej Zelandii, wywołał poruszenie w Korei Południowej po tym, jak w reality show jego podstawowa restauracja w Auckland pojawiła się w pop-upie w Seulu.
Proces lądowania wyskakującego okienka Był to projekt, w ramach którego koreańskie gwiazdy podróżowały po różnych krajach, odkrywając lokalne restauracje i zapraszały je ponownie do otwarcia stoiska w modnym centrum handlowym Hyundai Department Store, specjalizującym się w pop-upach.
Chociaż zdjęcia miały miejsce kilka miesięcy temu, a ich emisja w KBS2 rozpoczęła się w lipcu, niektórzy Nowozelandczycy dopiero teraz dowiadują się o swojej misji, ponieważ sieć przesyła odcinki z angielskimi napisami do YouTube.
Pomimo zainteresowania większości właścicieli firm, którzy po teście smakowym otrzymali ofertę celebrytów, podjęto decyzję o zabraniu na imprezę tradycyjnych 11-letnich klopsików i makaronu rotolo firmy Paduzzi.
„Nie kłamię, gdy mówię, że jeśli podstawy są tak dobre, to są to najlepsze klopsiki, jakie jadłem… Nie można ich porównać z żadnymi klopsikami w Korei” – powiedział Park Se-ri, popularny były członek. – wykrzyknął zawodowy golfista i jeden z gospodarzy programu.
Dearth, który ma włoskie pochodzenie, twierdzi, że powiedziano mu, że program jest wspierany przez szefów kuchni nagrodzonych gwiazdkami Michelin, którzy zastąpili jagnięcinę wołowiną, aby zaspokoić gusta większości Koreańczyków.
„Ale technika, przygotowanie klopsików, konsystencja klopsików, sos marinara i sos pomidorowy to przepis mojej mamy… a ja spróbowałam i poczułam, że nie trzeba niczego zmieniać. Była zszokowana. jak cudownie było przeformułować przepis mojej mamy.”
W dniu premiery tłumy ludzi ustawiły się wcześnie w kolejce, aby spróbować oferowanych pysznych dań kuchni międzynarodowej. Tym, co pomogło zwiększyć zainteresowanie, było dodanie gości specjalnych, takich jak idol K-popu Tzuyu z TWICE, którzy pakują posiłki dla klientów.
„Wiele osób dzwoniło do mnie i mówiło: «O mój Boże, ten a ten sprzedaje klopsiki Paduzzi» i to jest takie dziwne” – mówi Dearth.
„Najwyraźniej ze wszystkich pomysłów, ponieważ był pomysł z Hongkongu, słodka bułeczka, była mała bułka z jajkiem z Tokio i był hot dog z Los Angeles, Paduzzi wydawał się mieć bestsellery.
„Skontaktowali się ze mną ludzie z Korei i przyszli do restauracji w związku z tym programem, ponieważ jest tu duża koreańska społeczność”.
Dearth twierdzi, że mając odpowiednią okazję, byłby otwarty na ekspansję w Seulu.
Gwiazdy zaskakują Koreańczyków z Aucklanders
Fani treści K-Auckland i Kiwi byli zaskoczeni, widząc legendę Park Se-ri, Briana Jo (z duetu K-popowego pierwszej generacji Fly to the Sky) i komika Kim Hye-joon odwiedzających kilka najpopularniejszych miejsc w kraju. Miasto, w tym Biała Dama, Lody Jiabu, Naleśniki Mozza i Park Regionalny Szekspira.
Zastępca szefa kuchni Connor Kim, który pracuje w Paduzzi's od trzech lat, był zaskoczony, gdy weszli do drzwi.
„Nadal nie mogę w to uwierzyć, ponieważ kiedy byłem w Korei, nigdy nie przeżyłem czegoś takiego… [After the show aired] Wszyscy mnie pytali: „Och, pracujesz tam, prawda?” I coś w stylu: „Czy widziałeś coś takiego?” [celebrities]?”
Podobnie koreańscy pracownicy Naris Hair, niedaleko Białej Damy, natychmiast rozpoznali gwiazdy, pozdrawiając je z daleka i kibicując. Myśleli, że wystawa może przyciągnąć do odwiedzenia Koreańczyków z dobrym gustem.
Dyrektor generalna ds. turystyki międzynarodowej w Nowej Zelandii, Angela Blair, twierdzi, że targi były doskonałą okazją do zaprezentowania krajobrazu kraju, sceny kulinarnej i świeżych, lokalnych składników.
„Według naszych badań ponad 5,9 miliona mieszkańców Korei marzy o spędzeniu wakacji w Nowej Zelandii, a ta ekspozycja jest niezwykle przydatna w promowaniu [New Zealand as a] „Miejsce docelowe.”
W okresie 12 miesięcy poprzedzających lipiec 2024 r. Nową Zelandię odwiedziło 70 000 gości z Korei, co oznacza wzrost z 73% w 2023 r.
Dlaczego burgery i paszteciki nie trafiły do wyskakującego okienka?
Wśród wyzwań znajdują się logistyka i komunikacja. W programie telewizyjnym wykazano zainteresowanie nowozelandzkimi owocami morza, takimi jak danie z małży z The Occidental i Blackfoot pāua na targu rybnym w Auckland, ale zdano sobie sprawę, że eksport ich na świeżo byłby problematyczny.
Dearth mówi, że w pewnym momencie pomyślał, że będzie musiał porzucić tę propozycję ze względu na problemy komunikacyjne, ale udało mu się to dzięki pomocy swojego koreańskiego personelu. Jednym z nich był ich kucharz, który przypadkowo trafił do Seulu i nauczył ich przepisów.
Dla Max Washer The White Lady wydawanie burgerów było marzeniem.
Choć jest trochę zawiedziony, że tak się nie stało, przypomina sobie, że autentyczny smak i tożsamość jego 76-letniej restauracji z burgerami nie mogła być lepsza. Powiedziano mu, że koreańska wołowina jest około trzy razy droższa i nie podobał mu się pomysł zamrażania, transportu lub zmniejszania wielkości swoich burgerów.
Wascher pozostaje ambitny, jeśli chodzi o eksplorację rynków zagranicznych i twierdzi, że jest szczęśliwy, że może przynajmniej promować turystykę.
John Williams Jr. z Muzza's Pies, które Se-Ri porównał do gimbapu jako wygodnej paczki z jedzeniem, rozmawiał z ekipą telewizyjną o kosztach, a nawet planowaniu podróży w związku z treningiem koszykówki.
Jednak po sprzecznych opiniach z ojcem, który założył firmę, Williams zdecydował, że nie warto tego robić.
Wierzy jednak, że otwierają się przed nim nowe drzwi i spodziewa się kolejnej ekipy filmowej jeszcze w tym roku.