Dubaj: Marta Biswas, pochodząca z Polski przedsiębiorca z Dubaju, która sponsoruje 29-letniego polskiego golfistę Adriana Mironca wraz ze swoją marką White Eagle Sports Company, zastanawia się nad konsekwencjami wygranej Meronk w swojej pierwszej DP World Tour na Horizon Irish Otwarte w zeszłym tygodniu.
Poniżej fragmenty wywiadu z Martą, która organizuje firmowe imprezy golfowe w Dubaju.
Pytanie: Jak poznałeś Adriana Meroncka?
Marta Biswas: Zaczęłam grać w golfa na lekcjach w Emirates Golf Club około osiem lat temu za namową mojego męża Sebhu, golfisty z niskim handicapem.
Potem szukałem polskich zawodowych golfistów, którzy grali w golfa i nie znalazłem nikogo innego jak Adriana, który w tym czasie grał w Challenge Tour. Widziałem, że grał w klubie golfowym Al Hamra w Ras Al Khaimah, ale z powodu choroby moich dzieci nie mogłem przyjechać ani się z nim spotkać.
Zostałem kapitanem Arabian Ranches Golf Club i pewnego dnia otrzymałem telefon od Ryana Smitha z klubu, który pomyślał, że mógłbym spotkać Adriana, który tam trenował. Natychmiast udałem się do klubu, żeby się z nim spotkać, spaliśmy, zjedliśmy lunch, a teraz wszyscy jesteśmy dobrymi przyjaciółmi, a reszta to już historia.
Wyjaśnij, w jaki sposób White Eagle Sports sponsoruje Adriana?
Chyba po raz drugi spotkaliśmy Adriana, mój mąż zdecydował się zaopiekować Adrianem i uścisnęliśmy sobie ręce. Mamy logo Białego Orła na rękawie jego koszuli i torbie golfowej, a także kilka występów Adriana w dniu meczu, gdy jest on w Dubaju od października.
Byłem tam w zeszłym tygodniu na Mount Juliet podczas jego pierwszego zwycięstwa w DP World Tour. jak to znalazłeś?
W mgnieniu oka pojechaliśmy do Irlandii. Śledziliśmy Adriana przez wszystkie cztery rundy i co wieczór jedliśmy z nim kolację.
Wszyscy byliśmy pod wrażeniem gry Adriana i reakcji irlandzkich fanów. Kochają golf i sport i byli bardzo uczciwi wobec wszystkich graczy, oklaskiwali dobry golf, ale mają też dodatkowe wsparcie wszystkich irlandzkich golfistów, co jest zrozumiałe.
Jaki jest wpływ zwycięstwa Adriana w Polsce?
Mamy nadzieję, że będzie to czynnik zmian w golfie w Polsce. W naszym kraju jest 35 pól golfowych i około 6000 golfistów. Teraz dzięki zwycięstwu Adrian awansował na siódme miejsce w rankingu DP World Tour i 64. w OWGR.
Polskie media sportowe uznają teraz Adriana za jednego z najlepszych sportowców w kraju. Kiedyś myśleliśmy o piłce nożnej jako o naszym sporcie narodowym, ale to może zmienić krajobraz. Adrian często pojawia się na okładkach magazynów golfowych w Polsce.
Miejmy nadzieję, że będzie wzorem do naśladowania dla młodzieży z kraju i zapoczątkuje napływ młodych chłopców i dziewcząt, którzy biorą lekcje i rozpoczynają grę?
Wszyscy mamy wielką szansę skorzystać z wygranej Adriana i mam nadzieję, że wszyscy interesariusze gry w golfa w Polsce: stowarzyszenie golfowe, kluby golfowe, profesjonaliści i media zjednoczą się dla rozwoju gry.
Jest Polish Open, który był w Challenge Tour pod koniec lat 90-tych, a teraz jest rozgrywany w Pro Golf Tour, trasie rozwojowej, miejmy nadzieję, że zostanie to uwzględnione w kalendarzu Professional Golfing z większą liczbą polskich graczy zaangażowanych w specjalne wsparcie ze strony Adriana .