Spy Cup: 23 sierpnia – drugi dzień wyścigu eliminacyjnego Louis Vuitton – do podliczenia zwycięstw pozostało sześć miejsc
Autor: Richard Gladwell/Sail-World.com/nz, 23 sierpnia, 09:55 PST
24 sierpnia 2024 r
Alinghi Red Bull Racing i American Express – AC75 – Wydarzenie wstępne Louis Vuitton – Dzień 2 – Barcelona – 23 sierpnia 2024 r. © Ricardo Pinto / America's Cup
Komentarz: Do rozpoczęcia poważnych wyścigów pozostało niewiele czasu
Drugi dzień wstępnego wyścigu jachtów Louis Vuitton w Barcelonie dobiegł końca, obiecując wiele, ale po raz kolejny wyniki nie spełniły oczekiwań. Na starcie zakończyły się trzy wyścigi – wielka lekcja na przyszły tydzień, kiedy wyścigi rozpoczną się w rundzie 4. Czwarty wyścig zakończył się tak szybko, jak się zaczął.
Po tej serii jedna z pięciu drużyn wróci na ojczyznę. Większość obserwatorów na koniec swojej kampanii wybrała francuski zespół Orient Express Racing. Jednak ostatnie dwa dni w seriach eliminacyjnych pokazały, że faworytami mogą być także dwie inne drużyny, a ich przewidywana długość życia w półfinale z pewnością jest ograniczona.
W przeciwieństwie do serii play-offów w Auckland w 2021 r., nie będzie miesięczna przerwa, zanim rozgrywki zostaną wznowione 29 sierpnia, zaledwie sześć dni później.
Do tej pory zespoły mówiły o grze prowadzonej przez własne programy PR. Ale lekcja z pierwszych dwóch dni wioślarstwa wstępnego jest taka, że nie każdy jest zwycięzcą.
Zasada sportowa, którą po raz pierwszy usłyszeliśmy od wioślarza olimpijskiego, który stał się uczestnikiem Pucharu Ameryki, głosi, że wyniki równają się potencjał minus błędy.
Większość drużyn biorących udział w obecnym Pucharze Ameryki ma ogromny potencjał i tylko kwestią jest, czy tym razem wezmą udział w Pucharze Ameryki, czy w kolejnej edycji.
Faul w równaniu będzie przyczyną wielu fauli, a obrońca jest tak samo bezbronny jak przeciwnicy.
To, co z pewnością widzieliśmy dzisiaj podczas dwóch z trzech startów, to fakt, że decyzje podejmowane w ułamku sekundy okazały się bardzo kosztowne i postawiły zespół w sytuacji, w której nie miał wielkich szans na odzyskanie sił po przekroczeniu linii startu.
Widzieliśmy także Jimmy'ego Spithilla z Luny Rossy w druzgocącej formie, który wykazał się niesamowitą oceną sytuacji i dobrą pozycją łodzi w meczu z American Magic.
Podobnie jak wczoraj, dzisiejszy regat wzbudził wątpliwości co do obiektywności miesięcy spędzonych przez uczestników na przygotowaniach do regat i żeglowaniu na łodziach AC40 i dwóch wersjach łodzi AC75. Biorąc pod uwagę tor SailGP, na którym rywalizuje wiele drużyn AC i żeglarzy, na wodzie jest mnóstwo czasu – ale jak naprawdę może to być trudne? Być może dzisiaj dowiemy się o tym.
Jasne, łatwo jest dostrzec błędy z perspektywy czasu, ale są to dobrze opłacani zawodowi żeglarze, a nie regaty w środowe wieczory.
Z tego, co widzieliśmy dzisiaj, wydaje się, że dwie drużyny biorące udział w Pucharze Ameryki 2021 – Luna Rossa Prada Pirelli i Emirates Team New Zealand – wyciągnęły tę samą lekcję z Auckland – że umiejętności żeglarskie muszą być na najwyższym poziomie i konsekwentnie wykorzystywane. Obie drużyny zebrały bardzo krytyczne recenzje po ostatnim pucharze i wydaje się, że wyciągnęły wnioski z lekcji.
Były jeszcze dwa inne interesujące aspekty tego dnia.
Po pierwsze, w przeciwieństwie do pierwszego dnia, po rozpoczęciu wyścigu nie doszło do zamiany pozycji. Tak naprawdę wszystkie pozycje skończyły na starcie, a zdobytą przewagę wykorzystano na drag race do prawej granicy i tam wynik był już rozstrzygnięty. Wydawało się, że prawa strona toru opłaciła się w przeciwnym kierunku i w dół. Ścieżka w Barcelonie w tych okolicznościach może być ścieżką jednokierunkową.
Po drugie, w dwóch wyścigach, a konkretnie w siódmym wyścigu pomiędzy Luna Rossa Prada Pirelli a American Magic, amerykański zespół, mimo że początkowo osiągał lepsze wyniki, był w stanie utrzymać przewagę dzielącą go od najbliższych rywali na poziomie 17-21 sekund przewagi kolejne cztery rundy.
Ponownie, ci, którzy widzieli łodzie AC75 pływające w Auckland przy dzisiejszym wietrze od 7 do 10 węzłów, będą doskonale świadomi wpływu turbulencji na platformie na późne łodzie AC75 i chociaż amerykańska drużyna będzie miała problemy na linii startu, poradził sobie bardzo dobrze, aby opanować sytuację w przypadku obrażeń ze znacznie niekorzystnej pozycji.
Najgorszym momentem dnia był wyścig finałowy, w którym Francuzi wycofali się z wyścigu z powodu bliżej nieokreślonego problemu technicznego. To samo zrobiła wczoraj Luna Rossa na pierwszym etapie. W obu wyścigach drużyna Emirates Team New Zealand odniosła korzyści i tego wieczoru zajmuje pierwsze miejsce w tabeli liderów, odnosząc trzy zwycięstwa.
To więcej niż trochę denerwujące, że po całym tym rozwoju, testach i szkoleniach awarie łodzi nadal stanowią ogromny problem i na tym poziomie sportu – i mogą ostatecznie zadecydować o trofeum.
Problem na francuskiej łodzi był podwójnie rozczarowujący, ponieważ nie widzieliśmy, jak AC75 tego samego zespołu projektowego żeglowały przeciwko sobie i nie widzieliśmy prawdziwych różnic.
Chociaż największą uwagę przyciąga walka na wodzie, Komisja ds. Regulaminu ma wiele na głowie dzięki pierwszej reakcji zespołu na początkowe orzeczenie w sprawie osłon rowerowych o strukturze plastra miodu i ich efektu warstwy granicznej. Nie ma wątpliwości, że jeszcze wiele przed nami.
Powszechną skargą dotyczącą AC75 jest to, że załogi nie widać, ponieważ większość z nich znajduje się pod pokładem, z pełnymi hełmami i goglami zakrywającymi głowy. Teraz jeden z zespołów chce pójść jeszcze dalej, projektując nowy kask zakrywający nos i usta – ze względów bezpieczeństwa.
„Szukamy sposobów na ochronę twarzy marynarzy przed uderzeniem w części jachtu lub uderzeniem przez duże ilości wody w przypadku lądowania na dziobie lub innego spowolnienia. W tym celu stworzyliśmy prototyp masek chroniących twarz tak jak kask chroni głowę, okulary chronią oczy. Zasady zapytania To jasne.
Bez wątpienia jest jeszcze wiele do naśladowania.
Powtórka – drugi dzień wydarzenia wprowadzającego Louis Vuitton
Podsumowanie wyścigu:
Piąty wyścig pomiędzy American Magic i Alinghi Red Bull Racing:
Początek był wyrównany, ale firma American Magic wyraźnie chciała zająć prawą stronę toru i wkrótce uzyskała 140-metrową przewagę
Pierwszy znak: American Magic prowadzi o 12 sekund wokół pierwszego znaku. Zespół z USA powoli cofał się pod wiatr i objął prowadzenie ponad 240 metrów
Druga ocena: Zespół American Magic ukończył wyścig w 7 minut i 3 sekundy, prowadząc o 15 sekund i z różnicą 340 metrów na wodzie na półmetku trzeciego etapu.
Mark 3: Zespół American Magic pokonał dystans 11 minut i 24 sekund, mając 31 sekund przewagi nad najbliższym konkurentem. W czwartym etapie łodzie płynęły z prędkością 40–45 węzłów.
Mark IV: Amerykański statek Magic przepłynął dystans 14 minut i 39 sekund, co stanowi różnicę 36 sekund. Na piątym etapie różnica wyniosła 520 metrów. Łodzie płynęły z prędkością 30-35 węzłów pod wiatr w porywach do 10,3 węzła.
Mark 5: American Magic ponownie wybrał prawą burtę przy wietrze o prędkości 11 węzłów. Na piątym miejscu zespół American Magic był w stanie zawrócić z prędkością 19 minut i 27 sekund, z różnicą 46 sekund. Wraz z postępem na wodzie wzrósł do 940 metrów
The End: American Magic wypracował sobie 56-sekundową przewagę po przekroczeniu 22 minut i 56 sekund po sygnale startu.
Wyścig 6: Emirates Team New Zealand kontra INEOS Britannia:
Emirates Team New Zealand wygrał wyścig po tym, jak Brytyjczycy stracili prędkość z powodu słabego wiatru, który spowodował, że weszli na pozycję wypornościową. Zespołowi Emirates New Zealand udało się zawrócić na zawietrzną stronę, utrzymując skrzydła, i znalazł się 400 metrów przed linią startu.
Pierwsza ocena: Emirates TNZ wystartowały o 3:57 po starcie, prowadząc z przewagą 38 sekund i 500 metrów nad wodą.
Ocena druga: Linie Emirates TNZ pokonały dystans wyścigu w czasie 7:15 minut i 39 sekund, zwiększając swoją przewagę zaledwie o jedną sekundę.
Trzeci wynik: Emirates TNZ Wystartował po 11 minutach i 40 sekundach, a na wodzie uzyskał przewagę 55 sekund i 708 metrów.
4. ocena: Zespół Emirates New Zealand osiągnął szybkie 15 minut i 3 sekundy, ale na szczęście dla Brytyjczyków miał zaledwie 51 sekund straty – 4 sekundy więcej przy wietrze i 900 metrów nad wodą.
Piąta ocena: Emirates Team New Zealand zdołał odwrócić sytuację w 19 minut i 38 sekund i zwiększyć przewagę do 59 sekund, a następnie na szóstym etapie awansować na wodzie o ponad kilometr.
Koniec: Emirates Team New Zealand ukończył wyścig 23 minuty i 8 sekund po starcie, a Brytyjczykom po raz kolejny udało się zmniejszyć przewagę na ostatnim etapie wyścigu i ukończyć wyścig ze stratą 52 sekund do zespołu Kiwi.
Wyścig 7: American Magic kontra Luna Rossa Prada Pirelli
Start: Jimmy Spit Hill popchnął American Magic wysoko na ostatnim podejściu z prawej strony linii startu. Zespół LRPP pozostawił sobie ładną linię startu i wystartował przed drużyną z USA, która musiała pokonać linię startu, przedostać się na prawą stronę, a następnie ruszyć – 140 metrów do tyłu.
Pierwsza ocena: Luna Rossa przebiegła z czasem 4 minut i 14 sekund, 17 sekund przed nią lub na dystansie 200 metrów. Włosi zajęli lewą bramę, a USA prawą. W drugim etapie płynął z prędkością 44 węzłów i przewagą 250 metrów, która początkowo wzrosła do 340 metrów.
Druga ocena: Prowadzenie nie uległo zmianie, Luna Rossa dojechała do mety po 7 minutach i 43 sekundach, a American Magic dobiegła do mety po 17 sekundach i około 300 metrach później. Obie łodzie radziły sobie równie dobrze pod wiatr czołowy, przy czym prędkość American Magic uległa zmianie, a Luna Rossa musiała dobiec do mety.
Trzeci wynik: Luna Rossa wystartowała 12 m 15 sekund po starcie i z przewagą 21 sekund, czyli 250 metrów nad wodą, wznosząc się do 280 metrów pod wiatr.
Mark 4: Luna Rossa wystartowała po 15 minutach i 40 sekundach z przewagą 18 sekund, czyli około 212 metrów nad wodą, z ogromną przewagą na korzyść American Magic. Włosi wyszli jednak 400 metrów pod wiatr.
Mark 5: Ogromny zysk Luny Rossy po 20 minutach i 13 sekundach od startu, z różnicą 35 sekund.
Meta: Zespół Luna Rossa ukończył wyścig po 23 minutach i 22 sekundach od startu, 40 sekund za drużyną American Magic, czyli około 600 metrów nad wodą. Włosi wybrali prawą stronę kursu i cieszyli się przewagą prędkości wynoszącą 6 węzłów. Zespół American Magic zagrał ostatnią kartę, wybierając lewą stronę, ale poczuł mniejszą presję ze strony drużyny USA – i zapłacił karę, nie wpływając na wynik.
Wyścig 8: Emirates Team New Zealand kontra Orient Express Racing Team
Francuzi wycofali się przed startem z powodu problemów technicznych, a wyścig został zatrzymany i przyznany drużynie Emirates Team New Zealand po przekroczeniu linii startu. Kiwi kontynuowali jazdę przez krótki dystans toru, po czym ogłosili koniec wyścigu.
Punkty po drugim dniu Eliminacyjnych Mistrzostw Louis Vuitton – Barcelona, 23 sierpnia 2024 r.
Prognoza pogody:
the Wytypuj Centrum Pucharu Ameryki Spodziewaj się kolejnego dnia doskonałych warunków do wyścigów AC75.
W piątek 23-go rano wiatr będzie słaby i zmienny. Po południu wiatr nabierze tempa z południa i na trasie wyścigu spodziewana będzie prędkość 8–12 węzłów. Przez cały dzień będzie słonecznie, a temperatura nad wodą wyniesie 28°C, a nad lądem 31°C. Oczekuje się, że w sobotę 24 stycznia będzie to kolejny dobry dzień wyścigowy po południu z południowym wiatrem o prędkości około 10 węzłów, słońcem i wysokimi temperaturami przez cały dzień. *Aktualizacja 22-go o 21:00 czasu hiszpańskiego*
Program wyścigu Dzień 2 Eliminacyjnych Mistrzostw Louis Vuitton – Barcelona, 23 sierpnia 2024 r.