Dziekan Kozanek / Pracownicy
Według Turners Cars winą za spadek sprzedaży samochodów używanych były rosnące koszty gospodarstw domowych i niższy poziom zaufania konsumentów.
Sprzedaż używanych samochodów gwałtownie spadła wraz z pogarszającym się kryzysem kosztów życia, mówi Turners Cars.
Jednak wraz z malejącym zaufaniem konsumentów do kupowania samochodów, koszty używanych samochodów w końcu zaczynają spadać.
Greg Hedgpeth, dyrektor generalny Turners Cars, powiedział, że prywatna sprzedaż używanych samochodów w czerwcu spadła o 16,4% w porównaniu do czerwca ubiegłego roku, a sprzedaż dealerów spadła o 11,4%.
„Rynek zdecydowanie wycofał się ze stycznia i lutego” – powiedział Hedgepeth.
Czytaj więcej:
* Ceny używanych samochodów mogą pozostać „wysokie” przez trzy lata
* Sprzedaż samochodów jest lepsza niż oczekiwano w 2020 r. – a SUV-y to norma
* Sprzedawcy używanych samochodów twierdzą, że niskie zapasy spowodowane przez Covid-19 podnoszą ceny
Winę ponosiły rosnące koszty gospodarstw domowych i rekordowo niskie zaufanie konsumentów.
W kieszeniach ludzi jest mniej pieniędzy. Inflacja i koszty paliwa sprawiają, że ludzie mają mniej pieniędzy w kieszeni.
Powiedział, że ludzie, którzy zaciągają kredyty na zakup domów na stałe, stoją w obliczu ogromnego wzrostu oprocentowania, które płacą.
Damien O’Carroll
Ford Ranger stracił ogólną przewagę, gdy skończyły się zapasy, a rejestracje nowych samochodów spadły, gwałtownie wzrastając koszty życia.
Gospodarstwa domowe musiały również radzić sobie z niepewnością gospodarczą, ponieważ ekonomiści przewidywali recesję.
„Ludzie nie są pewni, co przyniesie przyszłość” – powiedział Hedgpeth.
W ubiegłym roku ludzie czuli się bogaci, mieli niższe oprocentowanie kredytów hipotecznych i nie mogli podróżować za granicę. To zachęciło niektórych, jak powiedział, do modernizacji swoich samochodów.
Ci aspirujący nabywcy nie byli w tym roku tak popularni, ponieważ kupujący, którzy musieli ulepszyć swoje samochody, mieli przewagę liczebną.
Dane Turner’s Cars pokazały, że w czerwcu sprzedaż używanych samochodów prywatnych wyniosła prawie 7 tys., a używanych przez dealerów o 2 tys. mniej.
Hedgpeth powiedział, że import używanych samochodów „spadł” po części w wyniku wprowadzenia standardów czystych samochodów 1 kwietnia.
Powiedział, że może to doprowadzić do szybszego starzenia się krajowej floty samochodowej.
Ostatnie dwa lata były trudne dla dealerów samochodowych. W czerwcu 2019 r. zarejestrowanych było 3318 dealerów samochodowych. Dane Turners Cars pokazały, że spadł do 3020.
Hedgepeth powiedział, że import nowych samochodów stanął w obliczu wyzwań w wyniku zakłóceń łańcucha dostaw spowodowanych trwającą chińską strategią blokady Covid, wojną Rosji na Ukrainie i niedoborami półprzewodników.
Jednak podczas gdy liczba rejestracji nowych samochodów była o około 700 mniejsza w czerwcu niż w roku poprzednim, całkowita liczba rejestracji nowych samochodów była tylko 1111 niższa w pierwszych sześciu miesiącach roku, w porównaniu do 57 581 w pierwszych sześciu miesiącach ubiegłego roku . .
Jednym z jasnych punktów na nowym rynku samochodowym jest gwałtowny wzrost liczby wypożyczalni samochodów kupujących nowe samochody w oczekiwaniu na powrót międzynarodowych turystów.
W maju i czerwcu tego roku jako wypożyczone zarejestrowano 2552 nowe samochody, w porównaniu do zaledwie 1278 w tych samych miesiącach ubiegłego roku.
Ale ponieważ kupujący unikają kupowania, ceny używanych samochodów zaczynają spadać.
Ceny były wysokie, powiedział Hedgpeth, ale spadły na rynku samochodów używanych.
Ceny oddalają się od szczytów z końca zeszłego roku.
Gwałtownie rozwijały się rejestracje pojazdów elektrycznych i hybrydowych.
W maju i czerwcu ubiegłego roku zarejestrowano 1214 sztuk.
W tych samych dwóch miesiącach tego roku zarejestrowano 3951 egzemplarzy.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”