11-tygodniowe przestoje w Auckland i rosnące zapotrzebowanie na dostawy paczek sprawiły, że poczta nowozelandzka znalazła się na skraju przewagi, ponieważ potrzeba setek dodatkowych pracowników i nie ma już wynajmowanych pickupów w mieście.
Dzieje się tak, gdy Aucklanders wydali ponad 700 milionów dolarów online w ciągu ostatnich trzech miesięcy – o 122 miliony więcej niż w tym samym kwartale ubiegłego roku.
Stosy paczek są przetwarzane i sortowane przez skanery, zanim zostaną ułożone gotowe do wysyłki z zakładu operacyjnego Auckland w Highbrook.
To był największy ruch w historii, powiedział szef klientów NZ Post, Brian Dobson.
Czytaj więcej:
* NZ Post prosi klientów o zmianę sposobu robienia zakupów
* NZ Post przygotowuje się do zwiększenia zakupów online, spodziewane są pewne opóźnienia
* Piraci paczek plądrują pocztę od jednego na ośmiu kiwi
* NZ Post dostarcza 2 miliony paczek tygodniowo w ostatniej partii przed Bożym Narodzeniem
„Nasz najbardziej pracowity tydzień w roku przypada zwykle w okolicach Czarnego Piątku, a nasze prognozy pokazują, że wartość sprzedaży online w Auckland w ciągu ostatnich pięciu tygodni będzie większa niż zeszłoroczny Czarny Piątek”.
Wynajęli dodatkowe 400 ciężarówek i 800 pracowników w Auckland, ale nadal potrzebują dodatkowych 300 pracowników, a w mieście nie ma już pickupów do wynajęcia.
Gdy zbliża się sezon świąteczny, Dobson powiedział RNZ National’s Punkt kontrolny Program nie wystarczy.
„Istnieje ograniczenie zakresu ekspansji… Przekroczyliśmy już nasze cele w zakresie dostaw w Auckland.
„Mamy trochę na plusie, gdzie jesteśmy, ale istnieją pewne fizyczne ograniczenia i nie ma zbyt wielu możliwości dostawy poza poziom, który mamy w tej chwili”.
W chwili obecnej w całym kraju jest przetwarzanych i dostarczanych dwa miliony paczek, w Auckland 750 000 – około czterech paczek na sekundę.
Wydłużono również godziny pracy. A dla pracowników, takich jak She Te Maari, która prowadzi parkiet w ciągu dnia, pracuje sześć dni w tygodniu, aby nadążyć.
„Kiedyś przetwarzaliśmy tylko około 2000, 3000 [parcels] Plus lokalnie i tego samego dnia do przodu, ale ponieważ w okolicy Auckland było tak tłoczno, możemy teraz średnio około 10 000”.
Powiedziała, że to całkowity wysiłek zespołowy.
„Otrzymujemy pomoc od pracowników korporacji, którzy przyjdą w sobotę, aby nam pomóc i faktycznie przyglądają się pracy na pierwszej linii, która została wykonana. Tak więc, aby wszyscy się spotkali, to jest naprawdę świetne.”
Obecnie trwa około tygodnia opóźnienie w dostawie paczek w Auckland i ma ono przedłużyć się tylko w ciągu najbliższych trzech miesięcy.
Dobson radził kupującym online: „Planuj z wyprzedzeniem, napisz listę, jeśli jesteś gotowy, możesz złożyć jedno duże zamówienie zamiast zamawiać wiele pojedynczych pozycji. Jeśli zamawiasz coś co tydzień lub co miesiąc – wiesz, że karmę dla zwierząt dostajemy co Miesiąc Możesz chcieć połączyć niektóre zamówienia i ponownie zaoszczędzić na kosztach wysyłki.
„Wielu sprzedawców detalicznych nadal oferuje usługę „kliknij i odbierz”, więc jeśli jest to możliwe, istnieje sposób, aby na razie uniknąć opóźnień w dostawie”.
Terminy mogą być również starsze, więc bądź czujny.
Tymczasem pracownicy przez całą dobę pracują nad rozliczeniem zaległości w paczkach.
NZ Post też jest ostrzeżeniem epidemia Zmniejszyła zdolność przewozową frachtu lotniczego na całym świecie, a ostrzejsze blokady w niektórych krajach również spowodowały opóźnienia.
Terminy doręczenia przesyłek za granicę W sam raz na Boże Narodzenie Paczki do dowolnego miejsca poza Australią należy nadać do połowy listopada.