Sprzedaż Michael Hill spadła o 10% z powodu zamknięć; Sprzedaż cyfrowa wzrosła o 58%

Sprzedaż Michael Hill spadła o 10% z powodu zamknięć;  Sprzedaż cyfrowa wzrosła o 58%
Sprzedaż cyfrowa Michaela Hilla wzrosła o 58 procent w pierwszym kwartale, podczas gdy wiele jego sklepów zostało zamkniętych z powodu zamknięcia.

dostarczony / dostarczony

Sprzedaż cyfrowa Michaela Hilla wzrosła o 58 procent w pierwszym kwartale, podczas gdy wiele jego sklepów zostało zamkniętych z powodu zamknięcia.

Jubiler Michael Hill International twierdzi, że sprzedaż spadła o 10 procent w pierwszym kwartale, ponieważ wiele jego sklepów w Australii i Nowej Zelandii zostało zamkniętych z powodu zamknięć.

W oświadczeniu dla NZX, firma z Brisbane poinformowała, że ​​sprzedaż spadła do 107,6 miliona AUD (114 milionów NZ) w ciągu 13 tygodni do 26 września, z 119,5 miliona AUD w zeszłym roku. W ciągu kwartału stracił on 7396 dni handlowych w sklepach, w porównaniu do 2158 dni w tym samym kwartale ubiegłego roku, co stanowi 20-procentową stratę netto.

Wyłączając wpływ zamknięć sklepów, sprzedaż wzrosła o 16 procent. Sprzedaż cyfrowa wzrosła o 58 procent i stanowi 9,4 procent całkowitej sprzedaży, w porównaniu do 5,3 procent sprzedaży w zeszłym roku, a marże zysku firmy wzrosły o 100 do 200 punktów bazowych.

Podobnie jak wielu detalistów, Michael Hill skorzystał z rosnących wydatków konsumenckich podczas pandemii Covid, generując w zeszłym roku dodatkowy zysk 42,2 mln AUD i kończąc rok bez zadłużenia i nadwyżki gotówkowej w wysokości 72,4 mln AUD.

Czytaj więcej:
* Michael Hill jest pełen pieniędzy po zarobieniu 42,2 mln A$
* Występ Michaela Hilla błyszczy!
* Zysk Michaela Hilla w pierwszym półroczu skacze o 82% wraz ze wzrostem marż

CEO Daniel Bracken ostrzegany w sierpniu Zamknięcia zmniejszają zyski w bieżącym roku podatkowym, ale powiedział w środę, że wyższe marże zysku, kontrola kosztów, rozwój cyfrowy i wysoka sprzedaż w sklepach, które pozostały otwarte, zmniejszyły negatywny wpływ na zyski z zamknięć.

Rozmowy gospodarcze – Rozpoczęcie ożywienia gospodarczego po Zwolnieniu 2.0 (30 września 2021 r.)

W Nowej Zelandii sprzedaż w pierwszym kwartale spadła o 13 procent do 22,1 miliona dolarów, ponieważ pięć tygodni przestoju spowodowało stratę w wysokości 1333 dni handlowych. Na koniec kwartału 16 sklepów w Auckland pozostawało zamkniętych, z łącznej liczby 49 sklepów w Nowej Zelandii. Wyłączając wpływ zamknięć sklepów, sprzedaż w tym samym sklepie wzrosła o 18 procent.

READ  Aucklanders mają dość blokady: „To było za dużo”

Michael Hill otrzymał 739 000 USD w postaci stanowych dotacji do wynagrodzeń dla 322 pracowników w związku z ostatnim zamknięciem, zgodnie z Ewidencja pracy i dochodów.

W Australii sprzedaż w pierwszym kwartale spadła o 25 procent do 48,8 miliona dolarów australijskich, ponieważ przez większość okresu zamknięto 71 ze 150 sklepów firmy. Sprzedaż w tym samym sklepie wzrosła o 9,4 procent.

W Kanadzie sprzedaż w pierwszym kwartale wzrosła o 19 procent do 35 mln CAD (41 mln NZ). Na początku lipca wszystkie 86 sklepów było otwartych i w obiegu, podała firma, a tylko 132 sklepy straciły w ciągu kwartału.

„Po ponownym otwarciu nasza kanadyjska firma rozwijała się, co tydzień dostarczając fantastyczną sprzedaż i marginalny wzrost” – powiedział Bracken. „To pokazuje, że wraz z ponownym otwarciem regionów biznes jest gotowy na zaspokojenie silnego popytu konsumentów”.

Bracken powiedział, że nie może się doczekać stopniowego otwierania sklepów firmy z Australii i Auckland przed „bardzo ważnym” okresem świątecznym.

Akcje Michael Hill wzrosły o 5,3 procent do najwyższego od trzech lat 1 dolara w handlu popołudniowym na NZX.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *