Spotify ogłosiło dziś ekspansję swojej nowo uruchomionej usługi audiobooków poza Stanami Zjednoczonymi. Usługa będzie teraz dostępna na innych rynkach anglojęzycznych, w tym w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Australii i Nowej Zelandii, umożliwiając użytkownikom dostęp do katalogu tytułów audiobooków Spotify z aplikacji do przesyłania strumieniowego.
firma Po raz pierwszy uruchomiono obsługę audiobooków w USA. We wrześniu tego roku daje użytkownikom dostęp do ponad 300 000 tytułów audiobooków. Można je znaleźć w nowym centrum Audiobooki w aplikacji Spotify, a także w wyselekcjonowanych rekomendacjach. Firma podała, że początkowo redaktorzy Spotify wybierali tytuły, które polecali użytkownikom aplikacji do przesyłania strumieniowego. Jednak z czasem Spotify planuje korzystać z rekomendacji algorytmicznych, aby sugerować użytkownikom tytuły — podobnie jak ma to miejsce obecnie w przypadku innych obsługiwanych formatów audio, takich jak muzyka i podcasty.
Firma potwierdziła TechCrunch, że konsumenci na nowo dodanych rynkach również będą mieli dostęp do tej samej liczby tytułów, co w USA (ponad 300 000), ale odmówiła udostępnienia jakichkolwiek danych dotyczących liczby użytkowników Spotify, którzy skorzystali z tej opcji do zakupu audiobooków po uruchomieniu usługi.
Podobnie jak inne aplikacje do audiobooków, Spotify oferuje standardowy zestaw funkcji, w tym możliwość pobierania tytułów do słuchania offline, oceniania tytułów, dostosowywania szybkości odtwarzania i słuchania na różnych urządzeniach.
Jednak implementacja audiobooków w aplikacji Spotify pozostawia wiele do życzenia z punktu widzenia konsumenta. Firma nie chce udostępniać tytułów poprzez zakupy w aplikacji, ponieważ musiałaby płacić Apple lub Google prowizję od ich sprzedaży. Oznacza to, że użytkownicy muszą najpierw odwiedzić witrynę Spotify, aby kupić książkę, zapłacić bezpośrednio Spotify, a następnie wrócić do aplikacji, aby uzyskać fizyczny dostęp do tytułu. Ponadto Spotify nie łączy się ze swoją witryną za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Zamiast tego, gdy użytkownik kliknie odtwarzanie interesującego go audiobooka, pojawi się komunikat o następującej treści: „Aplikacja nie umożliwia kupowania audiobooków. Wiemy, że nie jest idealna.”
Dyrektor generalny Spotify, Daniel Eck, którego firma złożyła skargę antymonopolową przeciwko Apple do Komisji Europejskiej prawie cztery lata temu, wskazał na ten problem jako kolejny sposób, w jaki Apple „poważnie szkodzi gospodarce internetowej” i „dusi konkurencję”. napisał w poście na blogu O wyzwaniach związanych z serwowaniem audiobooków.
Inne usługi obeszły zasady Apple na różne sposoby. Na przykład należąca do Amazon firma Audible sprzedaje subskrypcje i „kredyty” na zakup audiobooków za pośrednictwem zakupów w aplikacji.
Apple, mając nadzieję na uniknięcie regulacji, miało to Zaktualizował w tym roku swoje zasady, aby zezwalać na aplikacje Reader, w tym dostawców audiobooków, do tworzenia linków z ich Aplikacji do ich witryn internetowych, aby umożliwić użytkownikom Aplikacji tworzenie kont lub zarządzanie nimi. Spotify implementuje tę funkcję z sekcji Ustawienia konta, w której użytkownicy mogą teraz przeglądać plan, za który aktualnie płacą, i mogą dotknąć innych opcji, aby uaktualnić swój plan lub obniżyć wersję. To następnie przekierowuje ich do witryny Spotify. Również tutaj firma mówi użytkownikom, aby „Nie możesz wprowadzać zmian w swoim abonamencie w aplikacji. Wiemy, że nie jest doskonały”. Jednak nie kieruje użytkowników do sekcji audiobooków na swojej stronie internetowej z tego ekranu ustawień.
Spotify powiedział, że planuje z czasem ulepszyć odkrywanie swoich audiobooków, a także rozszerzyć tę funkcję na nowe rynki i zaoferować nowe formaty i nowe sposoby interakcji z treścią audiobooków. Firma zasugerowała, że audiobooki mogą służyć jako nowe źródło przychodów, kiedy przejęła dystrybutora cyfrowych audiobooków Znaleźć rozwiązanie W ubiegłym roku, mówiąc, że przemysł Oczekuje się, że będzie rosnąć Z 3,3 mld USD w 2020 r. do 15 mld USD w 2027 r.