Sprzedaż detaliczna w Polsce w lipcu 2024 r. wzrosła o 4,4% w cenach stałych

Jak podał GUS, sprzedaż detaliczna w Polsce w cenach stałych wzrosła w lipcu br. o 4,4 proc. (r/r), a w lipcu 2023 r. spadła o 4 proc. W lipcu wzrost miesiąc do miesiąca (m/m) wyniósł 1,9%.

W okresie od stycznia do lipca sprzedaż detaliczna w kraju wzrosła o 4,9 proc. rok do roku, wobec spadku o 5,4 proc. w tym samym okresie ubiegłego roku.

Sprzedaż detaliczna online w kraju wzrosła w lipcu o 16,7 procent według cen bieżących. Jak wynika z komunikatu organizacji, udział sprzedaży internetowej w całkowitej sprzedaży detalicznej wzrósł do 8,8 procent z 7,9 procent w tym samym miesiącu ubiegłego roku.

Sprzedaż detaliczna w Polsce w cenach stałych wzrosła w lipcu o 4,4 proc. i o 1,9 proc. w miesiącu wobec spadku o 4 proc. w lipcu 2023 r. Przy cenach bieżących sprzedaż detaliczna w internecie wzrosła rok do roku o 16,7 proc. Udział sprzedaży internetowej w całkowitej sprzedaży sektora tekstylnego, odzieżowego i obuwniczego wzrósł w lipcu do 22,5 proc. z 18,6 proc. rok wcześniej.

Wśród grup mających znaczący udział w sprzedaży internetowej, wzrost udziału odnotował sektor tekstylny, odzieżowy i obuwniczy – z 18,6 proc. rok temu do 22,5 proc. w lipcu.

Biuro informacyjne Fibre2Fashion (DS)


Cyril Lamb

„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *